سئو

آیا خرید بک لینک اشتباه است؟

بیشتر وبمستران از تاثیرات منفی خرید بک لینک در کسب لینک‌های نا مناسب و زیاد بر سئوی سایت مطلع هستند. از جمله سوالاتی که بسیاری از سئوکاران و وبمستران مطرح می‌کنند این است که آیا خریدن بک لینک از سایت‌هایی که رنک بالایی دارند تاثیری دارد یا خیر؟ گوگل متوجه آن می‌شود؟ به طور کل باید بگوییم خرید بک لینک کار مناسبی نیست. با مجله تودی همراه باشید تا درمورد این موضوع بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

اگر دنبال یک جایگاه درست و خوب در نتیاج جستجو گوگل هستید و همزمان برنامه ریزی دقیقی هستید، خرید بک لینک روش‌ مناسبی برای سئو سایت است، زیرا ممکن است سایت شما را با جریمه گوگل همراه کند. به طور کلی بک لینک از نظر گوگل یک امتیاز خوب از طرف کاربران یا سایت‌های دیگر برای سایت شما در نظر می‌گیرد. اما گوگل صراحتا اعلام کرده است که خرید بک لینک برخلاف قوانین این موتور جستجو است و جزو تخلفات به حساب می‌آید.

خریدن بک لینک چه تاثیری در نتایج گوگل دارد؟

هرچه بک لینک از یک سایت معتبر با رنکینگ بالاتری باشد، تاثیر آن بر روی سئوی سایت شما بیشتر می‌شود. همین دلیل است که علاقه وبمستران به استفاده از بک لینک در سال‌های گذشته بسیار زیاد شده است. خرید بک لینک زمانی برای شما موثر خواهد بود که از سایت‌هایی معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین این نکته را فراموش نکنید که به کلمات اطراف انکرتکست یا همان کلمه‌ای که لینک می‌شود، توجه زیادی داشته باشید، زیرابک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کرده‌اید.

این نکات را برای خرید بک لینک رعایت کنید:

اگر با توجه به توضیحاتی که در قسمت اول مقاله به شما داده، باز هم اصرار به خریدن بک لینک دارید، این نکات را قبل از خرید آن‌ در نظر داشته باشید.

  • بک‌لینک‌ها را با فاصله زمانی طولانی و جدا از هم خریداری کنید.
  • با واسطه‌های تبلیغاتی همکاری نکنید و مستقیما با صاحب سایت در تماس باشید.
  • فقط از سایت‌های مرتبط با زمینه کاری خود بک لینک تهیه کنید.
  • از رپورتاژ آگهی به جای ابلیغات در سایدبار و قوتر سایت استفاده کنید.
  • در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید.

از این اشتباهات خودداری کنید:

بک لینک ارزان خریداری نکنید: از قدیم هم گفتن که هیچ ارزانی‌ای بی حکمت نیست! این بک لینک‌ها خیلی بی کیفیت هستند.

خرید بک لینک انبوه: این سایت‌ها در کنار ارزان بودن بک‌لینک‌هایشان، لینک‌های انبوه‌ هم به فروش می‌گذارند. این موضوع مانند بک لینک ارزان بسیار مضر است.

بک لینک رایگان نخرید: با این کار شما هم تعداد لینک های زیادی در بازه زمانی کوتاه ساخته اید و هم اینکه از صفحات کم ارزشی لینک گرفته اید. بک لینک های رایگان را جدی نگیرید و به شدت از آنها پرهیز کنید. این روش از بدترین روش‌های بک لینک سازی است. ابزارهایی آنلاین لینک سایت شما را دریافت کرده و در هزاران سایت دایرکتوری یا ابزارهای تست آنلاین آن را درج میکنند.

بک لینک خارجی استفاده نکنید: یکی دیگر از تکنیک های رایج برای فریب شما استفاده از عباراتی مثل خرید بک لینک خارجی یا خرید بک لینک معتبر است که موجب میشود تصور کنید برای سایت شما مفید خواهند بود. همانطور که پیش تر گفتیم مهمترین معیار ما برای دریافت لینک از یک سایت ارتباط موضوعی و اعتبار آن است. در حالیکه بیشتر این سایت ها تنها گزینه اعتبار بالا را دارا بوده و از نظر موضوعی هیچ ارتباطی به سایت شما ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا