سئو

اعتبار اسکیما را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید

مجله تودی : Google Search Console یک ابزار ضروری برای صاحبان وب سایت است. این ابزار به شما نشان می دهد که سایت شما چگونه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. همچنین به شما نشان می‌دهد که برای به حداکثر رساندن فهرست‌های خود در نتایج، چه چیزهایی را باید بهبود بخشید. یکی از بسیاری از ویژگی های جالب کنسول جستجو، تجزیه و تحلیل اسکیما است که در گزارش های بهبود یافت می شود. بیایید به آن شیرجه بزنیم!

کنسول جستجوی گوگل چیست؟

کنسول جستجوی گوگل مانند چاقوی ارتش سوئیس برای صاحبان سایت است. در یک نگاه بینش باورنکردنی در مورد عملکرد و عملکرد داخلی سایت خود دریافت خواهید کرد. نه تنها این، بلکه مشکلات را نشان می دهد و به شما کمک می کند تا با ارائه راهنمایی، آن مشکلات را برطرف کنید. گوگل حتی وقتی مشکلات جدیدی پیدا می کند برای شما ایمیل می فرستد.

برای شروع به کمک نیاز دارید؟ لطفاً به سایت تودی رفته و درخواست خود را با ما درمیان بگذارید تا به آن رسیدگی کنیم.

اسکیما چیست؟

در این پست، نقطه کانونی اصلی ما اسکیما است، بنابراین به بخش گزارش پیشرفت‌ها در کنسول جستجوی گوگل می‌رویم. با کلیک بر روی گزارش‌های مختلف اسکیما – که با نماد لایه مشخص می‌شوند – یک نمای کلی از صفحات با برخی از داده‌های ساختاریافته پیوست شده را به شما نشان می‌دهد.

اسکیما تمام اطلاعات اضافی است که به موتورهای جستجو می دهید تا به آنها کمک کند بفهمند یک صفحه درباره چیست. به عنوان مثال، من به عنوان نویسنده این مقاله، هم یک شخص هستم و هم نویسنده. من برای Yoast کار می کنم، این بیوگرافی کوتاه من است و می توانید من را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید. Yoast SEO همچنین به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری مانند تمجیدها و تخصص خود را به نمایه خود اضافه کنید. همه اینها از چیزهایی پشتیبانی می کند که موتورهای جستجو در مورد من می دانند و کجا می توانند من را در وب پیدا کنند.

اگر این داده ها را به کد منبع این صفحه اضافه کنم، موتور جستجو می توانند از آن داده ها برای انجام کارهای باورنکردنی استفاده کنند. به عنوان مثال، در صورت فروش محصولات، می‌توانید فهرست‌های جستجوی خود را با نظرات، رتبه‌بندی‌ها، قیمت‌ها و در دسترس بودن افزایش دهید. همه اینها ممکن است در نتایج جستجو قابل مشاهده باشند.

screenshot of the author part of a schema piece from yoast.com

Yoast SEO چگونه اسکیما را مدیریت می کند؟

Yoast SEO یک پیاده سازی داده های ساختار یافته Schema بسیار پیچیده دارد. Yoast SEO فقط اسکیما را به بخش های جداگانه سایت شما اضافه نمی کند، بلکه همه چیز را با هم پیوند می دهد تا یک نمودار متصل ایجاد کند.

علاوه بر این، Yoast SEO دارای چارچوب داده های ساختاری Schema.org مستند و قوی است، از جمله Schema API که توسعه دهندگان می توانند از آن برای اتصال داده های ساخت یافته خود به ما استفاده کنند و شبکه گسترده ای از داده های ساختار یافته ایجاد کنند. در صفحه ادغام Yoast SEO، خواهید دید که کدام افزونه های وردپرس با آن ادغام می شوند

screenshot showing site representation in the Yoast SEO setttings
کمک به موتورهای جستجو برای درک سایت شما با Yoast SEO

افزونه SEO بیشتر داده های ساختار یافته را برای شما مدیریت می کند. لازم نیست کاری برای آن انجام دهید خوب، به هر حال نه آنقدر. شما فقط باید انتخاب کنید که آیا سایت شما نماینده شخصی یا یک سازمان است و یک تصویر یا یک لوگو اضافه کنید. به این ترتیب، Yoast SEO می داند که چه داده های ساختاری را برای این سایت خاص تولید کند.

Yoast SEO اسکیما را برای سایت شما و مقالات جداگانه تولید می کند. با استفاده از تنظیمات طرحواره، می توانید صفحات تماس خود را به عنوان صفحه تماس یا صفحه پرداخت خود را به عنوان صفحه پرداخت علامت گذاری کنید. نحوه تنظیم نوع صفحه یا مقاله را در تنظیمات Schema خود بیاموزید. همچنین، با افزودنی‌های ما، امکان تولید اسکیما برای مکان‌ها، محصولات، ویدیوها و اخبار وجود دارد.

screenshot of the schema settings with allow you set the type per page
با استفاده از تب Yoast SEO Schema می توانید تعیین کنید که محتوای شما در هر صفحه چه چیزی را نشان می دهد

همانطور که گفتیم، یکی از مواردی که چارچوب اسکیما Yoast را منحصر به فرد می کند این است که همه این کدها به هم متصل هستند. این بدان معناست که موتورهای جستجو می توانند هر قسمت از سایت شما و محتوای آن را ببینند و ارتباط برقرار کنند. همه اینها کمک می کند تا محتوای شما برای موتورهای جستجو قابل یافتن و خواندنی باشد.

گزارش بهبودها درباره چیست؟

تب Enhancements در Search Console مکانی برای جمع آوری تمام اطلاعات بینش و بهبودهایی است که می تواند منجر به نتایج غنی شود. فهرستی از موارد را در تب Enhancements پیدا خواهید کرد، از خرده نان گرفته تا ویدیو. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعات مربوط به داده‌های ساختاری محصول خود را در برگه خرید پیدا کنید. همه این برگه‌ها نشان می‌دهند که سایت شما چه تعداد پیشرفت معتبر دارد یا چه تعداد خطا یا اخطار دارند. این لیست فقط اسکیما Schema را نشان می دهد که گوگل در سایت شما پیدا کرده است.

با کلیک بر روی یک مورد، جزئیات مربوط به نوع خطاها و هشدارها و نشانی‌های اینترنتی پیدا می‌کنید. همچنین یک خط روند وجود دارد که نشان می دهد تعداد مسائل در حال افزایش یا کاهش است. و این تازه شروع آن است.

گزارش‌های پیشرفت‌ها به شما کمک می‌کنند مشکلاتی را که مانع عملکرد شما در جستجو می‌شوند، پیدا کرده و برطرف کنید. با بررسی مشکلات، خواندن اسناد پشتیبانی، و تأیید اصلاحات، می توانید شانس خود را برای دریافت نتایج غنی در جستجو افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر سؤالات متداول خود را در سایت خود با طرح سؤالات متداول معتبر توصیف کرده باشید، ممکن است در نتایج جستجو برجسته شده باشند. می توانید سعی کنید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد سایت خود به موتورهای جستجو ارائه دهید – این به آنها کمک می کند تا ارتباطات مناسب را برقرار کنند.

screenshot showing the structured data enhancements report in google search console
می‌توانید فهرست گزارش‌های بهبود ساختار داده‌ها را در سمت چپ پیدا کنید

چه چیزی می توانیم در آنجا پیدا کنیم؟

زیاد! برای هر نوع بهبود متفاوت، گوگل داشبوردی ساخته است که به شما نشان می دهد سایت یا صفحه شما چگونه کار می کند. این بینش‌ها به شما کمک می‌کنند تا به سرعت عملکرد خود را ببینید و زمینه‌هایی را برای بهبود پیدا کنید. جنبه بصری کمک می کند تا داده ها دقیق تر و راحت تر جذب شوند، به علاوه می توانید به سرعت مشکلات را پیدا کنید و در کدام صفحات این موارد رخ می دهد.

گزارش خطاها و هشدارها را نشان می‌دهد

البته، شما دوست دارید که اسکیما را در یک مرحله به موفقیت برسانید، اما احتمالاً در مقطعی با مشکلاتی مواجه خواهید شد. پیروی از دستورالعمل ها و افزودن ویژگی های مورد نیاز پس از رفع مشکلات خوب خواهد بود. با این حال، مواردی وجود دارد که گوگل درخواست ورودی بیشتری می کند، به اصطلاح ویژگی های توصیه شده. افزودن این موارد باعث می شود که اسکیما شما از نارنجی به سبز تبدیل شود. بنابراین به این خلاصه می شود:

خطاها مشکل هستند، هشدارها پیشرفت های بالقوه ای برای بهبود نتایج هستند

هشدار فرصتی برای بهتر شدن است

به عنوان مثال، برخی از پست‌های چگونه در سایت ما از بلوک‌های اسکیما Yoast SEO برای وردپرس استفاده می‌کنند. این بلوک‌ها به طور خودکار داده‌های ساختاری معتبری را تولید می‌کنند که منجر به نتایج غنی می‌شود. ما برای انواع عرضه و ابزار توصیه شده پشتیبانی ایجاد نکرده‌ایم، بنابراین می‌بینیم که کنسول جستجو یک هشدار ایجاد می‌کند. با این حال، روش ما هنوز معتبر است و ما یک نتیجه غنی برای اثبات آن داریم.

screenshot showing valid result for structured data test in search console
در این مورد، اعتبار با اخطارها همچنان منجر به نتایج غنی می شود

خطاها به این معناست که برای نتایج غنی واجد شرایط نیستند

اگر در اسکیما خود خطاهایی داشته باشید، برای نتایج غنی واجد شرایط نخواهید بود. با این حال، این بدان معنا نیست که صفحه شما رتبه خوبی نخواهد داشت. اینها چیزهای جداگانه ای هستند. با این حال، داشتن اسکیما معتبر ممکن است شما را مناسب تر کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا اجرای اسکیما شما ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. گاهی اوقات فراموش می کنید که موارد ضروری را به درستی اضافه کنید. گاهی اوقات، این مشکل با کیفیت کد است. به هر دلیلی، صفحاتی که مشکلات اسکیما دارند، نتایج غنی در صفحات نتایج جستجو دریافت نمی کنند. بنابراین باید روی آن کار کنید.

با کلیک بر روی صفحه‌ای با خطا، یک مدال با برجسته‌سازی اسکیما باز می‌شود. از اینجا، می توانید کد را کپی کنید تا شروع به تعمیر آن کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، این مشکل را حل شده علامت بزنید، تا Google بداند که شما روی مشکل کار کرده اید. اگر مشکل برطرف نشد، مشکل به کنسول جستجوی گوگل برمی گردد.

screenshot showing a structured data error on a page in search console
کنسول جستجو خط whe را برجسته می کند دوباره خطا ظاهر می شود

همچنین می‌توانید Inspect را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید تا صفحه را از فهرست بازیابی کنید تا ببینید چه اتفاقی در آن صفحه می‌افتد. از آنجا، می توانید URL زنده را برای انجام آزمایشات بیشتر اجرا کنید.

اگر کنسول جستجو به دلیل خطاهای برنامه‌نویسی نتواند اسکیمای شما را بخواند یا تعیین کند که کدام نوع را باید توصیف کند، این پیام‌ها را به گزارش اسکیما غیرقابل تجزیه. کد خود را در Schema Markup Validator اجرا کنید، خطاها را برطرف کنید و ببینید آیا آنها ناپدید می شوند.

واجد شرایط بودن برای نتایج غنی

سبز خوب است! این آیتم ها دارای داده های ساختاری مناسبی هستند که ممکن است منجر به یک نتیجه غنی شود. قرمز یک خطا است و اگر می‌خواهید نتیجه کامل و غنی را تجربه کنید، باید آن را برطرف کنید. هشدارها نارنجی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که اسکیما خود را بهبود یا گسترش دهید تا کل تجربه را به دست آورید. با این حال، این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید آن را تعمیر کنید. گاهی اوقات، اصلاح یک چیز کوچک ساده تر از انجام دادن است.

screenshot showing valid result in the google rich results testاین صفحه واجد شرایط مقالات، روش‌ها، آرم‌ها، ویدیوها و نتایج غنی از پیوندهای سایت است.

یک افزودنی کوچک مفید به کنسول جستجو، خط روند است. این به شما کمک می کند روندی را در تعداد موارد تأیید شده و تغییرات خطا تعیین کنید.

screenshot showing trend line in errors
خطوط روند به شما کمک می کند تا روند خطاها یا اعتبارسنجی ها را کشف کنید

برای ارزیابی/رفع، پست را از فهرست بازیابی کنید

از آنجایی که کنسول جستجو به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد صفحات شما در گوگل می دهد، بهتر است تصوری از نحوه مشاهده آن صفحات توسط گوگل داشته باشید. خوشبختانه، شما می توانید!

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما ساده‌ترین راه، چسباندن URL خود در نوار جستجوی بزرگ در بالای رابط کنسول جستجو است.

screenshot showing a post getting retrieved from the google index
مقایسه صفحات نمایه شده و زنده می تواند به بینش های جالبی منجر شود

این به شما یک نمای کلی از فهرست همه موارد مرتبط با این URL، از جمله نحوه خزیدن گوگل در صفحه را به شما می دهد. زیر را ببینید. حتی می‌توانید URL ایندکس‌شده را با URL زنده با زدن دکمه Live Test URL در گوشه سمت راست بالا مقایسه کنید. اینها باید یکسان باشند، اما گاهی اوقات خطاهایی در صفحه زنده شما وجود دارد که هنوز به ایندکس نرسیده است. از اینجا می توانید انواع تست ها و بررسی ها را انجام دهید.

screenshot showing the test live url in the top right corner of the URL inspection interface
برخی بارها، صفحه نمایه شده خطا ندارد در حالی که صفحه زنده دارای خطا است

کدام انواع در کنسول جستجوی گوگل موجود است؟

گوگل به سرعت در حال گسترش انواع محتوایی است که در کنسول جستجو می بینیم. پیشرفت‌هایی برای مواردی مانند کتاب‌ها، نظرات، فهرست‌های برنامه‌ها، رویدادها، دوره‌ها، فیلم‌ها، دستور العمل‌ها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. می‌توانید فهرست کامل داده‌های ساخت‌یافته پشتیبانی‌شده را در اسناد داده‌های ساختاریافته Google یا مروری بر انواع مختلف نتایج غنی در گالری جستجو ببینید. در زیر نمونه‌گیری است.

به یاد داشته باشید، هنگام اجرا، سعی کنید قوانین را دنبال کنید، در غیر این صورت ممکن است هیچ نتیجه ای دریافت نکنید. داده‌های ساختاریافته بد پیاده‌سازی شده هیچ سودی برای شما ندارد.

افزودن داده های ساختاری خرده نان به سایت شما به Google کمک می کند تا نحوه عملکرد ناوبری شما و نحوه قرار گرفتن یک صفحه خاص در سلسله مراتب سایت را تعیین کند. Yoast SEO به طور خودکار این را برای صفحات شما ایجاد می کند. شما فقط باید مقداری کد به قالب وردپرس خود اضافه کنید تا این ویژگی فعال شود. پس از آن، breadcrumbs را در Yoast SEO فعال کنید و پودر سوخاری را به دلخواه خود تنظیم کنید. پس از مدتی، کنسول جستجوی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا در اجرای شما خطایی وجود دارد یا خیر.

رویدادها

علامت‌گذاری رویدادهایتان با داده‌های ساختاریافته رویداد به آنها کمک می‌کند در نتایج جستجو برجسته شوند. نشانه گذاری رویداد برای هر نوع رویدادی در دسترس است. شما می توانید تاریخ، مکان، تصاویر، اجراها و موارد دیگر را برای به حداکثر رساندن لیست خود اضافه کنید. در «کنسول جستجو»، خواهید دید که آیا رویدادهای شما به‌درستی با موارد ضروری و ویژگی‌های توصیه‌شده که به بهبود فهرست شما کمک می‌کنند علامت‌گذاری شده‌اند یا خیر.

سوالات متداول: سوالات متداول

یکی از داده‌های ساخت‌یافته مفید، سؤالات متداول است که اغلب سؤالات را علامت‌گذاری می‌کند. صفحات سوالات با اجرای این، ممکن است یک کشویی چشم نواز در نتایج جستجو داشته باشید. به لطف بلوک‌های محتوای داده‌های ساختاریافته در Yoast SEO، ایجاد یک فهرست پرسش‌های متداول معتبر بادام زمینی است. بلوک پرسش و پاسخ را انتخاب کنید، فیلدها را پر کنید و آماده شوید. در اینجا نحوه ایجاد یک صفحه پرسش‌های متداول مبتنی بر داده‌های ساختاریافته با استفاده از Yoast SEO آورده شده است. کنسول جستجو به شما نشان می دهد که آیا فهرست شما معتبر است یا خیر. پس از آن، می‌توانید آن را در آزمایش‌کننده نتایج غنی بررسی کنید تا ببینید چگونه خواهد بود.

نحوه

در مرحله بعدی یک نتیجه غنی از داده های ساختاریافته مفید دیگر است: نحوه انجام. می‌توانید داده‌های ساختاریافته را به محتوایی اضافه کنید که نحوه انجام کاری را در چند مرحله توضیح می‌دهد. مانند پرسش‌های متداول بالا، Yoast SEO بلوک‌های محتوای داده‌ای ساختاریافته دارد تا به شما در ایجاد یک روش معتبر کمک کند. بلوک را انتخاب کنید، فیلدها را پر کنید، تصاویر را اضافه کنید و منتشر کنید. به همین راحتی است! بیاموزید که چگونه طرحواره HowTo را به مقاله آموزش خود اضافه کنید. مجدداً، در کنسول جستجو، خواهید دید که آیا دستورالعمل‌های شما معتبر است یا می‌توان آن را بهبود بخشید. بلوک محتوای رایگان Yoast SEO How-to به شما کمک می کند آن را در پست های وردپرس خود اضافه کنید.

آگهی‌های شغلی

آگهی های شغلی یکی دیگر از موارد جالب توجه است. گوگل یک سایت شغلی راه اندازی می کند که دوست دارد لیست های خود را به روشی ساختاریافته ارائه دهد. افزودن داده‌های ساختاریافته پست‌های شغلی به مشاغل موجود به آنها کمک می‌کند تا آگهی‌های شغلی شما را غنی کنند، که به نوبه خود منجر به دیده شدن بهتر مشاغل شما می‌شود. همانند پیشرفت‌های قبلی، کنسول جستجو به شما ایده‌ای از نحوه عملکرد فهرست‌هایتان می‌دهد و نکاتی را برای بهبود بیشتر آنها به شما می‌دهد.

لوگوها

افزودن نشانه‌گذاری به لوگوی شما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آرم شما را اعتبارسنجی کنند تا از لوگوی صحیح در جستجو استفاده کنند. Google دوست دارد از این فایل‌ها در مواردی مانند پانل‌های دانش مبتنی بر نمودار دانش در سمت راست صفحه شما استفاده کند. Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختار یافته را به لوگوی شما اضافه می کند تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به درستی انتخاب کنند.

محصولات

محصولات مایه حیات بسیاری از سایت ها هستند. داده های ساختاریافته می تواند به نمایش محصولات در جستجو کمک کند. با افزودن داده‌های مرتبط، ممکن است در جستجو با نظرات، رتبه‌بندی‌ها، قیمت‌ها، در دسترس بودن و موارد دیگر برجسته شوید. مانند همه گزارش‌های دیگر در اینجا، کنسول جستجو به شما نشان می‌دهد که کدام محصولات برای نتایج غنی معتبر هستند و کدام‌ها معتبر نیستند. به‌علاوه، نکاتی در مورد آنچه که باید برای به‌دست آوردن آنها اصلاح کنید، دریافت می‌کنید.

اگر از Yoast SEO استفاده می کنید، افزونه WooCommerce SEO ما راهی آسان برای افزودن داده های ساختاریافته برای محصولات شما ارائه می دهد. به طور خودکار همه چیز را برای شما مرتب می کند و حتی داده های ساختاری محصول شما را به بقیه داده های ساختار یافته Yoast SEO اضافه می کند و یک نمای کلی کامل و به هم پیوسته برای موتورهای جستجو ایجاد می کند.

نوار جستجویی را که برای برخی سایت‌ها در نتایج جستجو می‌بینید، می‌شناسید؟ این یک جعبه جستجوی پیوندهای سایت است. این به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً در یک سایت جستجو کنند، بدون اینکه ابتدا سایت را باز کنند. Yoast SEO به طور خودکار تمام اسکیما لازم برای جعبه های جستجوی پیوندهای سایت را برای سایت شما اضافه می کند، اما این به گوگل بستگی دارد که تصمیم بگیرد چه کسی دریافت کند. یکی و کی نیست. در کنسول جستجو، می‌بینید که کدام آدرس‌های اینترنتی در سایت شما ممکن است جعبه جستجو داشته باشند.

ویدئو

گزارش‌های بهبود همچنین دارای بخش ویدیویی ویدیو است. اطلاعات بیشتری درباره نحوه مشاهده ویدیوهای جاسازی شده توسط Google در اینجا پیدا خواهید کرد. همچنین گوگل قابلیت جستجوی ویژه ای را در قسمت Search Appearance در تب Performance پیاده سازی کرده است تا بتوانید ببینید چند بار ویدیوهای شما در جستجو نشان داده شده و چند نفر روی آن کلیک کرده اند. افزونه Yoast Video SEO به طور خودکار کدهای لازم را اضافه می کند و همه چیز را به خوبی به هم متصل می کند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه دریافت گزارش ویدیوی Google با افزونه Yoast Video SEO وجود دارد< /a>.

مراقب اسکیما خود در کنسول جستجوی Google باشید

همانطور که چندین بار اشاره کردیم: کنسول جستجوی Google یک معدن طلا است. این باید ابزار اصلی شما باشد تا ببینید سایت شما در موتور جستجو چگونه است. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. برای مثال، گزارش‌های Enhancement به شما نشان می‌دهند که آیا اجرای داده‌های ساختاریافته شما برای نتایج غنی معتبر است یا خیر. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا خطاها و هشدارها را برطرف کنید تا بیشترین بهره را از داده‌های ساختاریافته خود ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا