سئو

پنالتی گوگل چیست؟

چرا گوگل بعضی سایت‌ها را جریمه می‌کند؟

گوگل همواره در تلاش بوده است تا سایت‌هایی که به صورت غیر قانونی و از روش‌های کلاه سیاه قصد سئو شدن را داشتند جریمه کند. این جریمه را به اصطلاح پنالتی گوگل می‌گویند. در این مقاله با مجله تودی همراه باشید تا با این اصطلاح بیشتر آشنا بشیم و روش‌های جلوگیری از بروز این اتفاق را باهم بررسی کنیم.

کمی قبل‌تر کافی بود تا گوگل متوجه شود که شما از روش‌های غیرقانونی استفاده می‌کنید تا سریع و بدون اخطار تمام سایت شما را پنالتی کند! این عملکرد سریع و بدون تحقیق باعث شد تا بسیاری از سایت‌های بزرگ که هیچ عمل خلاف و غیرقانونی‌ای انجام نداده‌اند نیز دچار مشکل شوند. این موضوع اعتبار گوگل را خدشه دار کرد تا زمانی که مدیران این شرکت تصمیم به تغییر روند کار خود دادند.

پنالتی گوگل چیست؟

این یک روش جریمه از طرف موتور جستجوی گوگل می‌باشد که به واسطه آن گوگل، رتبه سایت‌هایی که از روش‌های کلاه سیاه برای سئو کردن سایت خود استفاده می‌کنند به شدت کاهش می‌دهد. به طور مثال یک سایتی که توسط روش‌های غیرقانونی و کلاه سیاه توانسته است به صفحه اول گوگل برسد، بعد از جریمه(پنالتی شدن) ممکن است به مدت چند روز به صفحات انتهایی گوگل برود.

این جریمه امروزه کل سایت شما را درگیر نمی‌کند و فقط همان کلمه یا صفحه‌ای که به صورت غیرقانونی سئو شده است جریمه خواهد شد. البته این قضیه ممکن است که نظر گوگل را نسبت به شما عوض کند و تاثیرات کمی نیز بر روی صفحات دیگر سایتتان قرار دهد. در ادامه قصد داریم روش‌هایی که باعث می‌شود سایت شما دچار پنالتی گوگل می‌شود را باهم بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

  • لینک سازی غلط

لینک سازی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های مهم برای سئو سایت است. اما این کار به روش درستی انجام نشود باعث می‌شود تا گوگل یه اخطار به سایت شما بدهد. زمانی که شما سعی می‌کنید از لینک سایت خود را در یکی از سایت‌های قدرتمند بذارید تا گوگل شما را بشناسد، اگر گوگل متوجه بشود که این لینک سازی مصنوعی است و ادمین سایت در ایجاد آن نقش داشته است، سریع شما را جریمه می‌کند. اما چه زمانی این لینک سازی برای گوگل مناسب به نظر نمی‌رسد؟

هرگز در سایت‌هایی که اعتبار کم و نرخ اسپم بالایی دارند لینک نذارید. و از گذاشتن لینک‌های بی کیفیت در کامنت های سایت، سایدبار و… جدا خودداری کنید. از دیگر حساسیت‌های گوگل که باعث می‌شود سایت شما دچار پنالتی گوگل بشود، تبادل لینک است. بدین صورت که شما با چند مدیر سایت دیگر دائما لینک سازی کنید. گوگل روی این مورد بسیار حساس است.

  • محتوا کپی نکنید!

آپدیت الگوریتم های گوگل طی 10 سال

در مقاله‌ای با الگوریتم‌های گوگل آشنا شدیم. الگوریتم پاندا این امکان را به گوگل می‌دهد تا محتواهای کپی را تشخیص بدهد. گوگل بشدت با سایت‌هایی که محتوای کپی در سایتشان قرار می‌دهند برخورد می‌کند و این یکی از هترین بهانه‌های گوگل برای جریمه کردن سایت شما می‌باشد.

اما گاهی نیز پیش ‌می‌آید که ساخت شما نسبت به محتوای خودش کپی به حساب بیاید! اما چطور این اتفاق می‌افتد؟ ممکن است زمانی که شما محتوایی را در سایتتان منتشر می‌کنید، SSL سایتتان فعال نباشد و به دلیل اینکه گوگل از طریق آدرس و URL محتوای شما را بررسی می‌کند، ممکن است بعد از فعال کردن HTTPS محتوای شما را کپی بشناسد.

  • صفحات بی ارزش سایتتان را اصلاح کنید!

ریدایرکت چیست ؟

گوگل از صفحات بی ارزش در وبسایتتان متنفر است! اگر بر روی تمامی کلمات حوزه کاریتان فقط از محتوای کپی، کوتاه و بی کیفیت استفاده کنید، مطمئنا با پنالتی گوگل مواجه می‌شوید و هیچ سیگنال دیگه‌ای دریافت نخواهید کرد. همچنین وجود صفحاتی که با ارور 404 مواجه هستند، این پیام را به گوگل می‌دهد که شما به عنوان یک سایت ضعیف در حال فعالیت هستید و ارزشی برای کاربرانتون قائل نیستید! برای جلب رضایت گوگل بهتر است بر روی سئوی داخلی سایتتان بیشتر کار کنید.

در آخر باید بگوییم که اگر یک سری قوانین و اصول را رعایت کنید هیچ‌وقت سایتتان با پنالتی گوگل مواجه نمی‌شود و دیگر نیاز به نگرانی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا