طراحی وبوردپرس

پاسخ جان مولر: چگونه گوگل را از یک سایت استیجینگ مسدود کنیم

مجله تودی : در یک Webmaster Hangout، جان مولر از Google به این سوال پاسخ داد که چگونه می توان Google را از خزیدن و فهرست کردن سرور مرحله بندی متوقف کرد.

Staging Server چیست؟

سرور مرحله‌ای، یا سایت مرحله‌ای، بخشی از سرور یا وب‌سایت است که برای آزمایش نسخه جدید یک وب‌سایت استفاده می‌شود.

اگر ناشر طراحی وب جدیدی را آزمایش می کند، می تواند یک زیر دامنه ایجاد کند و طراحی وب سایت جدید را در آنجا آزمایش کند.

به‌طور سنتی، رایج‌ترین راه برای مسدود کردن Google از فهرست‌بندی یک سایت مرحله‌ای، ایجاد یک فایل robots.txt بود که Google را از خزیدن در سایت مرحله‌ای باز می‌دارد.

جان مولر گوگل بهترین راه حل را ارائه کرد.

چگونه خزیدن گوگل را متوقف کنیم

جان مولر پاسخ داد که بهترین راه برای جلوگیری از خزیدن و نمایه سازی گوگل در سایت مرحله بندی، مسدود کردن صفحات وب با احراز هویت است.

جان مولر به این سؤال پاسخ داد:

“روش های متعددی وجود دارد… مردم این کار را به روش های مختلف انجام می دهند. من فکر می کنم که بخش مهم این است که شما به آن پیوند نمی دهید. زیرا اگر آن را پیدا نکنیم، نمی‌توانیم آن را بخزیم. اما گاهی اوقات هنوز هم این اتفاق می افتد. “

نظر مولر اشاره ای به استفاده از Robots.txt برای جلوگیری از خزیدن در صفحه وب است. اگر Google پیوندی به یک صفحه وب مسدود شده پیدا کند، Google URL را می‌خزد.

جان سپس راه بهتری را برای جلوگیری از خزیدن و نمایه سازی یک سرور آزمایشی توصیه می کند.

“در حالت ایده‌آل، کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که نوعی احراز هویت سمت سرور در سرور ارائه کنید تا کاربران عادی وقتی به آنجا می‌روند از دیدن محتوا مسدود شوند. ; که شامل GoogleBot می شود.

و شما می توانید این کار را بر اساس آدرس IP انجام دهید، می توانید آن را با یک کوکی انجام دهید، می توانید آن را با احراز هویت معمولی در سرور انجام دهید.

هر چیزی که شما باید ثابت کنید که فرد مناسبی هستید و واقعاً می‌توانید به آن محتوا نگاه کنید.

من فکر می کنم این به طور کلی بهترین روش برای استیجینگ سرورها است…”

جان مولر سپس دلیل این را بیان کرد که چرا یک سایت مرحله‌بندی با احراز هویت بهترین رویکرد است.

“…این چیزی است که به این معنی است که شما مجبور نیستید تنظیمات عادی خود سایت، به ویژه robots.txt و همچنین متا تگ های noindex را برای مثال تغییر دهید.”

منظور او این است که با استفاده از یک راه حل محافظت شده با رمز عبور، احتمال اشتباه در لایو خود را به دلیل اشتباه در استفاده از متا تگ noindex یا راه حل robots.txt از بین خواهید برد.

استفاده از احراز هویت برای مسدود کردن Google و دیگران از دیدن سایت مرحله‌بندی مؤثرتر است.

چگونه یک سایت مرحله بندی محافظت شده با رمز عبور ایجاد کنیم

راههای متعددی برای ایجاد یک سایت مرحله بندی محافظت شده با رمز عبور وجود دارد. اگر از یک سرور اختصاصی استفاده می کنید، می توانید از کنترل پنل خود برای ایجاد یک زیر دامنه محافظت شده با رمز عبور استفاده کنید (راهنمای آنلاین کنترل پنل خود را بخوانید یا از میزبان وب خود کمک بخواهید).

اگر در وردپرس و میزبان مشترک هستید، می‌توانید از یک سرور مرحله‌ای خارجی مانند WP StageCoach استفاده کنید. یا اگر نمی‌خواهید پرداخت کنید، می‌توانید از افزونه‌ای مانند WP Staging.

WP Stagecoach مرحله بندی سایت را در یک محیط محافظت شده با رمز عبور بسیار آسان می کند. وقتی آماده هستید که سایت را زنده کنید WP Stagecoach این کار را به سادگی کلیک روی یک دکمه برای انتقال آن به محیط میزبانی زنده شما آسان می کند.

من از WP Stagecoach استفاده کرده‌ام و می‌توانم شخصاً سهولت استفاده از آن پلتفرم را تأیید کنم.

من از افزونه WP Staging نیز استفاده کرده ام.

WP Staging نسخه ممتازی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد نسخه آزمایشی سایت را به راحتی به بخش زنده منتقل کنید.

من از نسخه پریمیوم استفاده نکرده ام اما از نسخه رایگان استفاده کردم و آن را راه حلی عالی دانستم.

اگر به وردپرس اطمینان دارید، می توانید به سادگی از تابع صادرات سایت بومی وردپرس برای صادرات تم و سبک های سایت استفاده کنید و سپس آنها را به سایت زنده وارد کنید. از این نظر کمی پیچیده‌تر است که باید دفترچه راهنما را بخوانید تا مطمئن شوید که آن را درست انجام می‌دهید.

البته قبل از مهاجرت به سایت، حتما از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. UpDraft Plus انتخاب من برای یک افزونه پشتیبان وردپرس است. این تنها موردی است که من تا به حال استفاده کرده ام زیرا هرگز نیازی به آزمایش دیگری نداشته ام. نمی توانم بگویم بهترین است، اما مطمئناً برای من بهترین کار را دارد زیرا استفاده از آن آسان است.

با بازگشت به جان مولر، با توصیه او موافقم. ایده خوبی است که سایت را پشت یک فهرست یا زیر دامنه محافظت شده با رمز عبور قرار دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا