سئو

محتوای یتیم در سئو سایت

همانطور که شاید بدانید یک وبسایت برای موفقیت در گوگل نیاز به سئو درون صفحه (On Page) و خارج صفحه (Out Page) دارد و بدون این دو نمی‌تواند در موتور جستجو به بهترین شکل دیده شود حال در مجله تودی قصد داریم  یکی از فاکتورهای سئو داخلی به نام محتوای یتیم را برای شما بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.

فرض کنید که یک دامنه سایت برای خود دارید و قصد دارید تا با تولید محتوا به صورت صحیح و اورگانیک در صفحات بالایی گوگل نمایش داده شوید برای این کار حتما باید برروی سئو سایت خود کار کرده‌اید و میدانید که سئو چیست و با مطالب زیادی آشنا هستید، اما الگوریتم هر روز در حال تغییر است و باید شما نیز بروز باشید.

در جدید‌ترین بروزرسانی افزونه yoast  بخشی جدید به نام محتوای یتیم  را برای کاربران نسخه premium حود اضافه کرده است.

محتوای یتیم چیست؟

محتوای یتیم را می‌توان محتوایی در نظر گرفت که هیچ محتوای دیگری به آن لینک نداده است و این محتوا به صورت تکی دیده می‌شود و یافتن این محتوا برای کاربر و موتور جستجو و موتور‌های جستجو نیز سخت می‌شودحتی اگر از نقشه سایت و دسته‌بندی‌ها نیز در دسترس باشد باز هم این صفحه را محتوایی با ارزش در نظر نمی‌گیرند.

چرا محتوای یتیم بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

فرض کنید شما محتوایی را درون وبسایت خود قرار می‌دهید و در این محتوا از لینک سازی داخلی نیز استفاده می‌کنید زمانی که صفحه شما در گوگل ایندکس می‌شود، ربات‌های موتور جستجوی گوگل وارد صفحه شما می‌شوند و هر زمان که به لینکی در صفحه شما برخورد می‌کنند آن صفحه را نیز برررسی می‌کنند این پروسه تا زمانی که به صفحه‌ای بدون لینک برخورد کند ادامه پیدا می‌کند به همین دلیل است که لینک سازی داخلی بسیار مهم است.

آیا همیشه محتوای یتیم باید اصلاح شود؟

در برخی از مواقع یک سری از محتواها به صورت محتوای یتیم نیازی به اصلاح ندارند زیرا این دسته از محتواها در وبلاگ‌ها برای دوره‌های کوتاهی ارزشمند هستند و پس از آن دوره ارزشش را از دست می‌دهد پس نیازی به لینک سازی داخلی برای آن محتوا نیست.

 

علی عبداله زاده

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات طراح گرافیک و سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن