سئو

گوگل خزنده جدید GoogleOther را برای بهینه سازی عملکرد Googlebot معرفی می کند

مجله تودی : گوگل اخیراً یک خزنده وب جدید به نام «GoogleOther» معرفی کرده است که برای کاهش فشار بر Googlebot، خزنده فهرست اصلی جستجوی آن طراحی شده است.

افزودن این خزنده جدید در نهایت به گوگل کمک می کند تا عملیات خزیدن خود را بهینه و ساده کند.

خزنده های وب، همچنین به عنوان روبات یا عنکبوت شناخته می شوند، به طور خودکار وب سایت ها را کشف و اسکن می کنند.

Googlebot مسئول ایجاد فهرست برای جستجوی Google است.

GoogleOther یک خزنده وب عمومی است که توسط تیم‌های مختلف محصول در Google برای واکشی محتوای قابل دسترس عموم از وب‌سایت‌ ها استفاده می‌شود.

GoogleOther یک خزنده وب عمومی است که توسط تیم های مختلف محصول در Google برای واکشی محتوای قابل دسترس عموم از وب سایت ها استفاده می شود.

در یک پست LinkedIn، گری ایلیس، تحلیلگر جستجوی گوگل، جزئیات بیشتری را به اشتراک می گذارد.

تقسیم مسئولیت ها بین Googlebot و GoogleOther

هدف اصلی خزنده GoogleOther جدید، به عهده گرفتن وظایف غیر ضروری است که در حال حاضر توسط Googlebot انجام می شود.

با انجام این کار، Googlebot اکنون می تواند صرفاً بر روی ایجاد فهرست جستجوی مورد استفاده توسط جستجوی Google تمرکز کند.

در همین حال، GoogleOther مشاغل دیگری مانند خزیدن تحقیق و توسعه (R&D) را که مستقیماً به نمایه سازی جستجو مرتبط نیستند، انجام خواهد داد.

ایلیز در لینکدین بیان می کند:

“ما یک خزنده جدید به نام GoogleOther را به لیست خزنده های خود اضافه کردیم که در نهایت فشاری را از Googlebot کم می کند. این یک تغییر بدون عملیات برای شما است، اما با این وجود به نظر من جالب است.

از آنجایی که Googlebot چگونه و چه چیزی را خزیده بهینه می‌کنیم، یکی از مواردی که می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم این است که کارهای خزیدن Googlebot فقط به صورت داخلی برای ایجاد فهرستی که توسط جستجو استفاده می‌شود استفاده می‌شود. برای این کار ما یک خزنده جدید به نام GoogleOther اضافه کردیم که جایگزین برخی از کارهای دیگر Googlebot مانند خزیدن تحقیق و توسعه می شود تا مقداری ظرفیت خزیدن را برای Googlebot آزاد کند.”

GoogleOther زیرساخت Googlebot را به ارث می برد

GoogleOther زیرساخت مشابه Googlebot را به اشتراک می‌گذارد، به این معنی که دارای محدودیت‌ها و ویژگی‌های یکسانی است، از جمله محدودیت‌های بار میزبان، robots.txt (البته با توکن عامل کاربر متفاوت)، نسخه پروتکل HTTP، و اندازه واکشی.

در اصل، GoogleOther یک Googlebot با نام دیگری است.

مفاهیم برای SEO و صاحبان سایت

معرفی GoogleOther نباید تأثیر قابل توجهی بر وب سایت ها بگذارد، زیرا با استفاده از زیرساخت ها و محدودیت های مشابه Googlebot عمل می کند.

با این وجود، این یک پیشرفت قابل توجه در تلاش‌های مداوم Google برای بهینه‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای خزیدن وب آن است.

اگر در مورد GoogleOther نگران هستید، می‌توانید آن را به روش‌های زیر نظارت کنید:

  • گزارش‌های سرور را تجزیه و تحلیل کنید: به طور منظم گزارش‌های سرور را بررسی کنید تا درخواست‌های ارائه شده توسط GoogleOther را شناسایی کنید. این به شما کمک می‌کند بفهمید که چقدر وب‌سایت شما را می‌خزد و از کدام صفحات بازدید می‌کند.
  • به‌روزرسانی robots.txt: مطمئن شوید که فایل robots.txt شما به‌روزرسانی شده است تا در صورت لزوم قوانین خاصی را برای GoogleOther لحاظ کند. این به شما کمک می کند دسترسی و رفتار خزیدن آن را در وب سایت خود کنترل کنید.
  • مراقبت بر آمار خزیدن در Google Search Console: مراقب آمار خزیدن در Google Search Console باشید تا هرگونه تغییر در فرکانس خزیدن، بودجه خزیدن یا تعداد صفحات فهرست شده از زمان معرفی GoogleOther را مشاهده کنید. .
  • ردیابی عملکرد وب‌سایت: به‌طور منظم معیارهای عملکرد وب‌سایت خود را مانند زمان بارگذاری، نرخ پرش و تعامل کاربر بررسی کنید تا هرگونه ارتباط احتمالی با فعالیت‌های خزیدن GoogleOther را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا خزنده جدید باعث ایجاد مشکلات پیش بینی نشده در وب سایت شما می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا