سئو

مدیریت پروژه ها در سئو فنی با کیست؟

مجله تودی : همکاری بین SEO، توسعه دهنده وب و تیم های IT برای دستیابی به هدف مشترک ضروری است. اما چه کسی باید اجرای تغییرات را بر عهده بگیرد؟

رابطه بین یک متخصص سئو، بخش فناوری اطلاعات و توسعه دهندگان وب سایت می تواند پیچیده باشد.

توسعه‌دهندگان وب و بخش‌های IT اولویت‌های متفاوتی با متخصصان سئو دارند. آنها به جای عملکرد سایت، روی ظاهر و ثبات سایت تمرکز می کنند.

توسعه‌دهندگان و بخش‌های فناوری اطلاعات معمولاً زمان یا منابع کافی برای اجرای تغییرات ندارند.

این چالش‌ها می‌تواند منجر به درگیری بین دو گروه شود.

بیایید در مورد چالش هایی که متخصصان سئو هنگام کار با توسعه دهندگان وب و متخصصان فناوری اطلاعات با آن مواجه هستند و مزایای پیاده سازی مبتنی بر SEO صحبت کنیم.

چالش ها: طرفداران سئو در مقابل. توسعه دهندگان وب

توسعه دهندگان وب اغلب برای درک اهمیت سئو به کمک نیاز دارند، که مانع مهمی برای کارشناسان سئو است.

آنها همچنین ممکن است بیشتر بر روی عناصر بصری سایت، مانند طراحی و چیدمان، تمرکز کنند تا بر جنبه های کاربردی و فنی سئو سایت.

در نتیجه، توسعه دهندگان ممکن است از ایجاد تغییرات لازم برای سئو خودداری کنند، یا ممکن است تغییراتی ایجاد کنند که بر سئو تأثیر منفی بگذارد.

توسعه دهندگان وب همچنین ممکن است به دانش فنی مورد نیاز برای اجرای تغییرات SEO نیاز داشته باشند.

آنها ممکن است نیاز به آشنایی بیشتر با آخرین و بهترین شیوه ها داشته باشند، یا ممکن است نیاز داشته باشند که چگونه تغییرات را به گونه ای که برای سئو موثر باشد، پیاده سازی کنند.

این چالش ها می تواند منجر به ناامیدی هم برای SEO و هم برای توسعه دهنده شود. توسعه‌دهندگان وب ممکن است تحت تأثیر الزامات فنی سئو قرار بگیرند، که می‌تواند باعث شود متخصصان سئو نسبت به تخصص خود احساس ارزش کمتری داشته باشند.

چالش ها: کارشناسان سئو در مقابل. آی تی

متخصصان فناوری اطلاعات اغلب مسئول جنبه های فنی یک سایت مانند نگهداری سرور و به روز رسانی نرم افزار هستند.

در حالی که ممکن است از اهمیت سئو آگاه باشند، ممکن است برای اجرای سریع تغییرات به زمان یا منابع بیشتری نیاز داشته باشند.

افراد فناوری اطلاعات همچنین ممکن است از ایجاد تغییراتی که می‌تواند بر پایداری سایت یا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات تأثیر بگذارد خودداری کنند.

چالش دیگر این است که تغییرات سئو ممکن است سیستم های فناوری اطلاعات را به روش های پیش بینی نشده ای تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، تغییرات در معماری سایت یا ساختار URL ممکن است باعث مشکلات حافظه پنهان یا تعادل بار شود.

این می تواند منجر به تاخیر در پیاده سازی و کار اضافی برای SEO و تیم های IT شود.

مزایای پیاده سازی مبتنی بر SEO

متخصصان سئو با داشتن دانش تخصصی و تخصص خود در استراتژی سئو، مجهز به رهبری فرآیند پیاده سازی هستند.

آنها می توانند با در دست گرفتن رهبری، اطمینان حاصل کنند که تغییرات در اولین بار به درستی انجام می شود. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند توسعه‌دهندگان وب و تیم های IT را راهنمایی کنند تا به آن‌ها در درک تأثیر تغییرات سئو و نحوه اجرای مؤثر آن‌ها کمک کنند.

کارشناسان سئو همچنین می توانند تغییرات سئو را اولویت بندی کرده و از اجرای سریع آن اطمینان حاصل کنند. این امر مخصوصاً برای سایت‌هایی که تغییرات یا به‌روزرسانی‌های قابل توجهی دارند مهم است، زیرا تأخیر در اجرای تغییرات سئو تأثیر قابل‌ توجهی بر رتبه‌بندی جستجو و ترافیک دارد.

کارشناسان سئو معمولاً در ترجمه اطلاعات فنی پیچیده به داده های قابل استفاده عالی هستند.

قرار دادن متخصص سئو برای اجرای همه تغییرات مرتبط با جستجو، باعث صرفه جویی در وقت در همه زمینه‌ها، به‌ویژه در حوزه ارتباطات می‌شود – تا زمانی که آنها در میز اجرایی یک صندلی داشته باشند.

مسئله مهم تری در تعریف اینکه چه چیزی به جستجو مرتبط است و چه چیزی نیست، مطرح می شود.

این تعریف نامشخص از چیستی جستجو دلیل بزرگی است که چرا کارشناسان سئو باید هم پیاده سازی کنند و هم تعریف کنند که برنامه بازاریابی موتور جستجو چیست.

بسیاری از کارشناسان سئو قبلا به عنوان متخصصان فناوری اطلاعات یا توسعه دهندگان وب خدمت کرده اند. در واقع، در برخی موارد، متخصصان سئو در حالی که همزمان برنامه های بازاریابی جستجو را اجرا می کنند، نقش های IT و توسعه دهنده را بر عهده می گیرند.

یک همپوشانی مشخص در مجموعه مهارت ها وجود دارد که می تواند چالش برانگیز باشد. سخت است که بدانید سئو کجا شروع و به کجا ختم می شود.

به عنوان مثال، سرعت سایت برای همه جنبه‌های یک سایت، به ویژه برای متخصصان سئو ضروری است.

توسعه دهندگان وب معمولاً دانش فنی لازم برای بهبود سرعت سایت را ندارند. متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند سرعت سایت را افزایش دهند، اما معمولاً در جای دیگری از عملکرد خود رنج می‌برند.

متخصصان شایسته سئو می توانند سرعت سایت را بدون از دست دادن عملکرد قابل توجه بهبود بخشند. و تقریباً در همه موارد، تغییرات سرعت سایت را سریع‌تر و کارآمدتر از یک توسعه‌دهنده وب یا متخصص فناوری اطلاعات پیاده‌سازی می‌کنند.

همکاری بین بخش ها

همکاری بین بخش سئو، توسعه‌دهنده وب و بخش فناوری اطلاعات برای پروژه‌های فنی بزرگ‌تر سئو ضروری است.

این تیم ها با همکاری یکدیگر می توانند اطمینان حاصل کنند که همه در جهت یک هدف کار می کنند.

از آنجایی که متخصص SEO دو تیم را راهنمایی و پشتیبانی می کند، توسعه دهنده وب اطمینان حاصل می کند که تغییرات با طراحی سایت و تجربه کاربری سازگار است. از سوی دیگر، تیم فناوری اطلاعات اطمینان حاصل می کند که تغییرات با زیرساخت های اساسی سایت سازگار است.

درک این نکته ضروری است که در حالی که من از تیم سئو برای اجرای همه تغییرات مربوط به یک برنامه سئو حمایت می کنم، پیشنهاد نمی کنم تغییرات در خلاء انجام شود.

تغییرات ایجاد شده توسط تیم سئو باید بررسی شود. اگر تیم فناوری اطلاعات یا یک توسعه‌دهنده وب احساس کنند تغییر اشتباه است، باید صحبت کنند.

من یک متخصص سئو را نمی شناسم که اشتباه نکرده باشد. همچنین بسیاری از کارشناسان سئو را نمی شناسم که هیجان زده نباشند در مورد کار خود با کسی که گوش می دهد صحبت کنند.

هم دپارتمان فناوری اطلاعات و هم توسعه دهندگان وب باید در مورد تغییراتی که ایجاد می شود حق وتو داشته باشند، اما نه حق وتوی مطلق.

هر گونه مشکل با تغییرات پیشنهادی تا زمانی که همه تیم ها، به ویژه تیم SEO، بتوانند نفس خود را کنترل کنند، به طور ایده آل از طریق بحث حل می شود.

گاهی اوقات، سئو در مورد مصالحه است – و برخی از متخصصان سئو دوست ندارند این را بشنوند.

اما در یک بحث، مشکلاتی که بر سئو تأثیر می‌گذارند می‌توانند راه‌حل‌هایی داشته باشند که از تیم فناوری اطلاعات یا توسعه‌دهندگان می‌آیند.

در نهایت، مهم نیست که چه کسی کار را انجام داده است تا زمانی که نتایج حاصل شده است – اما اگر تیم SEO تغییرات سئو را اجرا کند، آسان‌تر است.

نتیجه گیری

اجازه دادن به متخصصان سئو برای رهبری فرآیند پیاده سازی می تواند تغییرات را تسریع کند و اطمینان حاصل کند که در اولین بار به درستی تکمیل می شوند.

در پروژه‌های فنی سئوی بزرگ‌تر، همکاری بین متخصصان سئو، توسعه‌دهندگان وب و بخش‌های فناوری اطلاعات بسیار مهم است. این کمک می‌کند مطمئن شوید که همه برای یک هدف کار می‌کنند.

با همکاری یکدیگر، این تیم ها می توانند به یک سایت بصری جذاب و کاربردی دست یابند و در عین حال رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کنند.

در نهایت، این می تواند منجر به افزایش ترافیک، بهبود تعامل کاربر و تجربه کلی بهتر برای بازدیدکنندگان سایت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا