سئو

SEM چیست؟

برای بسیاری از افراد که در اینترنت فعالیت دارند هنوز مفهوم این دو مورد بسیار مبهم می‌باشد و تعریف SEM و SEO را جای یکدیگر به کار می‌برند حال در این پست قصد داریم شمارا هرچه بیشتر با مفهوم SEM آشنا کنیم و بگوییم SEM چیست و چه تاثیری بر روی موفقیت شما در اینترنت دارد پس با مجله تودی همراه باشید.

SEM یا همان Search Engine Marketing تفاوت بسیار زیادی با سئو دارد، SEM مفهوم بسیار گسترده‌تری می‌باشد به طور کلی تمامی فعالیت‌هایی که در راستای استفاده از تکنولوژی موتورهای جستجو جهت افزایش بازدید سایت صورت می‌گیرد بخشی از SEM است، بنابراین سئو نیز بخشی از این مفهوم می‌باشد.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) با روش‌های متفاوتی شناخته می‌شود که اینم روش‌ها به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند

  • تبلیغات پرداختی به ازای کلیک یا PPC

این روش تبلیغات که کوتاه شده عبارت PAY PER CLICK  می‌باشد به ازای کلیک کاربران برای شما هزینه در برخواهد داشت، این روش یکی از گران‌ترین روش‌های بازاریابی موتورهای جستجو محسوب می‌شود که بسیار پرطرفدار است. اجرای این روش به این صورت می‌باشد که شما با صرف بودجه‌ای تبلیغاتی با ارائه کلمات کلیدی در موتور جستجو به بازدیدکنندگان سایتتان از طریق هرکلیک از حساب شما مقداری کسر می‌گردد.

  • تبلیغات پرداختی به ازای هر کلیک یا CPC

این روش که مخفف شده کلمه Cost Per Click می‌باشد بسیار مشابه روش قبلی می‌باشد با این تفاوت که این روش برای تبلیغات بنری استفاده می‌شود که در پست‌های آتی به آن می‌پردازیم.

  • تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو بر اساس هر هزار نمایش یا CPM

کسب و کارهای بزرگ به دلیل تعداد زیاد بازدید تمایل دارند بتوانند بازدید بیشتری را نیز جذب کنند به همین دلیل تمایل آن ها به  استفاده از CPM نیز بیشتر است CPM که مخفف Coset Per Thousand روشی پرکاربرد در SEM محسوب می‌شود که به ازای ۱۰۰۰ کلیک در بنرهای سایت‌های تبلیغاتی داده می‌شود که در حال حاضر این نوع تبلیغات و اسپانسرینگ در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار باب شده است.

  • تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو به روش CPA

تعداد بازدید برای بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت آنچنانی ندارد و آنان بیشتر تمایل دارند که به ازای تبلیغات محیطی که انجام می‌دهند فروش داشته باشند به همین دلیل آنان بیشتر به سبک تبلیغاتی دیگری کشیده می‌شوند که به آن CPA گفته می‌شود CPA که مخفف Cash Per Action که یک معیار تبلغیاتی مبتنی بر عمکرد می‌باشد که این روش یکی از روش‌های تقریبا بدون ریسک می‌باشد.

  • نرخ کلیک یا CTR

نرخ کلیک یا CTR مخفف Click Through Rate می‌باشد در این روش تعداد کاربران بازدیدکننده سایت بر تعداد کلیک تقسیم می‌شوند و بابت هرکلیک مبلغی پرداخت می‌شود.

به طور کلی بهره‌گیری از بازاریابی SEM  در کسب و کارهای آنلاین مزیت‌های بسیاری زیادی برای شما در بر دارد که می‌توان به برندسازی، افزایش درآمد و رشد کسب و کار با هزینه‌ای بسیار کمتر از تبلیغات سنتی اشاره کرد پس اگر تاکنون به فکر استفاده از این تبلیغات نبوده‌اید بهتر است رچه سریع‌تر شروع کنید در صورت تمایل به مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید با شماره زیرتماس حاصل نمایید.

۰۲۱-۷۱۰۵۳۴۹۴

علی عبداله زاده

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات طراح گرافیک و سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن