سئو

لینک فالو (follow) و لینک نوفالو (nofollow) چیست؟

در فرایند سئو و لینک سازی وقتی لینکی در سایت شما ایجاد می‌شود یا به شکل لینک فالو است و یا نوفالو. با مجله تودی همراه باشید تا تفاوت این دو نوع لینک را باهم بررسی کنیم.

بررسی لینک‌های فالو و نوفالو

گوگل به لینک‌های سایت شما توجه می‌کند، آن‌ها را بررسی می‌کند و آن‌ها را می‌شمارد. اگر سایت‌های مختلف به یک سایتی لینک دهند، گوگل تصور می‌کند که این صفحه یک صفحه‌ی خوب است. از آنجایی که گوگل همیشه در تلاش است بهترین صفحه را به کاربرانش نمایش دهد، پس آن صفحه را به بالاترین درجه در موتور جستجو می‌رساند.

لینک فالو به عنوان یک امتیاز برای سایت شمرده می‌شوند. آن‌ها اعتبار سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل می‌کنند و باعث افزایش اعتبار در سایت متقصد می‌شوند. در این صورت سایت مقصد در نتایج گوگل اعتبار بهتری کسب می‌کند. اما لینک نوفالو به عنوان یک امتیاز شمرده نمی‌شود. پس اعتباری از سایت مبدا به سایت مقصد منتقل نمی‌شود و در نتایج موتورهای جستجو کمک خاصی نمی‌کند. در واقع لینک‌های نوفالو یک نشانه برای گوگل است که می‌گوید این لینک را نادیده بگیر!

دنیای وب بدون لینک‌های نوفالو پر از اسپم و فقط لینک‌های فالو در تعیین رنک گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما لینک فالو برای بالابردن و افزایش اعتبار رتبه سایت ساخته می‌شود.

اگر به یک سایت ناشناخته لینک می‌دهیم، فالو باشد یا نوفالو؟

اگر قصد دارید لینکی به سایتی بدهید که نمی‌دانید اعتبار مناسبی دارد یا خیر، بهتر است از لینک نوفالو استفاده کنید. ممکن است شما محتوایی را باز نویسی کرده باشید و حق کپی رایت را برای سایت کپی شده رعایت کنید و منبع را در محتوای خود درج کنید، اما نمی‌دانید سایت مبدا اعتبار مناسبی نزد گوگل دارد یا خیر یا آیا لینک سازی برای سایت شما مناسب است یا خیر. برای همین می‌توانید از لینک Nofollow استفاده کنید و به گوگل این سایت را معرفی کنید اما آن را تایید نکنید. البته بینگ و یاهو هم نیز می‌توانند واکنش نسبتا مشابهی داشته باشند.

لینک فالو (follow) و لینک نوفالو (nofollow) چیست؟

لینک‌های درج شده در کامنت‌ها باید فالو باشد یا نوفالو؟

از مواردی که باعث کم شدن اعتبار یک صفحه یا دامنه می‌شود، لینک سازی بی رویه در کامنت‌ها است. بیشتر کسانی که در نظرات لینک سازی داخلی می‌کنند، یک سایت تازه درست شده و با اعتباری پایین نزد گوگل هستند. در چنین حالتی سایت شما دچار مشکل اسپم می‌شود. به همین دلیل بهتر است در قسمت نظرات، قسمت لینک (URL) را غیر فعال کنید تا سایتتان دچار مشکل نشود و لینک‌های موجود در کامنت‌ها را Nofollow کنید.

شبکه‌های اجتماعی لینک فالو باشد یا لینک نوفالو؟

افراد بسیاری تصور می‌کنند لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی به صورت فالو باعث پایین آمدن آتوریتی صفحه یا دامنه می‌شود. این تصور اشتباه است. لینک دادن به شبکه‌های اجتماعی کاملا از نظر سئو درست است و بسیار کار مفیدی می‌باشد.

برای جلوگیر لینک سازی سایت‌های اسپم چه کاری انجام دهیم؟

وظیفه مهمی که لینک‌های نوفالو دارند این است که از تاثیرات مخرب لینک‌های اسپم بر روی سایت شما جلوگیری می‌کنند. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم ممکن است برخی لینک‌ها در قسمت نظرات اسپم و یا مخرب باشند، بهتر است در چنین شرایطی از لینک‌های نوفالو استفتاده کنیم تا تایرات مخرب این لینک‌ها را بر روی سایتتان کاهش دهید.

به طور خلاصه انتخاب درست لینک در سئو یک امر مهم و حیاتی برای توسعه کسب و کار شما به شمار می‌رود. اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید، می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص تودی با شماره : 71053494 تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا