9 بینش استراتژیک سئو و توصیه تاکتیکی برای سال 2023 و پس از آن
مجله تودی : علیرغم تغییرات فعلی در چشم انداز بازاریابی دیجیتال، سئو همچنان ضروری است. استراتژی سئوی خود را با این 10 بینش عملی سئو تقویت کنید.
بیش از 8 سال است که درباره بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تحقیق کرده ایم و نوشته ایم.
ظهور ChatGPT OpenAI در 30 نوامبر 2022، یک “کد قرمز” را در گوگل ایجاد کرد که یک سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه ای به نام Bard را در پاسخ به Bing مایکروسافت با هوش مصنوعی ارائه کرد.
Google در 4 سپتامبر 1998 راه اندازی شد و تا نیمه دوم سال 2002 – حدود 4 سال بعد – از AltaVista عبور نکرد تا به موتور جستجوی پیشرو تبدیل شود.
و حتی بهروزرسانی پاندا، که صنعت سئو را شوکه کرد و به طور مؤثری به مدل کسبوکار «مزرعه محتوا» پایان داد، طبق بهروزرسانیهای تاریخچه الگوریتم گوگل، تنها ۱۲ درصد از پرسشها را تحت تأثیر قرار داد.
بهروزرسانی پنگوئن، که وبسایتهایی را که درگیر هرزنامههای وب تهاجمی بودند، رتبهبندی میکرد، تنها 3.1 درصد از جستجوهای انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد.
و شایان ذکر است که اولین تکرار آپدیت پاندا در 23 فوریه 2011 آغاز شد، اما تا زمان آپدیت نهایی در 17 ژوئیه 2015، 27 تنظیم دیگر انجام شد. و به روز رسانی پنگوئن که در 24 آوریل 2012 آغاز شد، تا 23 سپتامبر 2016 به پایان نرسید.
ممکن است بیش از چهار سال طول بکشد تا تأثیر کامل هوش مصنوعی Bard Google یا موتور جستجوی Bing جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را بدانید.
بنابراین، به متخصصان سئو توصیه می شود “آرام باشید و ادامه دهید.”
این بدان معناست که میتوانم با اطمینان 10 بینش استراتژیک، دادههای حیاتی، توصیههای تاکتیکی یا روندهای جستجو را به اشتراک بگذارم که بر SEO در سال 2023 و بعد از آن تأثیر میگذارند، بدون اینکه خواب زیادی را از دست بدهم، زیرا ممکن است 30 درصد از آنها در سال مرتبط نباشند. از حالا.
(بعد از اینکه به شما می گویم چرا “چیزهای اساسی با گذشت زمان اعمال می شوند”، به عقب برمی گردم تا توضیح دهم که چرا نرخ موفقیت 70٪ معیار مناسبی است.)
SEO عنصر اساسی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.
و حتی اگر صنعت جستجو دائما در حال تغییر است، گوگل همچنان موتور جستجوی پیشرو است.
بر اساس گزارش Similarweb، Google.com در ژانویه 2023 3.2 میلیارد بازدیدکننده منحصر به فرد داشت که آن را به پربازدیدترین وب سایت در سطح جهان تبدیل کرد. این غول جستجو نیز در ژانویه 2023 88.3 میلیارد بازدید داشته است.
بنابراین، شرط نبندید که مزرعه گوگل به این زودی ها از بین برود.
و اگر میخواهید افراد دیگر در شرکت یا یکی از مشتریان خود را از هجوم به ایستگاههای وحشت دور نگه دارید، نمودار زیر را از Google Trends به آنها نشان دهید، که علاقه جستجوی وب در سراسر جهان را در 90 روز گذشته برای جستجو نشان میدهد. اصطلاحات Google، ChatGPT و Bing.
می توانید با آرامش توضیح دهید که کاهش علاقه به گوگل در آخر هفته ها اتفاق می افتد.
اگر گوگل برای آینده قابل پیش بینی موتور جستجوی غالب باقی بماند، متخصصان سئو نیازی به آموزش مجدد یا جایگزینی ندارند.
چرا؟ زیرا آنها قبلاً با موارد ضروری جستجوی Google (دستورالعملهای وبمستر سابق) آشنا هستند.
و آنها با موفقیت از طریق 22 به روز رسانی رتبه بندی جستجوی گوگل پیمایش کرده اند.
به همین دلیل است که من مطمئن هستم که بیش از 70 درصد از متخصصان سئو با موفقیت در مناطق ناشناخته نقشههای کلیدواژه که عبارت «اینجا اژدها باشید» به جستجو ادامه خواهند داد.
1. تمرکز بر هدف کاربر
یکی از مهمترین جنبه های سئو، درک هدف کاربر است.
الگوریتمهای Google پیچیدهتر شدهاند و اکنون بهتر میتوانند هدف پشت یک پرس و جو را درک کنند.
بنابراین، متخصصان سئو باید به جای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص، بر ایجاد و تولید محتوا تمرکز کنند که هدف کاربر را برآورده کند. این به معنای ایجاد محتوایی است که نه تنها به درخواست جستجوی کاربر مربوط می شود، بلکه اطلاعات مفید یا تجربه رضایت بخشی را نیز ارائه می دهد.
اکنون، متوجه شدم که این بینش استراتژیک خبر فوری نیست.
اما هنوز هم ممکن است از خواندن مجدد مقاله من سود ببرید، آینده سئو در “میانه آشفته” سفر خرید نهفته است.
طبق تحقیقات تیم بینش بازار گوگل، «وسط آشفته» جایی است که مردم تصمیم میگیرند چه چیزی بخرند.
از جمله موارد دیگر، این تحقیق نشان داد:
“مردم به دنبال اطلاعاتی درباره محصولات و مارک های یک دسته می گردند و سپس همه گزینه ها را می سنجند. این معادل دو حالت ذهنی مختلف در وسط آشفته است: کاوش، یک فعالیت گسترده، و ارزیابی، یک فعالیت تقلیل دهنده. هر کاری که یک فرد انجام می دهد، در میان طیف عظیمی از منابع آنلاین، مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، جمع آوری کننده ها و وب سایت های بررسی، می تواند در یکی از این دو حالت ذهنی طبقه بندی شود.”
اجازه دهید این «ایده بزرگ» را به توصیههای تاکتیکی ضد شهودی ترجمه کنم: متخصصان سئو باید حداقل دو قطعه محتوا را ایجاد و بهینهسازی کنند تا به اهداف مختلف کاربر در «وسط آشفته» سفر خرید رسیدگی کنند.
و اگر شرکت یا مشتری شما نیم دوجین بخش مختلف را هدف قرار می دهد، باید حداقل ده ها محتوا را ایجاد و بهینه کنید.
ایجاد و بهینه سازی یک صفحه برای هر بخش هدف در سال 2019 است.
2. محتوای باکیفیت ایجاد کنید
محتوا همچنان پادشاه است، اما اگر مدیران سئو بخواهند روزی نخست وزیر (یا رئیس جمهور) شوند، باید محتوای اصلی تر و مفیدتری را که توسط مردم نوشته شده است، برای مردم ایجاد کنند.
چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای با کیفیت بالا تولید می کنید؟ با پیروی از توصیهها و راهنماییهای طولانی مدت Google برای بهروزرسانیهای اصلی برای ایجاد محتوا برای افراد، نه برای موتورهای جستجو.
بنابراین، اجازه دهید به شما پیشنهاد کنم مقاله من را دوباره بخوانید، بازاریابی محتوا چیست؟
به شما نشان میدهد که چگونه از ابزار برنامهریزی بازاریابی محتوا برای ایجاد ایدههایی برای محتوای مسحورکننده استفاده کنید که قلب، ذهن و اعمال را تغییر میدهد. به این ترتیب شما معاون سئو می شوید.
3. E-E-A-T را اولویت بندی کنید
در 15 دسامبر 2022، Google دستورالعمل های رتبه بندی جستجوی خود را به روز کرد – یک E اضافی برای تجربه به مفهوم E-A-T: تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد اضافه کرد.
اگرچه این دستورالعملها مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند، اما برای هر کسی که در زمینه سئو کار میکند مفید است، زیرا به ما ایده میدهد که گوگل میخواهد الگوریتمهایش به کجا برسد.
برای بهبود محتوای E-E-A-T، فردی که تجربه زندگی دست اولی در این زمینه دارد باید آن را تولید کند.
اگر نمیتوانید فردی با تجربه را متقاعد کنید که این محتوا را در داخل تولید کند، باید یک نویسنده آزاد – یا خالق محتوا – پیدا کنید که از محصول یا خدمات شما استفاده کرده، از یک مکان بازدید کرده یا بر خرید برند تأثیر گذاشته است.
متأسفانه، بسیاری از متخصصان سئو هنوز فکر نمیکنند که این کار آنهاست – حتی اگر اولین اشاره E-A-T در سال 2014 رخ داد، زمانی که گوگل این مفهوم را به دستورالعملهای کیفیت جستجوی خود اضافه کرد.
حتی گوگل گفت:
“اینها اساساً ایده های جدیدی نیستند. و ما به هیچ وجه از این اصل اساسی که «جستجو» به دنبال یافتن اطلاعات قابل اعتماد است، به ویژه در موضوعاتی که کیفیت اطلاعات در آنها بسیار مهم است، دست نمیکشیم.»
4. محتوای YouTube را بهینه کنید
براساس نظرسنجی داستان سرایی ویدیویی و تصویری توسط موسسه بازاریابی محتوا (CMI) منتشر شده در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲، 73٪ از بازاریابان گفتند که ویدیوها در سال گذشته برای تجارت آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. 27 درصد گفتند که از نظر اهمیت تقریباً یکسان هستند. و هیچ کس نگفته است که اهمیت ویدیوها کاهش یافته است.
چرا متخصصان سئو باید به خاطر این داده های مهم خواب خود را از دست بدهند؟
زیرا بخش بازاریابی محتوا، نه بخش سئو، در حال جهش در این روند است.
و این بدان معناست که بسیاری از ویدیوهایی که در سال 2023 و بعد از آن منتشر شده اند برای جستجو بهینه نمی شوند – چه رسد به اینکه در یک استراتژی کلی سئو ادغام شوند.
5. لینک های با کیفیت بالا بدست آورید
لینک ها همچنان یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند.
بنابراین، تنها تعداد کمی از سازمانها از یکی از موثرترین تکنیکها برای کسب لینک استفاده میکنند تا به وبسایت شما در رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کنند.
اما این استفاده بهتر از زمان و پول شما نسبت به تلاش برای یافتن راهی هوشمندانه در مورد بهروزرسانی هرزنامه لینک گوگل در دسامبر 2022 است، که اکنون میتواند هم سایتهای خریدار لینک و هم سایتهایی که برای ارسال لینکهای خروجی استفاده میشوند را شناسایی کند.
6. بهینه سازی برای جستجوی محلی
کسب و کارهایی که به شهرهای خاص، شهرها، مناطق خدمات رسانی می کنند، می دانند که جستجوی محلی مهم است.
وقتی سئوی محلی به درستی انجام شود، افراد را قادر میسازد تا اطلاعاتی درباره کسبوکار خود پیدا کنند، و آنها را یک قدم به ساختن صندوق پول نزدیکتر میکند.
و متخصصان سئو که در جستجوی محلی تخصص دارند، یک نام، آدرس، و شماره تلفن، پیوندهای محلی، نظرات محلی، و رتبهبندی ستارهها، و همچنین نمایههای کسبوکار Google بهینهشده، بخشهای مهمی از جستجوی محلی Google و الگوریتمهای بسته محلی هستند.
7. به جستجوی چندگانه توجه داشته باشید
در آوریل 2022، گوگل روش کاملا جدیدی را برای جستجو با استفاده از متن و تصاویر به طور همزمان معرفی کرد.
با جستجوی چندگانه در لنز، کاربران میتوانند از کادر جستجو فراتر رفته و درباره یک شی سؤال بپرسند یا جستجوی خود را بر اساس رنگ، مارک یا ویژگی بصری اصلاح کنند.
بنابراین، در سال 2023 و پس از آن مراقب جستجوی چندگانه باشید.
8. برای جستجوی صوتی گوش خود را در زمین نگه دارید
- 71٪ از مردم استفاده از جستجوی صوتی را به تایپ فیزیکی جستجوی آنلاین ترجیح می دهند.
- 27٪ از جمعیت آنلاین در سراسر جهان از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کنند.
- 58٪ از افراد از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات مربوط به مشاغل محلی استفاده کردهاند.
به عبارت دیگر، از هر پنج نفر، چهار نفر با تعداد قابل توجهی از E-E-A-T فکر می کنند که جستجوی صوتی نشان دهنده یک فرصت شگفت انگیز SEO است.
بنابراین، گوش خود را برای پیشرفت های جدید جستجوی صوتی در سال 2023 و بعد از آن نگه دارید.
9. یک اتاق جنگ بسازید
اگر شما یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) یا معاون بازاریابی هستید و تیم تجزیه و تحلیل را به بخش SEO منتقل می کنید، ممکن است تیم شما بخواهد یک داشبورد بسازد. به جای آن یک اتاق جنگ بسازید.
چرا؟ به گفته آویناش کاوشیک، تبلیغ کننده دیجیتال مارکتینگ برای گوگل، از آنجایی که “اکثر داشبوردها وقتی صحبت از کمک به مدیران اجرایی در تصمیم گیری می شود، بوی بدی می دهند.”
این به این دلیل است که تفسیر “تصاویر آسان برای درک” در بیشتر داشبوردها به مدیران واگذار شده است.
اما اکثر اتاقهای جنگ نه تنها دارای نقشههای بازار جهانی و نمودارهای شاخصهای عملکرد کلیدی شرکت (KPI) هستند، بلکه دارای یک مدیر تحلیلی و بینش با تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد برای تفسیر روندها و افزودن زمینه هستند.