اخبار

حمله DDoS (دیداس) چیست

حملات دیداس یکی از رایج‌ترین نوع حملات سایبری به سرور می‌باشد که کاربران معمولی بدون پشتیبان سرور می‌توانند به سادگی درگیر این نوع حملات بشوند در ادامه با مجله تودی همراه باشید تا به بررسی حمله DDoS و راه‌های محافظت بپردازیم.

احتمالا شما نیز نام حمله DDoS را شنیده باشید و معنی و مفهوم دقیق آن را ندادید یا پیش خود بنگرید که این حملات تنها مختص شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و فیسبوک است اما حقیقت چیز دیگریست.

حمله DDoS چیست؟

DDoS مخفف Distributed Denial of Service است که نوعی از حملات DoS (حمله به سرور ) محصوب می‌شود. حمله به سرور زمانی رخ می‌دهد که حجم بسیار زیادی از تقاضا به سمت سرور روانه شود، این نوع حملات با استفاده از تقاضای کاذب به سمت سرور هدف روانه می‌شود تا باعث از کار افتادن آن بشود.

اگر شما نیز دانشجو باشید حتما در باز شدن زمان انتخاب واحد و افزایش تعداد کاربران با کندی مواجه شده این اتفاق به دلیل حجم بالای درخواست به وجود می‌آید که عمدی نیست اما در حمله دیداس این اتفاق به عمد رخ می‌دهد که هدف از آن از کار انداختن وبسایت یا ایجاد مزاحمت برای مدیر سایت می‌باشد.

به طور کلی حملات داس را می‌توان مهار کرد. اگر سرور شما بتواند درک کند که حجم بالای درخواست یا تقاضا از یک مکان است با بستن دسترسی باعث خاتمه به حمله می‌شود.

تفاوت حملات DoS و DDoSS  چیست؟

تفاوت حمله DDoS و DoS
تفاوت حمله DDoS و DoS

اما به همین سادگی نیست هکرها نیز روز به روز با روش‌های جدید دست به حمله به سایت شما می‌زنند حملات داس توزیع شده یا همان دیداس نوع جدیدتری از حمله به سرور سایت شماست اما تفاوت این نوع حمله با حمله DoS چیست؟ حمله DDoS نیز مانند حمله DoS با افزایش تقاضا به سرور مورد هدف فعالیت می‌کند اما نه از یک منبع مشخص، بلکه از چندین مکان مختلف حملات خود را ترتیب می‌دهد.

در حمله دیداس به جای استفاده از یک IP برای ارسال تقاضاها از چندین دستگاه با مکان‌های متفاوت این حملات مدیریت می‌شود که محافظت از سرور را نسبت به حملات داس دشوارتر می‌کند.

پس همانطور که گفتیم برای حملات DDoS نیاز به استفاده از چندین کامپیوتر می‌باشد که هکرها اکثراً با استفاده از بات‌نت حمله دیداس را ترتیب می‌دهند. بات‌نت مجموعه‌ای سیستم‌های کاربران معمولی است که با نصب یک نرم‌افزار امنیتی آلوده بدون اجازه در اختیار هکرها قرار داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا