انگیزشی

فرزاد ناظم کیست؟

مدیر فنی وبسایت یاهو

در پست قبل با سوئی چیرو هوندا، موسس و بنیان‌گذار کارخانه هوندا آشنا شدیم، امروز با یکی از افراد موفق ایرانی، آقای فرزاد ناظم آشنا می‌شویم. با مجله تودی همراه باشید.

به طور قطع کاربران اینترنت حتما اسم سایت یاهو را یک بار هم که شده شنیده‌اند و یا با آن کار کرده‌اند. در میان موتورهای جستجو همیشه دو سایت یاهو و گوگل از رقبای قدیمی یکدیگر به شمار می‌روند و هر روز تلاش می‌کنند با به کارگیری از روش‌های نو و جدید رضایت بیشتری از کاربران خود جلب کنند. به گفته مسئولین سایت یاهو،  این وب‌سایت در حدود 180 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد و به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای تجاری و اطلاعاتی به شمار می‌رود. این حجم زیاد خدمات رسانی و فناوری بدون استفاده از متخصصان حرفه‌ای غیرممکن است. این متخصصان از سرتاسر جهان، از ملیت‌ها و نژادهای در شرکت یاهو مشغول به کار هستند. از متخصصانی که نقش بسیار مهمی در این شرکت بزرگ دارد، می‌توان به مهندس فرزاد ناظم، مدیر فنی سایت یاهو اشاره کرد.

فرزاد ناظم کیست؟

زندگی‌نامه

فرزاد ناظم متولد 1340 است و در تهران به دنیا آمد. او پس از اخذ مدرک دیپلم به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرد و توانست کارشناسی ارشد از دانشگاه کالیفرنیا در رشته علوم یارانه‌ای را دریافت کند. او در سال 1364 کار خود را در SYDIS و Rolm آغاز کرد. او سپس به مدت 10 سال در شرکت اورکل، یک شرکت آی‌تی در آمریکا، مشغول به کار شد و در سمت‌هایی مانند معاون رسانه‌ای و معاون ارشد بخش وب سرور فعالیت می‌کرد.

فرزاد ناظم در سال 1375 رسماً به یاهو پیوست و مدیریت بخش فنی این سایت را به عده گرفت. در این پست او مسئول رسیدگی به کل امور مربوط به فعالیت‌های سایت، ارائه مسائل فنی و خدمات آن بود. فرزاد ناظم معتقد بود که اگر عده‌ای که در جایی مشغول به کار هستند، از تمام توان خود برای انجام امور استفاده کنند به طور صدرصد می‌توانند به هدف‌های خود دست‌یابند و به مدارج بالا برسند. در سال 2002 یاهو با انتشار خبری رسمی از سمت جدید ناظم خبر داد. او حال مسئول نهایی فنی این سایت بود و فعالیت قبلی خود را گسترش داد.

به گفته وی هدف اصلی او استفاده از تیمی متخصص که اکثرا زیر نظر خود او آموزش دیده‌ بودند، سعی کرد تا یاهو را به عنوان قدرت اول فضای مجازی به همه کاربران بشناسد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

در آخر فرزاد ناظم با 11 سال سابقه مدیریتی در یاهو، از سمت خود کناره گیری کرد. نشریه فورچون در سال 1382 ثروت ناظم را مبلغی بالغ بر 300 میلیون دلار اعلام کرد که او را در جایگاه چهاردهمین ایرانی ثروتمند قرار می‌داد.

درمورد اشلی کوالز چه می‌دانید؟

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا