انگیزشی

همه چیز درمورد سرگی برین و لری پیچ

خالقین موتور جستجوی گوگل

در پست قبلی در مورد بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، آشنا شدیم، امروز دو نفر دیگر از افراد موفق را به شما معرفی می‌کنیم که تقریبا همه دنیا از اختراع این دو استفاده می‌کنند. سرگی برین و لری پیچ ، دوشخصی که موتورجستجوی گوگل رو اختراع کردند. با مجله تودی همراه باشید.

زندگی‌نامه

تقریبا هرکسی که یک‌ بار هم برای جستجوی یک مقاله یا یک موضوع خاص وارد فضای اینترنتی شده باشد، با سایت گوگل مواجه شده است. این سایت درحال حاضر بهترین موتورجستجو جهان به شمار می‌رود. درحالی که سرگی برین و لری پیچ هرگز فکر نمی‌کردند که طراحی یک سایت برای سرچ و جستجو، آن‌ها را به موفق‌ترین افراد جهان و البته یکی از میلیاردرهای جهان تبدیل کرده است. اکنون این دو نفر ثروتی بالغ بر 16 میلیارد دلار دارند. سرگی برین در سال 1973 در شهر مسکو در روسیه به دنیا آمد و اکنون رییس بخش تکنولوژی گوگل است. او همچنین در رتبه نهمین فرد ثروتمند آمریکا به حساب می‌آید.

پدر اون یک ریاضی دان و اقتصاد دان روسی بود و زمانی که سرگی 6 سال داشت به آمریکا مهاجرت کردند. سرگی همزمان هم در مدرسه و هم در خانه به آموزش مشغول بود. پدرش یکی از استاید دانشگاه مریلند بود و در خانه به فرزندش ریاضی و زبان روسی را تدریس می‌کرد.

همه چیز درمورد سرگی برین و لری پیچ

سرگی برین پس از اتمام دوران دبیرستان به دانشگاه مریلند رفت تا در آنجا رشته علوم کامپیوتری را در بر بگیرد و توانست طی سه سال از آن دانشگاه فارق‌التحصیل بشود. او پس از فارق‌التحصیلی به برای ثبت و تکمیل اطلاعاتش به بنیاد علوم ملی آمریکا رفت و موفق شد با مدرک فوق‌لیسانس کامپیوتر از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل بشود. او به دلیل کار در شرکت گوگل نتوانست مدرک دکتری خود را بگیرد ولی توانست لوح‌های علمی زیادی را کسب کند.

بنا به گفته اساتید و دوستان سرگی برین ، او به اینترنت و فضای آن بسیار علاقه داشت و تمام زمان خود در دانشگاه استنفورد را مشغول مطالعه در این زمینه بود. او به همراه دانشجویان دیگر توانست پروژه‌های زیادی را در زمان تحصیل خود برنامه‌ریزی و طراحی کند. او همچنین توانست نرم‌افزاری را طراحی کند که تا به وسیله آن از سایت‌ها راحت‌تر استفاده کرد. سرگی برین در دانشگاه استنفورد با لری پیچ آشنا شد. آن‌ها متوجه شدند که علاقه‌های مشترکی دارند و می‌توانند با همکاری همدیگر یک فضای جدید در اینترنت ایجاد کنند.

لاری پیچ در ایالت میشیگان به دنیا آمد و پدر اون آقای دکتر کارل ویکتور پیچ یکی از بهترین اساتید علوم کامپیوتر دانشگاه میشیگان بود. لاری پیچ از سال 2001 تا اکنون همرا به سرگی برین ، ریاست گوگل را به عهده دارند.

در سال 2009 لری پیچ با 36 سال سن، 12 میلیارد دلار ثروت در رتبه 26م میلیاردرهای جهان قرار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا