انگیزشی

تغییر برای یک طراح امری حتمیست

تغییر امری طبیعی در دنیاست فصل‌ها تغییر می‌کنند در دنیای کاری نیز اینگونه است، همه چیز با گذشت چند سال می‌تواند دستخوش تغییر بزرگ و کوچک شود از پروژه‌هایی که دریافت می‌کرده‌اید تا نظر شما راجب ایده‌ای که خودتان مطرح کرده بوده‌اید حتی خود شما نیز تغییر می‌کنید اخلاقیات رفتار و خیلی چیز‌های کوچک و بزرگ پس باید چکار کرد؟ باید با تغییرات تغییر کرد؟ حتما که اینطور است نباید بر روی ترندها و چیزهای زودگذر سرمایه گذاری کرد و به جای آن باید به عنوان یک طراح بروی اصول تمرکز کرد

به عنوان یک طراح باید چه کاری انجام داد تا ماندگار شوید و با تغییرات پایدار بمانید ما بر اساس تجربه خود در تودی به این سوال پاسخ می‌دهیم:

  • اصول طراحی
  • ارتباطات
  • همکاری گروهی
اصول طراحی
طراحی اصولی مشخص و همگانی دارد

اصول طراحی تغییر نخواهد کرد

اصول کلی در طراحی تغییر نخواهد کرد، این اصول منبعی کلی برای طراحی هر چیزی در هر جایی هستند از یک وبسایت گرفته تا بروشور،همه این موارد با اصولی خاص و مشخص طراحی می‌شوند که این اصول عبارت اند از:
تعادل، تراز، ترکیب، تکرار، قاب، تقلید، خوانایی، کنتراست، قوام، بازخورد، جهت گیری، شباهت، تقارن و …

یادگیری این موارد با تکرار و تکرار همراه است و زمانی طولانی برای یادگیری اصولی این موارد نیاز دارید اما با تقویت این مهارت‌ها دیگر تغییر تکنولوژی تغییری ترسناک برای شما نخواهد بود.

همکاری گروهی تغییر نمی‌کند

همکاری به شکل گروهی
طراحی یک ورزش تیمیست

طراحی، یک ورزش  تیمی محسوب می‌شود، درست است که ابزار‌های کاری شما، نحوه همکاری و ارتباط شما با گذر زمان تغییر می‌کند اما نیاز به همکاری گروهی هرگز تغییر نخواهد کرد، به عنوان مثال یک طراح محصول همواره به دیگران متکی است زیرا در طراحی نیز چندین دید متفاوت خروجی قوی تر ایجاد می‌کند پس بروی تعاملات خود کار کنید

نحوه همکاری تغییر می‌کند، اما اصل همکاری گروهی هرگز

یادگیری همکاری گروهی یک مهارت سخت اما عالی است که با گذشت زمان می‌توانید به آن مسلط شوید.

در طول دوره کاری با آدم‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید که نسبت به شما برنامه‌ها، اهداف و افکاری متفاوت دارند پس در همکاری گروهی باهوش باشید تا بتوانید بر روی مهارت‌های خود تمرکز کنید؛ زیرا هر فرد، فکر و ایده‌ای جدید دارد و تنها راه استفاده از این ایده‌های جدید تعامل است پس یاد بگیرید در همکاری‌های گروهی تعاملی خوب و کارآمد با سایر تیم داشته باشید.

قدرت ارتباط تغییر نمیکند

شاید این تیتر برایتان کمی گنگ باشد، بهتر است ابتدا ویدیویی از یک پدر و فرزندانش ببینیم که می‌خواهند یک دستورالعمل برای درست کردن کره بادام زمینی و ژله بنویسند و بعد بر اساس دستورالعمل مو به مو کره بادام زمینی و ژله را درست کنند.

در این ویدیو پدر درسی بسیار ارزشمند به فرزندانش می‌دهد؛ مردم مانند پدر، تعبیر خود را از علائم و رفتار شما خواهند داشت و شما نمی‌توانید کنترل کنید که مردم چه چیزی را تفسیر کنند اما می‌توانید با رفتاری واضح و درست از سو برداشت پیشگیری کنید. طراحی نیز به همین صورت می‌باشد ابهام بزرگترین دشمن شماست.

ارتباط واضح نه تنها فقط در طراحی شما بلکه بر روی همکاری شما نیز تاثیر شگرف ایجاد می‌کند، در طراحی یک طرح شفاف و واضح برای تجربه کاربری به مراتب بالاتر را به کاربر منتقل می‌کند همچنین تیم‌هایی هستند که به دلیل درک نادرست از صحبت‌های یک دیگر یک پروژه خوب را خراب کرده و همکاری تیمی را نابود می‌کنند.

 

تغییر یک امر اجتناب ناپذیر در دنیاست، رها کردن چیز‌هایی که شما نمی‌توانید کنترل کنید هم برای شما مفید است و همچنین باعث می‌شود وقت و انرژی خود را بر روی چیزی متمرکز کنید که با تغییر زمان تغییر نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا