انگیزشی

ایزاک آندیک که بود؟

شخصی که صنعت پوشاک و مد جهان را متحول کرد!

در پست قبلی در مورد رئیس جمهور اسبق مالزی، مهاتیر محمد که توانست کشورش را به یکی از مراکز برزگ گردشگری و تجاری در آسیا تبدیل کند صحبت کردیم. اما امروز قصد داریم تا با یکی دیگر از افراد موفق دنیا آشنا شویم. ایزاک آندیک ، فردی که توانست صنعت مد و پوشاک را در دنیا متحول کند. شاید برایتان جالب باشد که یکی از ده فرد ثروتمند جهان، چطور توانست به یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان بزرگ پوشاک در اسپانیا و جهان تبدیل شود؛ با مجله تودی همراه باشید تا با آن بیشتر آشنا شویم.

ایزاک آندیک که بود؟

ایزاک آندیک با ثروتی معادل 4/8 میلیارد دلار (در سال 2015) هفمین ثروتمند دنیا به شمار می‌رفت؛ وی شخصی مشهور درمد و پوشاک و کسب و کار،موسس و بنیان‌گزار پوشاک مانگو در اسپانیا و البته در جهان است. خانواده آندیک در سال 1950 به ترکیه مهجرت کردند و 5 سال بعد ایزاک در استانبول ترکیه به دنیا اومد؛ او بعد بازگشت از سفری تعدادی پیراهن با خود آورد که توانست آن را دوبرابر قیمتی که خریداری کرده بود به چند فروشگاه لباس بفروشید. ایزاک پس از آن در سن 17 سالگی شروع به کسب درآمد از طریق فروش کالاهای لوکس شد.

ایزاک آندیک پست از بدست آوردن درآمد یک میلیونی خود در سن 18 سالگی، تصمیم به گسترش کسب و کار خود شد و توانست از کشور همسایه، افغانستان، کت‌هایی دست‌دوز وارد کند. او در همان سال با خرید یک ماشین فعالیت خود را در اسپانیا برد و لباس‌هایی که وارد می‌کرد را در اسپانیا می‌فروخت.

فعالیت ایزاک روز به روز موفق‌تر می‌شد و همین سبب شد که فروش کفش نیز به کسب و کار وی اضافه شود. در سال 1984، با گسترش روز افزون فعالیتش اولین فروشگاه خود را در شهر بارسلون اسپانیا افتتاح کرد و نام تجاری مانگو را برای کسب و کار خویش انتخاب کرد. در طی مدت یک سال شعبه‌های فروشگاه مانگو به پنج عدد در بارسلون و یک عدد در والنسیا رسید.

ایزاک آندیک که بود؟

فعالیت ایزاک آندیک به قدری سریع در حال پیشرفت بود که در طی بازه زمانی 10 سال توانست بیش از 100 فروشگاه در کل اسپانیا افتتاح کرد. مانگو از آن سال به بعد پیشرفت چشمگیری داشت و توانست در سال 2004 بیش از 700 فروشگاه در 72 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی ایجاد و راه اندازی کرد.

فرمول این روند رشدی بسیار ساده بود، ایزاک با تولید محصولاتی با کیفیت و طراحی عالی و چون محصولات به صورت انبوه تولید نمی‌شدند، خاص و منحصر به فرد به حساب می‌آمدند. برند مانگو توانست خیلی زود به رقیب اصلی برندهای بزرگ جهانی مد و پوشاک تبدیل شد که محصولاتش از مرزهای اسپانیا نیز فراتر رفت. ایزاک آندیک می‌دانست یکی از کلیدهای موفقیت استفاده از محصولاتی جوان‌پسند و نوآورانه بود.

در حال حاضر مانگو 1200 فروشگاه فعال در 92 کشور دنیا دارد که فروشی بیش از 2 میلیارد دلار به ارمغان می‌آورند. مانگو دومین صادرکننده پوشاک زنانه در اروپا به حساب می‌آید که در ایران نیز فعالیت دارد.

کمپانی هوندا همیشه الهام بخش اکثر شرکت های بزرگ آسیایی بوده، برای آشنایی بیشتر با موسس این کمپانی مقاله همه چی در مورد سوئی چیرو هوندا از دست ندید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا