انگیزشی

همه چیز درمورد موسس موتورولا، پل گالوین

در پست قبلی از افراد موفق، درمودر کارل بنز صحبت کردیم. امروز با زندگی‌نامه پل گالوین موسس غول صنعت الکترونیک، شرکت موتورولا آشنا می‌شویم. با مجله تودی همراه باشید.

پل گالوین در سال 1895 در هاروارد ایلینوی به دنیا آمد. او پس از دوسال تحصیل در دانشگاه انجام خدمت در جنگ جهانی اول و دوبار تلاش ناموفق برای تاسیس یک شرکت، برای ساختن باتری در سال 1928 شروع به ساختن و فروش دستگاهی کرد که به واسطه آن رادیوها با استفاده از برق خانگی کار میکردند و او پس از آن شروع به تولید رادیو کرد.

با اینکه پس از شروع کارش فروش خوبی داشت، اما رکود اقتصادی در آن دوران پل گالوین را دوباره به مرز ورشکستگی کشاند. او چند هفته بر روی ساخت یک رادیوی خوکار تلاش کرد و در سال 1930 به هنگام برپایی جلسه انجمن سازندگان رادیو در شهر آتلانتیک موفق شد نمونه ای مناسب از آن رادیو را در ماشین خود کار بگذراد. این اولین رادیوی خودکار یک موفق لحظه‌ای نبود. در سال 1930 شرکت پاول در یک فروش 287 هزار دلاری، 3/745 دلار ضرر کرد. گالوین به این نتیجه رسید که بازاریابی یک کلید برای موفقیت است. او نامی برای شرکت انتخاب کرد که هم بیانگر حرکت بوده هم رادیو. نام آن برند موتورولا بود. در سال 1993 پاول گالوین یک مدل جدید ساخت، اما نواقص زادی داشت به طوری که شرکت مجبور شد آن نواقص را عنوان نماید. گالوین چنان عصبانی شد که نمونه‌های ساخته شده را با پتک تکه تکه کرد. سپس مدل‌هایی ساخت که به خوبی کار می‌کردند. اون در سال 1937 دوباره به بازار تجارت رادیو گام نهاد. اما پس از مدت کوتاهی به دلیل افول اقتصادی دوباره این کار را رها کرد.

همه چیز درمورد موسس موتورولا، پل گالوین

خوشتبخانه او توانست قراردادی با یک رقیب برای ساختن رادیوها ببندد. گالوین یک متکبر بود و علاوه بر ساختن رادیوهای خانگی و ماشینی در سال 1936 ساختن رادیوهایی برای مکالمه‌ی بین پلیس‌ها را آغاز کرد. زمانی که وقوع جنگ در اروپا پیش بینی شد، او از مهندسین شرکت خواست تا علی رغم عدم وجود یک قرارداد دولتی، یک رادیو صحرایی بسازند. زمانی که جنگ جهانی دوم شروع شد، رادیو دو جهته‌ی قابل حمل هندی-تاکی در دست تولید بود. در دوران پس از جنگ او تصمیم گرفت که کار خود را بیشتر بسط دهد. فر.ش رادیوهای خانگی را بط داد و شروع به تولید گرامافون کرد. در صنعت نوظهور تلویزیون پیشرو شد و وارد بازار نیم رسانا شد. نمونه برجسته شیوه‌ی کارآفرینی پل گالوین ورود در بازار تلویزون بود. آر سی آ آغازگر این صنعت بود و یک تلویزیون ده اینچی ساخته بود که در سال 1946 بالغ بر 300 دلار تک فروشی میشد.

گالوین متوجه شد که برای ورود به همچین بازاری باید هم در کیفیت و هم در قیمت آر سی آ را شکست دهد. او دو گروه رقیب را برای ساختن تلویزیونی که بتوان آن را 95/179 دلار تک فروشی کرد تشکیل داد. موتورولا به زودی صاحب فروش پر حجمی شد و خیلی سریع در این صنعت جایگاه رفیعی به دست آورد. پل گالوین در سال 1959 به دلیل ابتلا به سرطان خون در گذشت. اما شرکت کوچکی که او بعد از چندین شکست پایه گذاری کرده بود به بالاترین نقطه‌ی ممکن رسید و هنوز هم در صنعت الکترونیک نیروی رقابتی عمده می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا