آموزشی

ارورهای 500 چیست؟ روش‌های رفع ارورهای 500 به چه صورت است؟

آشنایی با انواع ارور 500 و آموزش رفع آن‌ها

در مقاله قبل در مورد آموزش رفع ارورهای 400 صحبت کردیم. ارورهای 400 بیشتر تحت کاربر هستند و با چند روش ساده می‌توان آن‌ها را حل کرد. اما مجموعه‌ی ارور 500 به همین سادگی‌ها برطرف نمی‌شوند، این ارورها به ما اعلام می‌کنند که خطایی و یا مشکلی در سمت سرو سایت به وجود آمده است. اما برای رفع ارورهای 500 چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ با مجله تودی همراه باشید تا درمورد این ارورها اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

در بستر اینترنت سایت‌‌های زیادی وجود دارند و در آن‌ سایت‌ها صفحات گوناگونی ساخته می‌شوند که بنا به دلایلی بعضی وقت‌ها کاربران نمی‌توانند وارد آن‌ها بشوند. برخی از این ارورها مربوط به همان صفحه از دسترس خارج شده می‌شود و باعث به وجود آمدن ارورهای 400 می‌شود که برطرف کردن آن‌ها به مراتب آسان‌تر است. اما گاهی این ارورها از سمت سرور است و به ما این پیام را می‌دهد که اشکالی از سمت سرور به وجود آمده است که به سری ارورهای 500 مشهور هستند. اما نحوه رفع ارورهای 500 به چه صورت است؟ چگونه باید از به وجود آمدن آن‌ها جلوگیری کنیم؟

ارور 500 چیست؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، ارورهای 500 در سمت سرور رخ می‌دهند و وقتی این خطا را مشاهده کردید یعنی اشکالی از سمت شما وجود ندارد. به وجود آمدن ارور 500 به این معنی است برای سایت مشکلی اساسی پیش آمد. دلیل اغلب این ارورها می‌تواند بیان‌گر مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری و یا مشکل امنیتی جدی‌ای باشد. در این مورد شما به عنوان کاربر نمی‌توانید کاری انجام دهید. اما می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید تا شاید مشکل حل شود:

ارورهای 500 چیست؟ روش‌های رفع ارورهای 500 به چه صورت است؟

رفع خطای 500

صفحه را رفرش کنید: مثل همیشه رفرش کردن یک صفحه ممکن است که مشکل پیش آمده را برطرف کند.

کمی بعد وارد صفحه شوید: ممکن است در لحظه‌ای که شما وارد صفحه مورد نظر می‌شوید یک مشکل موقتی برای سرور به وجود آمده باشد. بهتر است کمی صبر کنید و چند لحظه بعد به صفحه موردنظرتان مراجعه کنید.

ارتباط با پشتیبانی سایت: اگر برای چندین بار به سایت مراجعه کردید و همچنان با ارور مواجه شدید، برای رفع ارورهای 500 با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

ارور 502 چیست؟

زمانی با ارور 502 مواجه می‌شوید که سرور سعی داشته باشد از سرورهای دیگر اطلاعاتی جمع‌آوری کند و با مشکل مواجه شود. در این مورد شما به عنوان کاربر نمی‌توانید کاری انجام دهید. اما می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید تا شاید مشکل حل شود:

ارورهای 500 چیست؟ روش‌های رفع ارورهای 500 به چه صورت است؟

رفع خطای 502

صفحه را رفرش کنید: این خطا معمولا با رفرش کردن رفع نمی‌شود. اما گاهی پیش می‌آید شما، همزمان با مشکل پیش آمده در سرور وارد سایت شوید. رفرش کردن را امتحان کنید.

از سایت‌های دیگر کمک بگیرید: می‌توانید به سایت www.isitdownrightnow.com مراجعه کنید تا متوجه بشوید چند درصد کاربران این مشکل برایشان به وجود آمده است.

پاک کردن کش و کوکی: بسیار به ندرت پیش می‌آید که خطای 502 به خاطر قدیمی بودن کوکی‌ها باشد. اما برای اطمینان بیشتر کش مرورگر و کوکی مرورگر خود را پاک کنید.

ارور 503 چیست؟

در ادامه برای رفع ارورهای 500 ، اگر به ارور 503 برخورد کردید چه کاری باید انجام دهید؟ ارور 503 این پیام را به شما می‌دهد که سرور درحال حاضر قادر به پاسخگویی درخواست شما نیست. خیلی وقت‌ها دلیل بروز همچین خطایی به خاطر حجم بالای درخواست‌ها به سرور است که سرور در اینگونه موارد دچار مشکل می‌شود.

ارورهای 500 چیست؟ روش‌های رفع ارورهای 500 به چه صورت است؟

رفع خطای 503

رفرش کردن: همانند سایر ارورها این روش ممکن است مشکل شما را حل کند.

از سایت‌های دیگر کمک بگیرید: با مراجعه به سایت downforeveryoneorjustme.com می‌توانید متوجه شوید که آیا کاربران دیگر نیز با همچین مشکلی برخورد داشته‌اند یا خیر.

خطای cloudflare 522 چیست؟

در ادامه رفع ارورهای 500 اگر به خطای 522 برخورد داشتید، این خطا زمانی به وجود می‌اید که سایت مقصد به کلودفلر وصل باشد،یعنی سرور سایت مورد نظر شما دچار مشکل شده است. بدین معنا که شما به CDN متصل هستید اما CDN به کلودفلر متصل نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا