سئو

آیا صفحه اصلی برای گوگل مهم ترین صفحه است؟

مجله تودی به نظر می رسد بیانیه اخیر یکی از کارمندان Google به شدت تأکید می کند که صفحه اصلی مهمترین صفحه یک وب سایت برای Google است. و این به نوعی متفاوت از این است که برخی در جامعه جستجو کدام صفحه را مهم‌تر می‌دانند.

معمولاً فهمیده می‌شود که پیوندها نقش مهمی در بیان اینکه چه صفحاتی از یک وب‌سایت مهم هستند به Google بازی می‌کنند.

اما اظهارات متعددی از طرف کارمندان Google وجود دارد که ممکن است نشان دهد که صفحه اصلی ممکن است مهمترین بخش یک وب سایت باشد.

اهمیت صفحه اصلی در سئو

صفحه اصلی در روزهای اولیه سئو به عنوان مهمترین صفحه یک وب سایت در نظر گرفته می شد، زیرا همه پیوندهایی را از دایرکتوری ها و پیوندهای متقابل دریافت می کردند که به طور عمده منجر به پیوندهای صفحه اصلی می شد. این به نوبه خود باعث شد که صفحه اصلی قدرتمندترین باشد.

اما امروزه مهمترین صفحات برای بسیاری از سایت ها (و نه همه) عموماً صفحات داخلی هستند زیرا افراد به محتوا پیوند می دهند (یا پیوندهایی به آن می سازند). ایجاد پیوند به صفحات داخلی مهم یک روند طولانی مدت لینک سازی است تا صفحات مربوط به XYZ شانس بیشتری برای رتبه بندی XYZ و غیره داشته باشند.

صفحه اصلی برای Google چقدر مهم است؟

بنابراین دیدن اینکه گری ایلیز تاکید می کند که صفحه اصلی یک سایت مهم ترین صفحه برای Google است کمی تعجب آور بود.

ایلیس می‌گوید:

“ابتدا، می خواهید بفهمید که آیا صفحه در نتایج جستجو است یا خیر. زیرا اگر صفحه در جستجو نیست، شما قبلاً آن را به دو مورد بسیار خاص محدود کرده‌اید.”

در چارچوب بررسی اینکه آیا Google می‌تواند سایت را بخزد، ادامه می‌دهد:

“معمولاً من با صفحه اصلی شروع می کنم، زیرا واضح است که نمی توانم برای موتورهای جستجوی دیگر صحبت کنم، اما از دیدگاه گوگل، صفحه اصلی مهمترین صفحه در سایت است و صفحه اصلی در اینجا کمی مبهم است، زیرا زمانی که کاربران نام دامنه یا نام میزبان شما را وارد می‌کنند، می‌تواند صفحه‌ای باشد که در آن قرار می‌گیرند.

مثلاً اگر www.example.com به www.example.com/foo/bar هدایت شود، آن صفحه اصلی شما خواهد بود.

این را بررسی کنید زیرا ما، مانند Google، بسیار تلاش خواهیم کرد تا آن را فهرست کنیم یا آن را بخزیم و نمایه کنیم.

اگر ایندکس نشده است، احتمالاً مشکلاتی دارید.”

این بیانیه نسبتاً تاکیدی در مورد اهمیت صفحه اصلی برای Google است.

دلایل دیگر مبنی بر اهمیت صفحه اصلی برای گوگل

جان مولر اظهاراتی در مورد نحوه استفاده Google از صفحه اصلی به عنوان نقطه شروع برای خزیدن یک وب سایت برای یافتن صفحات جدید و همچنین برای درک اهمیت صفحات با مشاهده تعداد کلیک هایی که یک صفحه از صفحه اصلی فاصله دارد، بیان کرده است.

مولر (2020) توضیح داد:

“…در بسیاری از وب سایت ها، صفحه اصلی مهمترین بخش وب سایت است. بنابراین ما نسبتاً اغلب دوباره به آن می خزیم و از آنجا سعی می کنیم صفحات جدید و به روز شده یا سایر صفحات مهم را پیدا کنیم.

بنابراین اتفاقی که خواهد افتاد این است که می‌بینیم صفحه اصلی واقعاً مهم است، چیزهایی که از صفحه اصلی پیوند داده می‌شوند نیز معمولاً بسیار مهم هستند.

و سپس… با دور شدن از صفحه اصلی، فکر خواهیم کرد که احتمالاً این موضوع کمتر مهم است.

اینکه صفحاتی که مستقیماً از صفحه اصلی پیوند داده شده اند مهم هستند، کاملاً شناخته شده است، اما ارزش تکرار دارد. در یک وب سایت به خوبی سازماندهی شده، صفحات دسته بندی اصلی و هر صفحه مهم دیگری از صفحه اصلی پیوند داده می شوند.”

مولر در مورد این دیدگاه در مورد صفحه اصلی ثابت بوده است.

ما حتی می‌توانیم به سال 2018 برگردیم، جایی که مولر چیزی مشابه گفت.

در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا مهم است که چه تعداد اسلش رو به جلو در یک URL وجود دارد، جان مولر اشاره کرد که صفحه اصلی “قوی ترین” صفحه در یک وب سایت است.

این می‌تواند اشاره‌ای به این باشد که صفحه اصلی بیشترین پیوند و بنابراین “قوی‌ترین” صفحه سایت است. اما او در مورد این نکته توضیح بیشتری نداد، بنابراین نمی توان با قطعیت گفت.

مولر گفت:

“آنچه برای ما کمی اهمیت دارد این است که واقعاً به  راحتی محتوا را پیدا کنیم.

بنابراین، به‌ویژه اگر صفحه اصلی شما به طور کلی قوی‌ترین صفحه در وب‌سایت شما باشد، و از صفحه اصلی چندین کلیک طول می‌کشد تا در واقع به یکی از این فروشگاه‌ها دسترسی پیدا کنید، پس درک اینکه این فروشگاه‌ها واقعاً هستند را برای ما سخت‌تر می‌کند. بسیار مهم است.

از طرف دیگر، اگر یک کلیک از صفحه اصلی به یکی از این فروشگاه‌ها باشد، به ما می‌گوید که این فروشگاه‌ها احتمالاً بسیار مرتبط هستند، و احتمالاً باید کمی به آنها در نتایج جستجو اهمیت دهیم. همچنین.

بنابراین بیشتر به این بستگی دارد که چند پیوند را باید روی آن کلیک کنید تا واقعاً به آن محتوا برسید تا اینکه ساختار URL چگونه به نظر می رسد.”

صفحه اصلی چقدر برای Google مهم است؟

من نمی گویم که صفحه اصلی مهم ترین بخش یک وب سایت برای Google است، صرف نظر از اینکه بیشترین پیوند را به صفحه دارد یا خیر. ممکن است این فقط یک کلیت باشد و نه یک واقعیت کلی که صفحه اصلی مهمترین صفحه برای Google است.

اما…

جالب است که اظهارات بسیاری از کارمندان Google در مورد نحوه استفاده گوگل از پیوندهای صفحه اصلی به عنوان نقطه شروع برای درک اهمیت صفحات داخلی وجود دارد. به علاوه، بیانیه اخیر گری ایلیز وجود دارد که در آن تاکید می کند که صفحه اصلی یک سایت برای گوگل مهم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا