سئو

گوگل: هیچ فرمول کاملی برای رتبه بندی وجود ندارد

 مجله تودی : سال هاست در گیری در بین سئو کاران در سطح بین الملل و در ایران وجود دارد که فاکتور های قطعی برای سئو وجود دارد یا نه! جملاتی مثل 200 فاکتور اصلی سئو، روش های قطعی به دست اوردن رتبه یک و… همه یک افسانه است.

در اخرین اظهار نظر پرسنل گوگل بیانیه ای به شرح زیر داده شد. در بیانیه اخیر رسانه های اجتماعی،  Google یادآوری می کند که هیچ فرمول رتبه بندی کامل برای  سایت ها وجود ندارد که  از آن پیروی کنیم. در واقع یک سری فاکتور نیست که با انجام این تسک ها شما یک صفحه کامل در گوگل داشته باشید.

«امروز می‌خواستم در مورد این باور  نکته ای به اشتراک بگذارم که نوعی فرمول «صفحه کامل» وجود دارد که باید برای رتبه‌بندی بالا در جستجوی Google استفاده شود.

Google تصریح می‌کند که با وجود ادعاهایی مبنی بر اینکه شمارش کلمات خاص(چگالی کلمه کلیدی)، هیچ فرمول رتبه‌بندی جهانی وجود ندارد،  یک ساختارهای صفحه، یا بهینه سازی های دیگر می تواند جایگاه بالایی را تضمین کند.

این بیانیه ادامه دارد:

“وجود ندارد، و هیچ کس نباید احساس کند که باید به نوعی فرمول اسطوره ای کار کند. این اعتقادی است که به قبل از محبوبیت گوگل برمی‌گردد.”

حذف افسانه های SEO

اشخاص ثالث ابزارهای سئو اغلب توصیه می کنند صفحات را به روش های خاصی بسازید تا در جستجو موفق شوید.  با این حال، گوگل ادعا می کند که این ابزارها نمی توانند رتبه بندی را پیش بینی کنند.

توصیه‌های ابزار اغلب بر اساس یافتن میانگین‌ها در بین صفحات برتر است، در حالی که الگوریتم Google به اشتراکات و تفاوت‌های منحصربه‌فرد ارزش می‌گذارد.

“توصیه های شخص ثالث، حتی مقالات خبری، ممکن است مواردی را پیشنهاد کنند. پیروی از چنین توصیه هایی رتبه برتر را تضمین نمی کند. علاوه بر این، چنین پیش‌بینی‌ها و توصیه‌هایی اغلب مبتنی بر نگاه کردن به میانگین‌ها است – که این نکته را نادیده می‌گیرد که صفحات کاملاً متفاوت و منحصربه‌فرد می‌توانند در جستجو موفق باشند و موفق می‌شوند.»

به جای فرمول‌ها، توصیه Google این است که بر مفید بودن و مرتبط بودن با کاربران تمرکز کنید.

به عنوان مثال، اگر نویسنده یک متخصص در آن حوزه است از او نام ببرید  اما نه به این دلیل که احتمالاً رتبه‌بندی را افزایش می‌دهد.

بیانیه Liaison به این نتیجه می رسد:

“توصیه کلیدی Google این است که روی انجام کارهای برای خوانندگان خود تمرکز کنید که مفید است. به عنوان مثال، اگر برای خوانندگان شما منطقی است که یک خط فرعی برای یک مقاله ببینند (و ممکن است!)، این کار را برای آنها انجام دهید. این کار را انجام ندهید زیرا شنیده اید که داشتن یک byline رتبه شما را در Google بهتر می کند (اینطور نیست).

خوانندگان و مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید. برای آنها مفید باشید. اگر این کار را انجام می‌دهید، اگر کارهایی را برای آنها انجام می‌دهید، احتمالاً با سیگنال‌های کاملاً متفاوتی که ما برای پاداش دادن به محتوا استفاده می‌کنیم هماهنگ می‌شوید.”

نتیجه گیری

این مووضع بیانگر این نیست که دستاور های به دست آمده در سئو تا به امروز بی نتیجه بوده است کسی از اهمیت و ارزش الگو های فعلی سئو کم نمی کند . حرف اصلی این موضوع این است که فرمول ثابتی وجود ندارد. همه نکات لزوما برای شما کار نمی کند و بهتر است به پاسخ دهی به نیاز کاربر خودتون بپردازید. همچنین میتونید توی این کار از تودی مشاوره بگیرید تا بهترین روش های مدیریت منابع انسانی، فروش و طراحی سایت رو بهتون ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا