اخبار

گزارش آماری از بازارکار ۱۳۹۸ توسط ایران تلنت

گروه شغلی تبلیغات مارکتینگ تحقیقات بازار

مسیر شغلی متخصصان مارکتینگ

جامعه آماری متخصصان مارکتینگ مورد ارزیابی

گروه شغلی تبلیغات مارکتینگ تحقیقات بازار ۱۵ هزار و ۴۷ نفر از متخصصان مارکتینگ جویای فرصتهای شغلی در سال ۹۸، ۸۸% ساکن تهران

تحصیلات دانشگاهی متخصصان مارکتینگ

تحصیلات دانشگاهی متخصصان مارکتینگ

شرکت‌هایی که کتخصصین مارکتینگ در آن‌ها فعالیت می‌کنند

تحصیلات دانشگاهی متخصصان مارکتینگ

فرصت‌های شغلی برای متخصصان مارکتینگ در سال ۹۸

بهترین فصل جهت استخدام متخصصان مارکتینگ در سال ۹۸

فصل فرصت شغلی

استخدام متخصصین مارکتینگ بیشتر در کدام صنایع است؟

استخدام متخصصین مارکتینگ بیشتر در کدام صنایع است؟

شرکت‌هایی که در سال ۹۸ بیشترین استخدام متخصص مارکتینگ را داشتند

شرکت‌هایی که در سال 98 بیشترین استخدام متخصص مارکتینگ را داشتند

بیشترین فرصت‌های شغلی برای متخصصان مارکتینگ

عناوین شغلی متخصصین

در سه هفته اول جستجو ۸۰% متخصصان، شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کنند

در سه هفته اول جستجو 80% متخصصان، شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کنند

تاثیر عوامل مختلف بر حقوق متخصصان مارکتینگ

بخش حقوق و دستمزد ایران تلنت از سال ۸۲ شروع به فعالیت کرده است و از سال ۸۷، iransalary.com را به عنوان مرجع حقوق و دستمزد ایران بوجود آورد تا همواره افراد و شرکت‌ها بتوانند از حقوق‌های رایج بازار کار در گروه های شغلی مختلف آگاهی یابند، و دریافتی و پرداختی‌های خود را با دیگر افراد و شرکت‌ها مقایسه کنند.

در سال ۹۸، صد و هفتاد هزار نفر در ارزیابی حقوق و دستمزد مشارکت داشته و گزارش حقوق و دستمزد برای ۴۲ گروه شغلی، در سه رده سازمانی و در استان‌های محتلف کشور تولید شده‌است. این گزارشات شامل خالص حقوق دریافتی در صدک‌های مختلف پایین و بالای جامعه می‌باشد، که با متغیر هایی مثل سابقه کار، تحصیلات، نوع شرکت و سایز شرکت بصورت اختصاصی تولید می شود. درکلیه تحلیل های زیر از اطلاعات حقوق و دستمزد ثبت شده در سایت ایران سلری استفاده شده است. در این تحلیل ها صرفا تاثیر پارامترهای مختلف بر میانگین جامعه آماری مشاهده می‌شود و برای آگاهی از جزئیات حقوق متخصصان مارکتینگ در صدک‌های مختلف لازم است به سایت iransalary.com مراجعه شود.

منظور از خالص دریافتی مبلغی است که هر شخص ماهانه پس از کسر بیمه و مالیات از کارفرما دریافت می کند.

منظور از میانگین دریافتی، متوسط خالص دریافتی همه ی افرادی است که در آن گروه مورد نظر قرار می گیرند.

واحدکلیه مبالغ ذکر شده در این گزارش میلیون تومان می‌باشد

جامعه آماری

در این ارزیابی دو هزار متخصص مارکتینگ  مورد ارزیابی حقوق و دستمزد قرار گرفته‌اند.

جامعه آماری

تاثیر رده سازمانی بر حقوق متخصصان مارکتینگ

یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر روی دریافتی افراد، سطح مدیریت و میزان نظارتی است که افراد بر عملکرد دیگران دارند. بر این اساس در این ارزیابی، افراد به سه رده یا سطح سازمانی تقسیم بندی شده اند.
در تهران برای گروه شغلی تبلیغات مارکتینگ تحقیقات بازار به طور متوسط میانگین پرداختی به کارشناسان ۳/۴ و برای مدیران میانی ۵/۷ و مدیران ارشد ۹/۲ میلیون ناموت است. این ارقام میانگین دریافتی در هریک از سطوح است.

تفاوت حقوق‌های متخصصان مارکتینگ در صنایع مختلف

تفاوت حقوق‌های متخصصان مارکتینگ در صنایع مختلف

تفاوت حقوق متخصصان مارکتینگ در شرکتهای خصوصی، دولتی و بین المللی

تفاوت حقوق متخصصان مارکتینگ در شرکتهای خصوصی، دولتی و بین المللی

تفاوت حقوق متخصصان مارکتینگ در شرکت های بزرگ نسبت به شرکتهای کوچک

تاثیر رده سازمانی بر حقوق متخصصان مارکتینگ

تاثیر زبان انگلیسی در حقوق دریافتی متخصصان این حوزه

حقوق تهران نسبت به شهرستان

حقوق تهران نسبت به شهرستان

  • استانهای نفت خیز:

ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان

  • استانهای با درآمد بالا:

آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی

  • استانهای با درآمد پایین:

آذربایجان غربی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، قم، گلستان، گیلان، مازندران، همدان، یزد

شکاف جنسیتی در مشاغل متخصصان مارکتینگ

اگر مایل هستید درمورد کسب و کارهای موفق در زمان کرونا اطلاعات کسب کنید، مقاله “کسب و کارهای موفق در مبارزه با کرونا” را مطالعه کنید.

علی عبداله زاده

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات طراح گرافیک و سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن