کسب و کار

کسب و کارهای موفق در مبارزه با کرونا

پس از شیوع بیماری کرونا درست در زمانی که بیشتر مردم خانه نشین شده بودند و بسیاری از کسب و کارها در حال ضربه خوردن از این بیماری بودند برخی کسب و کارها با رشدی فضاینده مواجه شدند.

اگر شما نیز مانند خیلی از ما در این دوران سخت خانه نشین شده باشید حتما برای ارتباط با همکارانتان از برنامه‌هایی مانند اسکایپ یا واتس‌آپ استفاده کرده‌اید، یا اگر داشنجو بوده‌اید در این دوران از سایت‌ها و برنامه‌های آموزش مجازی استفاده کرده‌اید چنین برنامه‌ها و اپلیکشن‌هایی اگر نبودند و ناجی ما در مبارزه با کویید 19 نمی‌شدند برای مردم این دوران بسیار سخت‌تر از حال می‌شد.

حفظ استراتژی بازاریابی در دوران بحران

در زمان بحران همه با شرایطی جدید و نو روبرو می‌شویم و با گذشت زمان با آن وقف پیدا می‌کنیم شاید در روزهای اول بیماری کویید 19 به شما می‌گفتند شما باید در خانه کار کنید برایتان غیر قابل باور بود اما در حال حاظر کار کردن در منزل جزئی از وجود بسیاری از ما شده است، برای کسب و کارهای موفق نیز همین‌گونه است در این دوران باید کسب و کارها خود ررا با شرایط وفق بدهند اگرنه محکوم به شکست هستنند در مقالات قبلی به طور مفصل در رابطه با حفظ استراتژی‌‌های بازاریابی در دوران بحران صحبت کرده‌ایم. حال زمان آن است تا نقش اپلیکشن‌ها در این روزهای سخت را بررسی کنیم.

رشد صعودی کسب و کارها در دوران کرونا

با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده بسیاری از افراد مجبور شدند تا در خانه بمانند و از اپلیکیشن‌های متفاوت جهت ارتباط، خرید و تفریح استفاده کنند تا از خطر ابتلا به بیماری جلوگیری کنند

چند نوع کسب و کار بود که در ایران و جهان بودند که در زمان این بیماری توانستند با رفع نیازهای همگانی به سود سرشاری برسند که می‌توان به 8 دسته متفاوت تقسیم کرد:

  • سوپر مارکت‌های آنلاین
  • فروشگاه‌های آنلاین
  • کسب و کار حوزه آموزش مجازی
  • کسب و کار حوزه سلامت
  • شبکه‌های اجتماعی
  • شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی
  • VOID ها
  • بازی‌های آنلاین
سوپر مارکت‌های آنلاین:

یکی از نیاز‌های اولیه غذا می‌باشد در زمان همه گیری کرونا و عدم تمایل مردم به خرید فیزیکی و همچنین عدم تمایل به خرید غذای آماده از رستوران‌ها نیاز به مواد اولیه به سرعت زیاد شد و همین امر باعث شد تا سوپر مارکت‌های آنلاین با استفاده از پرتوکل‌های بهداشتی از این موقعیت نهایت استفاده را ببرند.

فروشگاه‌‌های آنلاین:

با طولانی‌تر شدن زمان محدودیت‌ها نیاز به لوازم بیشتری حس شد و از آنجایی که دیگر مراکز خرید و فروشگاه‌ها بسته بودند باید خرید به صورت آنلاین شکل می‌گرفت.

کسب و کار حوزه آموزش مجازی:

همانطور که می‌دانید بیشتر دانشگاه‌ها در این دوران کلاس‌های خود ا به صورت غیر حضوری و با استفاده از اینترنت برگزار کردند و این امر باعث شد تا بسیاری از افراد از خطر ابتلا به بیماری کرونال در امان بمانند.

کسب و کار حوزه سلامت:

با توجه به ترس و عدم تمایل مردم به حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود برنامه‌هایی در حوزه سلامت و مشاوره‌های پزشکی بسیار کارآمد محسوب می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی بهترین بستر برای ارتباط ما با دنیای بیرون بوده و است، شبکه‌های اجتماعی در روزهای اپیدمی نیز بهتر از گذشته خانه‌ای مطمئن برای همه ما شدند به طوری که برخی این شبکه‌های اجتماعی مانند تیک تاک برای جذب بیشتر کاربر کنسرت‌های لایو برگزار می‌کرد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی:

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در این روزها کار سنگینی داشتند همانطور که شاید به خاطر داشته باشید در روزهای اولیه کرونا وزیر ارتباطات با هدف به ثمر بخشیدن هر چه بهتر شعار در خانه بمانید به هر کاربر شبکه 100 گیگ اینترنت رایگان به مدت محدود اعطا کرد اما با این وجود پس تمام شدن دوره آن و به دلیل نیاز کاربران به تحصیبل خرید و کار در بستر اینترنت سود هنگفتی در اختیار این سرویس دهندگان قرار گرفت.

تلویزیون‌های اینترنتی:

شرکت‌های ارائه دهنده محتوای تلویزیونی مانند نماوا و فیلمیو با ارائه بسته‌های رایگان یک روزه کاربران زیادی را به سمت خود جذب کردند و توانستند از این زمان نهایت استفاده را ببرند.

بازی‌های آنلاین:

در این روزهای سخت فروش برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی و بازی‌ها به طرو فزاینده‌ای افزایش یافت به طوری که بیشتر شرکت‌های بازی‎‌سازی به دلیل افزایش کاربر نیازمند تقویت سرورهای خود شده اند.

نتیجه‌گیری:

شاید بیماری کرونا اگر  زمانی غیر از سال 2020 گسترش پیدا می‌کرد می‌توانست بسیار بدتر و خطرناک در ظاهر شود اما در سال 2020 تا حد زیادی دیگر این طور نیست در این سال به لطف شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت ما توانایی ارتباط خود را حفظ کرده‌ایم و می‌توانیم بدون خروج از منزل نیز بسیاری از کارهای خود را پیش ببریم، درست است که بسیاری از کسب و کارهای آفلاین و سنتی ضربه‌ای بزرگ وارد شده است اما در هر تغییر مسیر در هر لحظه می‌تواند به موفقیت شما کمکی بزرگ کند پس اگر تمایل دارید در بحران ها نیز به موفقیتی بزرگ درست پیدا کنید با ما در تودی تماس بگیرید .

اگر مایل هستید درمورد آمار کسب و کارها در زمان کرونا اطلاعاتی کسب کنید، مقاله “گزارش آماری از بازارکار 1398 توسط ایران تلنت” را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا