کسب و کار

همه چیز درباره پوشش های اضافه بیمه بدنه

تصور کنید که تصادف کردید و شما مقصر اصلی حادثه شدید؛ اگر پوشش حوادث راننده بیمه شخص ثالث را نداشته باشید، شرکت بیمه، خسارتی را پرداخت نمی‌کند. در نتیجه مجبور هستید که کل هزینه خسارت را از جیب خود بدهید و این به ضررتان خواهد بود. یک لحظه صبر کنید. اگر بیمه بدنه داشتید، چه اتفاقی می‌افتاد؟ درست است، شرکت بیمه بدنه خسارت مربوط به تصادف رانندگی، سرقت خودرو و …. را پرداخت می‌کند. اگر به هر دلیل تا امروز نتوانستید شناخت کافی درباره پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به‌دست بیارید، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه کدامند؟

قبل از هر چیز، نیاز است بدانید که خرید بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری است. یعنی در صورت نداشتن آن نه جریمه می‌شوید و نه خودروتان توقیف می‌شود؛ بلکه تنها چندین پوشش‌ متنوع را از دست خواهید داد. بیمه بدنه مثل هر بیمه دیگری دارای پوشش اصلی و اضافی است. پوشش‌های اصلی عبارتند از:

  • انفجار یا واژگونی خودرو
  • شکسته شدن شیشه وسیله‌نقلیه
  • آسیب دیدن چرخ‌ها و لاستیک‌های ماشین
  • سرقت کلی ماشین یا آسیب دیدن قطعات آن
  • وقوع اتفاقاتی مثل آتش‌سوزی، زلزله و صاعقه

این تمام ماجرا نیست؛ بلکه اگر خودروی سرقت‌شده شما در لحظه نجات دچار آسیب شود، شرکت بیمه خسارت آن را نیز همانند سایر پوشش‌های اصلی پرداخت می‌کند. پس بدون نگرانی خودروی خود را در مقابل حوادث مختلف بیمه کنید.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه که باید هر راننده‌ای بداند!

آیا می‌دانستید با پرداخت هزینه بیشتر بابت حق بیمه می‌توانید از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو برخوردار شوید و از آن‌ها استفاده کنید؟ بیمه بدنه پوشش‌های اضافی را در کنار پوشش‌های اصلی ارائه می‌دهد. با دریافت آنها می‌توانید کمتر نگران خسارت وارد شده به خودروی خود باشید. موراد زیر جزء پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به شمار می‌روند.

پوشش سرقت وسایل خودرو در هنگام توقف

این روزها زیاد می‌بینیم که دزدها به جای سرقت خودرو، قطعات و تجهیزات آن را به سرقت می‌برند. شرکت بیمه بدنه خسارت قطعات اصلی ماشین را تا سقف مشخصی پرداخت می‌کند. در نتیجه تنها نیاز است هزینه مازاد را بپردازید و پرداخت کل خسارت به عهده شما نیست.

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب

احتمالا برای شما هم پیش‌آمده که خودروتان دچار نقص فنی شود و برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کرده باشید. گاهی مشکل آنقدرها بزرگ نیست و در لحظه برطرف می‌شود؛ اما گاهی اینطور نیست و نیاز است چندین روز خودرو خود را در تعمیرگاه بگذارید تا مشکل رفع شود. شرکت بیمه بدنه هزینه ایاب و ذهاب مالک خودرو را به تعداد روزهایی که دسترسی به خودرو ندارد، پرداخت می‌کند.

پوشش شکسته شدن شیشه خودرو

گاهی این سوال پیش می‌آید که شکسته شدن شیشه خودرو در زمان تصادف جزئی از پوشش اصلی بیمه است؛ پس چرا باز هم جزء پوشش‌های اضافی نام برده می‌شود. توجه داشته باشید اگر شیشه خودرو در اثر تصادف بشکند، پوشش اصلی به شمار می‌رود. در غیر این صورت با داشتن پوشش اضافی می‌توانید خسارت مربوط به شکستن شیشه خودرو را از شرکت بیمه دریافت کنید.

پوشش نوسانات بازار در مورد قیمت خودرو

همانطور که می‌دانید بهتر است بیمه نامه براساس قیمت روز خودرو صادر شود. اگر این اتفاق افتاده باشد، شرکت بیمه حداکثر ۲۰٪ برای پوشش نوسانات قیمت (ارزش) روز ماشین را به مالک وسیله‌نقلیه پرداخت می‌کند. در غیر این صورت مبلغ خسارت براساس قیمت روز خودرو محاسبه می‌شود و قطعا این به ضرر شما تمام خواهد شد.

پوشش آسیب ناشی از اسید یا رنگ پاشی روی خودرو

اگرچه برخی از افراد، خسارت ناشی از اسید و رنگ‌پاشی روی بدنه خودرو را جزء پوشش اضافی بیمه بدنه نمی‌دانند؛ اما شرکت بیمه خودروی شما را در برابر آسیب‌های ناشی از رنگ، اسید و مواد شیمیایی بیمه می‌کند.

پوشش هزینه توقف خودروی بارکش

اگر خودروی بارکش یا اتوکار دارید و حالا به خاطر آسیب‌دیدگی خودرو نمی‌توانید از ماشین خود استفاده کنید، نگران نباشید؛ چراکه شرکت بیمه خسارت روزانه شما را با توجه به نوع خودرو ظرفیت آن محاسبه و پرداخت می‌کند.

حذف فرانشیز بیمه بدنه

همانطور که در جریان هستید همیشه پرداخت بخشی از هزینه خسارت تحت عنوان فرانشیز به عهده بیمه‌شده است. برخی از شرکت‌های بیمه برای ماشین‌های سواری که تخفیف عدم خسارت (بالای ۴۵ درصد) دارند، امتیاز ویژه در نظر گرفته است و آن چیزی نیست جز حذف فرانشیز! البته مالکان خودرو در شرایط بالا می‌توانند از پوشش حذف استهلاک نیز برخوردار شوند.

خط و خش وارد شده به خودرو

اغلب شرکت‌های بیمه پوشش خط و خش وارد شده به خودرو را جز پوشش‌های اضافی خودرو نمی‌دانند. اگر بیمه بدنه ایران را خریداری کرده باشید، می‌توانید از این پوشش نیز در کنار باقی پوشش‌های فرعی استفاده کنید.

بیمه حوادث شخصی

آخرین پوشش اضافی، بیمه حوادث شخصی است. شرکت بیمه، خسارت وارد شده به بیمه‌گزار را حتی زمانی که درون خودرو نیست، پرداخت می‌کند. در نظر داشته باشید این بیمه محدودیت مکانی ندارد و می‌توانید از آن در هر زمان و مکان استفاده کنید..

کدام خسارت‌ها تحت پوشش بیمه بدنه نیستند؟

برخی از موارد هستند که شرکت بیمه تحت هیچ شرایطی خسارت آنها را به شما پرداخت نمی‌کند. برای آشنایی با این خسارت‌ها نگاهی به لیست زیر بیندازید.

  • خسارت ناشی از جنگ و شورش یا انفجار هسته‌ای
  • آسیب عمدی وارد شده به خودرو توسط مالک وسیله‌نقلیه
  • خسارت‌دیدن ماشین در زمان توقیف یا فرار از دست پلیس
  • ایجاد خسارت در اثر حمل بار بیش از حد مجاز یا مواد منفجره
  • ایجاد لطمه به خودرو در زمان مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • وارد شدن خسارت به خودرو در زمان رانندگی بدون داشتن گواهینامه معتبر

سخن پایانی

مقایسه و انتخاب بهترین بیمه عمر دغدغه همیشگی رانندگان بوده است.همانطور که می‌دانید شرکت‌های بیمه زیادی هستند که بیمه بدنه را ارائه می‌دهند. قطعا بررسی تک به تک این موارد کار ساده و راحتی نیست. به همین دلیل بیمه بازار با هدف ارائه تمام خدمات شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شده است.

برای مشاهده قیمت‌های بیمه بدنه وارد سایت بیمه بازار شوید. خدمت بیمه بدنه را انتخاب کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات لازم، لیست کاملی از شرکت‌های بیمه قابل مشاهده است. در نهایت می‌توانید از امکان خرید قسطی بیمه نیز برخوردار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا