بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی محتوا چیست؟

مجله تودی : شما مشتریان احتمالی هدف خود را شناسایی کرده اید، با تولید محتوای خود سازگار هستید و از انواع مختلف محتوا برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنید. استراتژی محتوای شما به اندازه کافی قوی به نظر می رسد، درست است؟

حقیقت این است که تلاش‌های بازاریابی محتوای شما می‌تواند و باید همیشه در حال تکامل باشد.

همانطور که بهترین شیوه‌های استراتژی بازاریابی تغییر می‌کند و با روندهای فعلی رفتار مصرف‌کننده منطبق می‌شود، همچنین باید بازاریابی محتوا.

تیم فروش شما احتمالاً قبلاً یک قیف فروش را ترسیم کرده است تا بهتر درک کند که مخاطبان هدف شما در هر مرحله از سفر خرید چه فکر می‌کنند و چه می‌کنند.

شما نیز می‌توانید یک قیف بازاریابی محتوا ایجاد کنید تا مشتریان ایده‌آل خود را از مرحله آگاهی به مرحله تبدیل که در آن به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند هدایت کنید.

در این پست، دقیقاً قیف بازاریابی محتوا چیست، چگونه می‌توان یک قیف بازاریابی محتوای موفق ایجاد کرد که تبدیل می‌کند، و انواع قطعات محتوا که در هر مرحله از قیف گنجانده می‌شود، بررسی می‌کنیم.

قیف بازاریابی محتوا چیست؟

یک قیف بازاریابی محتوا به بازاریابان محتوا این امکان را می‌دهد تا نحوه استفاده از محتوای موجود را برای جذب مشتریان بالقوه و هدایت آنها تا رسیدن به هدف نهایی، در طول سفرشان تجسم کنند.

این هدف نهایی ممکن است شامل فروش، نسخه نمایشی، دانلود یا نوع دیگری از تبدیل باشد.

هر مرحله از قیف هدفی مانند جلب توجه، ایجاد سرنخ با کیفیت بالا، و بستن تبدیل ها را فراهم می کند.

یک قیف بازاریابی می‌تواند به برندها دید بیشتری نسبت به جایی که ممکن است در طول سفر مشتری شکاف محتوایی داشته باشند، ارائه دهد.

به عنوان مثال، اگر یک نام تجاری دارای حجم قابل توجهی از محتوا با هدف خریداران در مرحله آگاهی باشد، اما محتوای کافی در مرحله تصمیم گیری نداشته باشد، ممکن است بخواهد تلاش خود را به سمت ایجاد محتوای قیف پایین تر تغییر دهد.

چگونه شروع به نقشه برداری از قیف محتوای خود کنیم

ابتدا می‌خواهید موجودی محتوای فعلی خود را ارزیابی کنید، از جمله هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید، خواه محتوای وبلاگ، محتوای طولانی (مانند کتاب‌های الکترونیکی یا کاغذهای سفید) و موارد دیگر.

هنگام بررسی هر قسمت از محتوا، باید مشخص کنید که محتوا با چه مرحله ای از سفر خریدار مطابقت دارد. این مراحل عبارتند از:

  • بالای قیف (TOFU): مرحله آگاهی. در این مرحله مشتریان بالقوه در جستجوی اطلاعات هستند.
  • وسط قیف (MOFU): مرحله علاقه و توجه. در این مراحل، مشتریان بالقوه به محصولات یا خدمات شما نگاه می کنند و نظرات مشتریان را می خوانند. آنها همچنین ممکن است این اطلاعات را به سهامداران کلیدی ارائه دهند.
  • پایین قیف (BOFU): مرحله هدف، ارزیابی و تبدیل. خریداران آماده هستند تا با تصمیم خرید خود به جلو حرکت کنند.

همانطور که با بررسی هر مرحله به صورت جداگانه می‌بینید، مخاطبان هدف شما بسته به جایی که در آن هستند، به محتوای متنوعی نیاز دارند.

محتوای قیف شما نمی‌تواند رویکردی یکسان برای همه داشته باشد، یا به طور موثر به خریداران بالقوه دسترسی نخواهید داشت. محتوای مرتبط باید در هر مرحله قیف ارائه شود.

بیایید مؤثرترین انواع محتوا را برای هر مرحله قیف بررسی کنیم.

content marketing funnel illustration 63bc6cb26de04 sej 1 - قیف بازاریابی محتوا چیست؟

محتوای برتر قیف

بالای قیف جایی است که مشتریان در حال جمع‌آوری اطلاعات برای کمک به آنها در سفر خریدار هستند.

در این مرحله، یک مشتری احتمالاً تازه با کسب و کار شما و آنچه ارائه می دهید آشنا می شود.

در اینجا، می‌خواهید یک تجربه مثبت برای مشتری ایجاد کنید تا به خریدار نشان دهید ارزش تعامل بیشتر با آن را دارید.

شما می خواهید به سؤالات آنها پاسخ دهید، آنها را در مورد سؤالات خود آموزش دهید، و این مشتریان بالقوه را به سرنخ های گرم تبدیل کنید.

یک مطالعه انجام شده توسط Semrush موارد زیر را نشان داد انواع محتوای TOFU هنگام جذب ترافیک بهترین عملکرد را دارند.

  • راهنمای «چگونگی» (72%).
  • صفحه فرود (35%).
  • اینفوگرافیک (28%).
  • چک لیست (27%).
  • کتاب الکترونیکی/کاغذ سفید (26%).
  • آموزش ویدیویی (23%).

همانطور که می بینید، بیشتر این انواع محتوا مطالب آموزشی هستند. طراحی شده برای ارائه اطلاعات بیشتر در مرحله آگاهی.

هدف اصلی محتوای شما در این مرحله ارائه کمک است و نباید بیش از حد فروش محور باشد.

محتوای قیف میانی

وقتی مشتریان ایده آل شما به وسط قیف رسیدند، دیگر به دنبال محتوای سطحی و مقدماتی نیستند.

در عوض باید به دنبال ایجاد محتوایی باشید که مشتریان بالقوه را در قیف پرورش دهد. آن‌ها ممکن است به دنبال داستان‌های مشتری، نظرات محصول، یا یک ویدیوی راهنما باشند.

نگاهی به نتایج همان Semrush مطالعه کنید، انواع زیر از محتوای MOFU هنگام جذب ترافیک بهترین عملکرد را دارند.

  • راهنمای «چگونگی» (44%).
  • نمای کلی محصول (40%).
  • مطالعه موردی (34%).
  • صفحه فرود (31%).
  • وبینار (31%).
  • داستان موفقیت (30%)

در نظر بگیرید که این مشتریان بالقوه احتمالاً قبلاً در مرحله کشف با نام تجاری شما معرفی شده اند و بنابراین نباید محتوای مرحله کشف به آنها ارائه شود. یک استراتژی محتوای مؤثر مستلزم شخصی سازی محتوا برای مخاطبان شما است.

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد 71٪ از مصرف کنندگان انتظار دارند که شرکت ها تعاملات شخصی ارائه دهند – و 76٪ وقتی این اتفاق نمی افتد ناامید می شوند.

اگر برنامه محتوا و قالب‌های بازاریابی محتوای خود را در هر مرحله برای مشتریان تنظیم نکنید، در خطر ایجاد تجربه مشتری ضعیف با کسب‌وکار خود هستید.

محتوای قیف پایین

وقتی یک مشتری بالقوه به انتهای قیف رسید، به دنبال محتوایی است که به او کمک کند تصمیم خرید خود را نهایی کند.

آنها به دنبال این هستند که بدانند چگونه محصول یا خدمات شما بازده سرمایه گذاری خود را ارزشمند می کند و چرا شما گزینه بهتری نسبت به رقیب خود هستید.

از آنجایی که این مشتریان بسیار فراتر از مرحله آگاهی هستند و به دنبال تبدیل بالقوه هستند، نوع محتوایی که به آنها ارائه می کنید برای ایجاد اعتماد و در نهایت تکمیل خرید بسیار مهم است.

محتوای که در مرحله بررسی ارائه می‌کنید می‌تواند بین تبدیل و فروش از دست رفته تفاوت ایجاد کند. انواع محتوای با عملکرد برتر در مرحله BOFU عبارتند از:

  • نمای کلی محصول.
  • بررسی مشتری.
  • داستان موفقیت.

در این مرحله از قیف، داستان‌های موفقیت مشتریان فعلی را که مشابه مشتریان احتمالی شما هستند به اشتراک بگذارید.

نمونه‌های دیگری از محتوایی که در این مرحله باید گنجانده شود، کمپین‌های ایمیلی است که دارای توصیفات مثبت مشتری و وثیقه محصول است. پیشنهادهای ویژه، آزمایش‌های رایگان، یا نمایش‌های نمایشی زنده را نیز اضافه کنید.

وقتی محتوای خود را ارزیابی کردید چه کاری باید انجام دهید

وقتی دیدی جامع از محتوایی که از قبل برای هر مرحله از سفر وجود دارد داشتید، وقت آن رسیده است که نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

همچنین می‌خواهید انواع دارایی‌های محتوایی را که باید ایجاد کنید، تعیین کنید. برای مثال، شاید متوجه شده باشید که در مرحله آگاهی، هیچ محتوایی برای خریدار ندارید. یا، شاید، شما به اندازه کافی داستان موفقیت مشتری ندارید.

بعد از اینکه شکاف‌های محتوا را شناسایی کردید، زمان آن رسیده است که یک تقویم سرمقاله تهیه کنید تا ابتدا و چه زمانی به چه چیزی نیاز دارید بپردازید.

تقویم تحریریه شما باید روزانه کنترل شود تا آنچه را که دارید پیگیری کنید. در صف، آنچه در راه است، مخاطبان محتوای مورد نظر برای قطعه، و جایی که قطعه در قیف بازاریابی محتوا قرار می گیرد.

همچنین ممکن است ارزشمند باشد که یک تحلیل رقابتی از استراتژی بازاریابی محتوای رقیب خود انجام دهید تا فرصت‌هایی را برای قطعات محتوای اضافی جدید شناسایی کنید و چگونه می‌توانید محتوای خود را بهتر کنید.

می‌خواهید محتوای مرتبط و مفید را با سیستم محتوای مفید Google و ایجاد یک تجربه کاربری بهینه.

نتیجه گیری

داشتن یک استراتژی محتوای جامع و منسجم برای ایجاد یک تجربه خرید با ارزش بسیار مهم است. با هر محتوایی که ایجاد می کنید، مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید.

همچنین می‌خواهید درک کاملی از مشتری هدف خود داشته باشید، چگونه فکر می‌کنند، به دنبال چه هستند و چگونه می‌توانید مشکل او را حل کنید.

تکمیل یک قیف بازاریابی محتوای مؤثر به زمان، آزمایش و صبر نیاز دارد، اما برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرید و در صدر قرار بگیرید، کاملاً ضروری است.

منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا