آموزشی

انواع خطای 400 را بهتر بشناسیم

راه‌های برطرف کردن انواع خطای 400

اگر شما از آن دسته افرادی باشید که در فضای اینترنتی وقت زیادی می‌گذرانید، قطعا با یک سری ارور خاص مانند ارورهایی از سری ارورهای سری 400 و ارورهای 500 روبه رو شده‌اید. اما اغلب کاربران نمی‌دانند که این ارورها برای چی به وجود می‌آید. امروز در مجله تودی قصد داریم تا رفع انواع خطای 400 را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

خطاهای سری 400 ظاهری یکسان دارند اما به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند و راه‌ حل‌های متفاوتی برای برطرف کردن هر یک از این دسته ارورها وجود دارد. اغلب ارورهای 400 مربوط به خطاهای سمت کاربر است و می‌توان تقریبا با کمی کارکردن و سروکله زدن بدون مشکل زیادی آن‌ها را رفع و برطرف کرد.

خطای 400 چیست؟

از سری انواع خطای 400، می‌توان به خود به ارور 400 اشاره کرد. زمانی این خطا ایجاد می‌شود که درخواستی به سمت سرور ارسال بشود و سرور نتواند آن را پردازش کند. حتی یک اشتباه ساده، مانند وارد کردن یک آدرس اشتباه در قسمت URL مرورگر میتواند باعث ایجاد خطای 400 در سایت بشود. اما گاهی این خطا از سمت مرورگر شما هم می‌تواند ایجاد شود. بدین صورت که خیلی وقت‌ها مرورگرها سعی می‌کنند از یک کوکی نادرست به سرور متصل بشوند و که کاربر با خطای 400 مواجه می‌شود.

برخی از سرورها نیز به دلیل نداشتن configuration management (پیکربندی) مناسب، به جای نمایش درست ارور ترجیح می‌دهند خطای 400 را به کاربران نمایش دهند. مثلا در برخی موارد با آپلود فایل حجیم، سرور به شما خطای 400 می‌دهد. در این موارد می‌توان گفت که خطا از طرف شما نیست و سرور مشکل دارد و نمی‌تواند مشکلات پیش آمده را پردازش کند.

رفع خطای 400

پاک کردن کوکی و کش مرورگر: خیلی وقت‌ها پیش می‌آید سایتی خطای 400 به شما نمایش می‌دهد که دلیل آن قدیمی بودن کوکی‌ای است که مرورگر دارد از آن استفاده می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که اگر مرورگر شما نسخه قدیمی یک سایت را در خود کش کند، ممکن است با خطای 400 مواجه شوید. پس بهتر از ست در مرحله اول با خالی کردن کوکی و کش اقدام به برطرف کردن خطای 400 کنید. اگر نمی‌دانید که کش مرورگر را چگونه باید خالی کرد، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “کش مرورگر چیست؟” را مطالعه تا با کمک آن بتوانید انواع خطای 400 را برطرف کنید.

انواع خطای 400 را بهتر بشناسیم

بررسی مجدد URL سایت: از اصلی‌ترین دلایل بروز خطای 400، اشتباه تایپ کردن آدرس سایت می‌باشد. بهتر است زمانی که خودتان به صورت دستی یک آدرس را وارد می‌کنید و با خطای 400 مواجه می‌شوید، URL وارد شده را مجدد بررسی کنید.

صفحه را مجدد رفرش کنید: همیشه رفرش کردن یک سایت باعث برطرف کردن بسیاری از ایرادات به وجود آمده می‌شود. از این رو چون ارور 400 به صورت موقت ایجاد می‌شود، ممکن است با رفرش کردن آن صفحه خطای شما نیز برطرف بشود.

خطای 403 forbidden چیست؟

از دیگر انواع خطای 400 ، ارور 403 forbidden است. این ارور زمانی به شما به نمایش درمی‌آید که شما قصد وارد شدن به صفحه‌ای را داشته باشید، اما اجازه ورود به آن صفحه به شما داده نشده باشد. در بیشتر مواقع راه حلی برای رفع خطای 403 forbidden وجود ندارد و شما باید تلاش کنید تا اجازه ورود به آن صفحه را به هر نحوی که است به دست بیاورید. اما باز می‌توانید قبل از بیخیال شدن روش‌های زیر را امتحان کنید:

انواع خطای 400 را بهتر بشناسیم

رفع خطای 403 forbidden

URL سایت را مجدد بررسی کنید: همانطور که ممکن است ارور 400 بخاطر خطای تایپی باشد، به وجود آمدن خطای 403 نیز می‌تواند به همین علت باشد. پس بهتر است ابتدا آدرس سایت خود را مجدد بررسی نمایید تا از نبود ایراد تایپی اطمینان حاصل کنید.

صفحه را مجدد رفرش کنید: همانطور که در قبل اشاره کردیم، رفرش کردن یک صفحه می‌تواند بسیاری از خطاهای بوجود آمده را بدون نیاز به انجام کار خاصی برطرف کند. اگر با خطای 403 مواجه شدید صفحه را چند بار رفرش کنید تا شاید مشکل برطرف شود.

دسترسی مجوزها: یکی از دلایلی که با انواع خطای 400 ، مانند 403 مواجه می‌شوید، این است که نمی‌توان همیشه مجوزهای همه سایت‌ها را به دست آورد. برخی از سایت‌ها قوانین خاص خودشان را دارند.

خطای 404 چیست؟

از دیگر انواع خطای 400 که بسیار هم شایع است، خطای 404 است. کاربران اینترنتی از با این ارور زیاد مواجه می‌شوند. این خطا زمانی به نمایش در می‌آید که سرور در پیدا کردن درخواست شما دچار مشکل شود و نتواند آن را پیدا کند. اما مانند دفعات گذشته، یکی از دلایل بروز خطای 404 می‌تواند اشتباه تایپی توسط کاربر باشد. اما برای رفع آن چه کنیم؟

رفع خطای 404

رفرش کنید: مانند دفعات قبل این خطا نیز ممکن است با رفرش کردن برطرف بشود.

بررسی مجدد لینک: اشتباه تایپی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که باعث به وجود آمدن انواع خطای 400 می‌شود. اگر با خطای 404 مواجه شدید اول مطمئن شوید که خطای تایپی ندارید.

به طور خلاصه انواع خطای 400 موقعی رخ می‌دهد که اشتباهی از طرف کاربران رخ بدهد و رفع و بهبود آن‌ها تقریبا کار دشواری نیست و می‌توان به راحتی آن‌ها را رفع کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا