آموزشیاخبارسئو

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Hummingbird) چیست؟

در مجله تودی امروز به الگوریتم مرغ مگس خوار پرداختیم. الگوریتم مرغ مگس خوار که یکی از آپدیت های جدید و به روز در گوگل است که در این جا می خواهیم در مورد این الگوریتم  اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در زمان های گذشته البته نه چندان دور تا به امروز جستجو با گوگل، تغییرات بسیار چشمگیری داشته است و آپدیت الگوریتم های گوگل طی 10 سال گذشته تغییرات زیادی داشته است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در قسمت جست و جوی گوگل به دنبال مطلبی بوده اید و هنگام سرچ به صفحات اسپمی که در ردیف اول نتایج گوگل برایتان نمایان شده است رسیده اید و پس از باز کردن اولین نتیجه متوجه شده اید که آن چه می خواستید در آن وجود نداشته و کاملا تو خالی و پوچ بوده است و صرفا جهت تبلیغات های بیهوده و کلافه کننده بوده است. حالا در اینجا به دنبال جواب این سوال هستیم که چه چیزی باعث شده تا این صفحات جزء نتایج اول گوگل باشند؟

الگوریتم مرغ مگس خوار

این سایت ها با ساختن لینک های اسپم و ریختن کلمات کلیدی به صورت جمعی باعث دور زدن گوگل می شدن و به صفحات اول دسترسی پیدا می کردند. اما گوگل با توجه به شناختی که داشت برای شکست این سایت ها آپدیت های جدیدی داد که با الگوریتم های به روز مانند پاندای گوگل توانست این سایت ها را از بین ببرد. الگوریتم پاندا به بررسی محتواهای سایت ها می پردازد و کیفیت آن ها را می سنجد و اگر سایتی دارای مطالبی کپی شده باشد آن ها را شناسایی می کند. پس از گذشت زمان الگوریتم پنگوئن به روی کار آمد که وظیفه ای آن مبارزه با سایت های است که از بک لینک اسپم استفاده می کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل همانند قواعد و قانون عمل می کنند تا کاربر به نزدیک ترین نتیجه ای که می خواهد و آن را سرچ و درخواست کرده است دسترسی پیدا کند. گوگل به سرعت و در کوتاه ترین زمان الگوریتم های خود را مطابق با نیاز کاربران آپدیت می کند. الگوریتم ها برای گوگل مانند قانون هستند که اگر کسی از آن ها پیروی نکند مجازات می شود و گوگل بدون آن ها دچار بی نظمی می شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از مهمترین و اصلی ترین الگوریتم ها است که هدف از تولد الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که تمرکز را روی عبارتی که کاربر سرچ کرده است بگذارد و در سریع ترین زمان ممکن دسترسی آن را برای کاربر باز کن و کاربر را به نزدیکترین جواب به سوالش برساند.

اما برخی از صاحبا سایت با روی کار آمدن این الگوریتم نگران آن بودند که رتبه ی سایت آن ها پایین بیاید و آسیب ببیند تا اینکه گوگل اعلام کرد الگوریتم مرغ مگس خوار وطیفه دارد نیاز کاربر را شناسایی کند و بهتر است ضاحبان سایت برای تولید محتوا به دنبال کلماتی بروند که بیشترین سرچ را توسط کاربران دارد و این موضوع می تواند به سئو سایت آنها کمک کند و سایتشان را رتبه دار کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

همان طور که گفته شد الگوریتم مرغ مگس خوار هیچ گونه مقاله و محتوایی را حذف نمی کند بلکه از کنار محتواهای بیهوده گذر می کند و این باعث می شود که رتبه ای به آن داده نشود. هدف الگوریتم مرغ مگس خوار مانند پاندا و پنگوئن این است که رضایت کاربر را به دست بیاورید بنابراین با رعایت نکات مهمی می توانید سایت خود را برای این الگوریتم محبوب کنید و رضایت‌مندی کاربر را به دست بیاورید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی از اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار این است که زمانی که کاربر به زبان عامیانه خود به دنبال مطلبی می گردد ترجمه جست و جوی معنایی از یک مفهوم به یک واقعیت برسد و این می تواند یک تلاش بزرگ برای دسترسی کاربر به آن چه مد نظر دارد باشد مثلا شما با جست و جوی لباس ترکیه ای به کشور ترکیه و نتایج غیر مربوط دیگر دست پیدا نمی کنید بلکه لباس هایی را می بینید که دوخت یا تولید کشور ترکیه هستند و می توانید در ایران به آن ها دسترسی پیدا کنید.
در این جست وجوی شما حداقل 2 الگوریتم گوگل دخیل هستند یکی مرغ مگس خوار که تشخیص بده هدف شما از سرچ چی بوده و دومی الگوریتم گور خر که فروشگاه های اینترنتی رو رتبه بندی میکند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

علاقه مرغ مگس خوار به چه چیزهایی است؟

الگوریتم مرغ مگس خوار به تکرار کلمات کلیدی در یک سایت حساسیت بالایی نشان می دهد و به مقاله هایی که پر تکرار باشند توجهی نمی کند و آن ها را نادیده می گیرد در نتیجه رتبه ای به آن محتوا تعلق نخواهد گرفت پس بهتر است از کلمات مرتبط و یا مترادف با کلمه کلیدی استفاده کنید.

تعدادکلمات برای الگوریتم مرغ مگس خوار اینگونه تعریف می شود که مقاله ی شما باید نیاز کاربر را رفع کند و این به این منظور نیست که با تولید محتوایی 2000 کلمه بتوانید این نیاز را بر طرف کنید گاها می توانید با تولید یک محتوای کوتاه، آنچه را که کاربر به دنبالش است را رفع کنید و یا در برخی از موارد مثل محتواهای علمی کاربر نیاز دارد که مطلب دقیقی را از صفحه و یا مقاله شما به دست بیاورد بنابران باید محتوایی را تنظیم کنید تا کاربر را به خود جذب کند.

الگوریتم مرغ مگس خوار

تمام تلاش خود را بکنید تا کاربر را در زمانی طولانی در سایت خود نگه دارید یعنی باید مطلب شما آنقدر قوی و ارزشمند باشد که نیاز یک فرد را رفع کند و برای نیازش زمان طولانی را در سایت شما بگذراند برای این کار بهتر است از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و مفید استفاده کنید.

ماندگاری کاربر در سایت با تولید محتوای با کیفیت اتفاق میفته موضوع بعدی داشتن سرعت مناسب در لود سایت است که باید حتما از پشتیبانی سایت مناسبی هم برخوردار باشید.

در طراحی سایت های تودی به المان های مورد نیاز برای سئو در همه الگوریتم ها توجه شده برای داشتن وبسایت استاندارد طراحی سایت خودتون رو به مجموعه هایی بدید که با سئو آشنا باشن.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مرغ مگش خوار به فروشگاه اینترنتی
    هم ضربه میزنه؟

  2. سلام، الگورتیم های گوگل کلی تر از ساختار سایت شما هستند هر چند که بعضی از الگوریتم ها برای وبسایت های خاصی طراحی میشن مثلا الگوریتم گور خر ولی ماهیت یکسانی در برخورد با سایت ها دارن.
    هر مدل سایت یکه دارید نکات رو رعایت کنید تا آسیب نبینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا