بازاریابی محتوا

30 آمار بازاریابی محتوا که باید بدانید

مجله تودی : محتوا همچنان بر اکثر استراتژی های بازاریابی حاکم است و شواهدی برای حمایت از ادعای من وجود دارد.

به بیان ساده، بازاریابی محتوا جنبه مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، چه در حال اداره یک کسب و کار محلی کوچک یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی باشید.

بالاخره، محتوا بدون شک همان رگ حیاتی است که وب و رسانه های اجتماعی بر آن بنا شده اند.

سئوی مدرن، برای همه مقاصد، به طور موثر به بازاریابی محتوایی بهینه تبدیل شده است زیرا گوگل به کسب‌وکارهایی که محتوایی را ایجاد می‌کنند، مطالبه می‌کند و به آنها پاداش می‌دهد تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد بودن به نفع مشتریانشان.

بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط، سرگرم کننده و سازگار در قالب های مختلف متنی، ویدیویی و صوتی است.

تمرکز اصلی باید بر جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً مشخص و با هدف نهایی هدایت اقدام سودآور مشتری باشد.

اما با توجه به محتوای بسیار زیادی که هر روز تولید و به اشتراک گذاشته می‌شود، مهم است که از آخرین روندها و بهترین شیوه‌ها در بازاریابی محتوا به‌روز بمانید تا سرعت خود را حفظ کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، در اینجا 30 آمار بازاریابی محتوا وجود دارد که فکر می کنم باید بدانید:

استفاده از بازاریابی محتوا

چه تعداد از کسب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و چگونه برای موفقیت برنامه ریزی می کنند؟

  1. طبق گفته موسسه بازاریابی محتوا، 73% از بازاریابان B2B و 70٪ از بازاریابان B2C از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می کنند.
  2. 91% از متخصصان بازاریابی که توسط Semrush مورد بررسی قرار گرفتند، با بازاریابی محتوایی خود به موفقیت دست یافتند. در سال 2021.
  3. یک مطالعه بازاریابی محتوای B2B انجام شده توسط CMI 40٪ از بازاریابان B2B یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارند. 33٪ استراتژی دارند، اما مستند نیست، و 27٪ هیچ استراتژی ندارند.
  4. نیمی از همه بازاریابان می گویند برخی از بازاریابی محتوا را برون سپاری می کنند.
  5. این بیماری همه گیر استفاده از محتوا را با افزایش داد 207%.

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابان محتوا از چه استراتژی هایی استفاده می کنند یا آنها را مؤثرتر می دانند؟

  1. 83% بازاریابان بر این باورند که ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر در دفعات کمتر موثرتر است.
  2. در مطالعه تحقیقاتی Statista 2022 از بازاریابان در سراسر جهان، 62٪ از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند “همیشه روشن” بودن برای مشتریانشان مهم است، در حالی که 23٪ فکر می کردند که ارتباطات مبتنی بر محتوا برای اهداف هدف گذاری شخصی مؤثرتر است.< /li>

انواع محتوا

بازاریابی محتوا مترادف با پست کردن وبلاگ ها بود، اما وب و محتوا به فرمت های صوتی، تصویری، تعاملی و متا تبدیل شده اند.

در اینجا چند آمار از روند و عملکرد انواع محتوا مختلف آورده شده است.

  1. سه نفر برتر انواع محتوای ایجاد شده توسط تیم های بازاریابی در سال 2022 شامل ویدیوها، وبلاگ ها و تصاویر است.
  2. مقالات/پست‌های کوتاه (83%) و ویدئوها (61%) دو نوع محتوای برتری هستند که بازاریابان B2C در 12 ماه گذشته استفاده کردند. استفاده آنها از مقالات طولانی از 22 درصد در سال گذشته به 42 درصد افزایش یافت.
  3. محتوای ویدئویی کوتاه‌مدت مانند TikToks و حلقه‌های اینستاگرام مؤثرترین نوع محتوای رسانه های اجتماعی.
  4. 40.8٪ از بازاریابان گفتند که گرافیک اصلی (اینفوگرافیک ها، تصاویر) به آنها کمک کرد تا در سال 2020 به اهداف بازاریابی خود برسند (منبع: Venngage)
  5. 72 % از بازاریابان B2C انتظار داشتند سازمان آنها در سال 2022 در بازاریابی ویدیویی سرمایه گذاری کند. (منبع: CMI)
  6. محتوای کوتاه (300-900 کلمه) 21% ترافیک کمتر و 75% بک لینک کمتر نسبت به مقالات با طول متوسط ​​(900-1200 کلمه.) (منبع: Semrush State of Content Marketing 2022)
  7. محتوای تعاملی 52.6%< /a> تعامل بیشتری نسبت به محتوای ثابت دارد، به طوری که خریداران به طور متوسط ​​8.5 دقیقه را برای مشاهده آیتم های محتوای ثابت و 13 دقیقه را برای موارد محتوای تعاملی صرف می کنند. (منبع: Mediafly)

توزیع محتوا

ایجاد و انتشار محتوا به سادگی کافی نیست.

برای موفقیت‌آمیز بودن یک استراتژی محتوا، باید شامل توزیع محتوا از طریق کانال‌هایی باشد که مخاطبان هدف کسب‌وکار به آنها مراجعه می‌کنند.

  1. فیس بوک برترین کانال توزیع برای بازاریابان B2C در 12 ماه گذشته و کانالی بود که بهترین نتایج را داشت. (منبع: CMI)
  2. بازاریابان B2B به CMI گزارش دادند که LinkedIn رایج ترین و با عملکرد برتر کانال توزیع رسانه های اجتماعی ارگانیک.
  3. 80 % از بازاریابان B2B که از توزیع پولی استفاده می کنند از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند (منبع: CMI)

مصرف محتوا

هنگامی که محتوا به دست مخاطبان رسید، مهم است که بفهمید مخاطب چگونه محتوا را مصرف می‌کند یا در نتیجه اقدامی انجام می‌دهد.

  1. یک مطالعه DemandGen در سال 2021 نشان داد 62% از کسانی که تصمیمات خرید B2B را اتخاذ می کنند، گفتند که به آنها اعتماد کرده اند بیشتر بر روی محتوای عملی مانند مطالعات موردی و محتوای بصری، مانند وبینارها، برای راهنمایی تصمیمات خرید آنها و ذکر تاکید بیشتر بر قابل اعتماد بودن منبع.
  2. خریداران مایلند بیش از Ref1.rackcdn.com/DGR_DG07Cn”>DGR_DG07Cn” بیشتر از دقیقه خرج کنند. /a> بررسی اکثر فرمت های محتوا. (منبع: بررسی ترجیحات محتوای DemandGen)
  3. در یک پست اخیر، وبلاگ نویس رایان رابینسون گزارش می دهد که خواننده متوسط ​​خرج می کند 37 ثانیه در حال خواندن یک وبلاگ.
  4. Demac_ContentPref1_March”>Dema_ContentPref1_March”>Dema_ContentPref1_March”>Demac. گفت که آنها اعتبار بیشتری به بررسی همتایان، محتوای تولید شده توسط کاربر، و انتشارات/تحلیلگران شخص ثالث در مقابل محتوای تولید شده توسط شرکت می دهند.

عملکرد بازاریابی محتوا

یکی از دلایل اصلی رونق بازاریابی محتوا، توانایی آن برای اندازه‌گیری، بهینه‌سازی و مرتبط با بازگشت سرمایه است.

  1. بازاریابان B2C سه هدف اصلی بازاریابی محتوایی که به آنها کمک می کند تا به آن دست یابند، ایجاد آگاهی از برند، ایجاد اعتماد و آموزش به مخاطبان هدف خود هستند.
  2. بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی برونگرا سرنخ ایجاد می کند، اما هزینه دارد 62% کمتر (منبع: CMI).
  3. 56٪ از بازاریابان که از وبلاگ نویسی استفاده می کنند می گویند که این یک تاکتیک موثر است و 10٪ می گویند که بیشترین ROI (بازده سرمایه گذاری) را ایجاد می کند. (منبع: تحقیق وبلاگ Hubspot)
  4. بیش از 60٪ از بازاریابان موفقیت خود را اندازه گیری می کنند استراتژی بازاریابی محتوا از طریق فروش (منبع: Hubspot State of Marketing Report، 2021)

بودجه های بازاریابی محتوا

تغییرات بودجه و تمایل به سرمایه‌گذاری در استراتژی‌های بازاریابی خاص، شاخص‌های خوبی از میزان محبوبیت و اثربخشی این استراتژی‌ها در سطح کلان هستند.

به نظر می‌رسد که آمار زیر مطمئناً نشان می‌دهد که بازاریابان ارزش محتوا را خریداری کرده‌اند.

  1. 61٪ از بازاریابان B2C در مطالعه CMI در سال 2021 گفتند که بودجه بازاریابی محتوای آنها در سال 2022 از بودجه سال 2021 آنها بیشتر خواهد شد.
  2. 22٪ از B2B بازاریابان گفتند که 50 درصد یا بیشتر از کل بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوا می کنند. علاوه بر این، 43 درصد شاهد رشد بودجه بازاریابی محتوای خود از سال 2020 تا 2021 بودند و 66 درصد انتظار داشتند که در سال 2022 دوباره رشد کنند. (منبع: CMI)

چالش ها

همه اشکال بازاریابی با چالش‌های مربوط به زمان، منابع، تخصص و رقابت همراه است. شناخت و پرداختن به این چالش‌ها با استراتژی‌های سنجیده، بهترین راه برای غلبه بر آن‌ها و دستیابی به موفقیت است.

  1. برترین چالش‌ها شامل «جذب سرنخ‌های با کیفیت با محتوای ما» بود (41%)، “تولید ترافیک کافی و تبلیغ محتوای ما” (39٪)، “ایجاد محتوایی که با مخاطبان ما طنین انداز شود” (31٪ ) و «اثبات بازگشت سرمایه محتوای ما» (30%). (منبع: Semrush’s State of Content Marketing 2022)
  2. تغییرات در الگوریتم های SEO/جستجو (64٪)، تغییرات در الگوریتم های رسانه های اجتماعی (53٪)، و مدیریت داده ها / تجزیه و تحلیل (48٪) از جمله نگرانی های اصلی برای بازاریابان B2C هستند. (منبع: CMI)
  3. 47٪ از مردم به دلیل خستگی دیجیتال (منبع: EY Survey)

زمان شروع

همانطور که به وضوح می‌بینید و شاید قبلاً متوجه شده باشید، بازاریابی محتوا می‌تواند راهی بسیار مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد سرنخ، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش باشد.

کسانی که مایل به ساختن یک استراتژی محتوای مستند و اجرای آن با تولید، توزیع و بهینه‌سازی محتوای مشتری محور و مرتبط با ارزش بالا هستند، می‌توانند پاداش‌های تجاری قابل توجهی دریافت کنند.

منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا