بازاریابی محتوا

چگونه شغل خود را از ChatGPT و AI ایمن نگه دارید

مجله تودی :  به نظر می رسد یک شبه، هوش مصنوعی (AI) توانایی بازاریابان 10 برابری برای تولید محتوا دارد. و با GPT-4 که ​​قرار است در سه ماهه اول سال 2023 راه اندازی شود، جامعه بازاریابی نمی تواند به رویاهای خود برای ساده سازی تحقیق، ایده پردازی، تحویل، تجزیه و تحلیل و تکرار در تمام قالب های خلاقانه (متن، صدا، تصویر و ویدئو) نزدیک شود.

با این حال، با توجه به اینکه هوش مصنوعی هر روز بیش از پیش تبلیغات می شود، می بینیم که طراحان، کپی رایترها و انواع بازاریابان نگران هستند و می پرسند:

به همین دلیل است که ما یک آهنگ هوش مصنوعی در تبلیغات را در کنفرانس خانگی امسال Ad World 2023 قرار داده ایم.

در ضمن، بیایید به برخی از مهم‌ترین سؤالات شما درباره هوش مصنوعی در بازاریابی پاسخ دهیم.

آیا شغل سئو یا شغل بازاریابی محتوا من به دلیل هوش مصنوعی ناپدید می شود؟

پاسخ کوتاه: خیر. هوش مصنوعی شغل بازاریابی دیجیتال شما را قبول نخواهد کرد.

پاسخ طولانی: هوش مصنوعی نقاط لمسی را چند برابر می‌کند و آزمایش‌ها را تسریع می‌کند، که رابطه شما با کار و پهنای باند شخصی شما را تقویت می‌کند.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، خبرهای خوبی وجود دارد: هوش مصنوعی همچنین قرار نیست “تمام کارهایی که انسان‌ها انجام می‌دهند را در اختیار بگیرد.”

این یکی از ابزارهای استانداردی است که همه در صنعت دیجیتال از آن برای بهینه‌سازی کارشان استفاده می‌کنند.

چگونه هوش مصنوعی شغل بازاریابی دیجیتال من را بهبود می بخشد؟

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT:

  • شما را به ابزارهایی مجهز می کند که جلسات توجیهی خلاقانه را واضح تر می کند.
  • ایده‌هایی را فعال کنید که اطلاعات را سریع‌تر و دقیق‌تر به اشتراک می‌گذارند.
  • روابط بهتری با مشتری ایجاد کنید بین بخش‌ها و در داخل مشارکت‌های آژانس بازاریابی.
  • یکپارچه سازی ابزار را کشف کنید که مزیت رقابتی غیرقابل انکاری به شما می دهد.
  • زمان صرف شده برای تجزیه و تحلیل و ایده پردازی را کاهش دهید.
  • مفاهیم خلاقیت و بازاریابی را بیشتر آزمایش کنید.
  • محصولات و کمپین های بازاریابی بیشتری را فعال کنید در مدت زمان کوتاه تری راه اندازی شوند.
  • به کسب‌وکارهای کوچک کپی‌نویسی و طراحی در دسترس‌تری ارائه دهید، و آنها را آماده کنید تا در آینده به تخصص خلاقانه تبدیل شوند.

چگونه PPC، رسانه های پولی و متخصصان سئو می توانند هوش مصنوعی را ترکیب کنند؟

برای تبلیغ‌کنندگان و کارشناسان سئو، ادغام هوش مصنوعی به این معنی است که آزمایش‌های خلاقانه جامع‌تری را به شما می‌دهد و این فرصت را به شما می‌دهد تا با کسری از هزینه اولیه در زمان، منابع و بودجه، دارایی‌ها را اغلب به‌روزرسانی کنید.

جریان کاری خود را از طریق خودکار تقویت خواهید کرد:

  • تولید ایده کلمه کلیدی.
  • قلاب‌ها و اسکریپت‌های تبلیغات ویدیویی.
  • تبلیغات تصویری اصلی با وضوح بالا.
  • سرفصل ها، خطوط توضیحات و برنامه های افزودنی برای تبلیغات و عملکرد جستجوی پاسخگو گوگل
  • عناوین، توضیحات، و متن های اصلی برای تبلیغات و پست های فیس بوک.
  • زیرنویس‌ها برای تبلیغات و پست‌های TikTok.
  • خطوط موضوع، عنوان فرعی، و کپی متن برای کمپین های ایمیل.
  • توضیحات محصول برای Shopify.
  • مقالات و صفحات فرود بهینه شده برای سئو.

ببینید، هوش مصنوعی تلاش‌های بازاریابی و تولید محتوا را ارزشمندتر می‌کند، زیرا محتوای اصلی معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما با هوش مصنوعی در پلتفرم‌های بیشتر، در قالب‌های بیشتر و در زمان رکورد منتشر می‌شود. این باعث می شود تولید محتوای اصلی سودآورتر از همیشه باشد. شما قادر خواهید بود:

  • رونوشت‌های ویدئویی را در پست‌های وبلاگ و پست‌های چرخ و فلک خلاصه کنید (مانند ChatGPT).
  • پست های وبلاگ را به ویدیو (مثلاً Lumen5) تبدیل کنید.
  • ویدیوهای دارای هوش مصنوعی را از متن ساده (مثلاً Synthesia) ایجاد کنید.
  • فرصت‌های جدیدی را برای تبدیل با ایجاد محتوا برای مصرف‌کنندگان دارای نقص بینایی یا شنوایی با تولید متن به صدا (مانند Play.ht) یا رونویسی صدا به متن (مثلاً Descript) ایجاد کنید.

لیست همچنان ادامه دارد.

موضوع اولیه این است: هوش مصنوعی هیولای بزرگی نیست که شما فکر می‌کنید. این سلاحی است برای خلاص شدن از موانع، محدودیت‌ها و نقص‌هایی که بازاریابان در زندگی روزمره خود با آن‌ها مواجه بوده‌اند.

استفاده از ChatGPT، Writesonic، Jasper، یا Copy.ai را امتحان کنید. و متوجه خواهید شد که هوش مصنوعی تنها توانایی های شما را افزایش می دهد. با کمی تمرین، می‌توانید خلاق‌تر، متمرکزتر و سازگارتر از همیشه باشید. با قدرت شخصیت های علمی تخیلی لوسی یا ادی (بی حد و حصر) به آن فکر کنید.

واقعیت این است که با هوش مصنوعی قادر به پردازش داده‌ها و تولید محتوا به سرعت، ما وارد دنیای جدیدی از امکانات بی‌نهایت شده‌ایم. دنیای بازاریابی که در آن دیگر مسابقه ای با زمان نیست، بلکه مسابقه ای به سمت تناسب پیام/بازار و مقیاس بندی کمپین است.

بنابراین، تسلط شما بر هوش مصنوعی این نیست که چه زمانی، بلکه چگونه است.

چگونه یاد بگیرم که هوش مصنوعی را در شغل بازاریابی خود به روشی ایمن ادغام کنم؟

کنفرانس جهانی تبلیغات امسال شامل یک هوش مصنوعی کاملاً جدید در مسیر تبلیغات است تا شما را در این مسیر هدایت کند.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه:

  • Master ChatGPT محتوای منحصر به فرد و شگفت‌انگیز را در زمان رکورد ایجاد می‌کند.
  • کمپین های قدرتمند SEO را به صورت خودکار با بودجه 0 دلاری انجام دهید.
  • تحقیقات را به حداقل برسانید.
  • ایده های خلاقانه بی پایان ایجاد کنید.
  • فرضیه های موازی را سریع آزمایش کنید و کسب و کار خود را با آزمایش های داده محور رشد دهید.

از شرکت هایی که در خط مقدم بازاریابی و تبلیغات با هوش مصنوعی کار می کنند، از جمله Jasper، Zapier، Craftly، Unbounce و غیره خواهید شنید.

و خواهید فهمید که در آینده چه چیزی برای یادگیری ماشین (از جمله خطرات و پاداش‌ها) در نظر گرفته شده است و چگونه بر صنعت تأثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا