مارکتینگبازاریابی محتوا

تولید محتوای تصویری چیست؟

اهمیت استفاده از تصویر در محتوا

از زمانی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در دنیا، با نصب جهانی یک میلیارد و نصب آن در ایران در حدود 30 میلیون، توانست اهمیت استفاده از عکس در محتوا را بسیار زیاد کند. چندی پیش در مورد اهمیت تولید محتوا برای شما توضیح دادیم، تولید محتوای تصویری یکی از زیر مجموعه‌های تولید محتوا است. با مجله تودی همراه باشید تا از اهمیت تصویر در تولید محتوا بیشتر آشنا شویم.

انواع تولید محتوای تصویری

استفاده از تصویر در محتوا به روش‌های زیادی انجام می‌شود، مانند: ویدیو، تصویر، اینفوگرافیک و… اشاره کرد.

استفاده از تصویر:

شاخصه‌های زیادی برای انتخاب یک تصویر مناسب وجود دارد. مثل نور مناسب، محتوای مناسب تصویر و… . رعایت هر یک از موارد گفته شده برای جذابیت و گیرایی تصویر شما بسیار حائز اهمیت‌اند. استفاده از تصویر در محتوا تاثیر بسیار زیادی بر روی جذب مخاطب و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارد. تصاویر به می‌‌توانند به کسب و کار شما هویت ببخشد. اگر شما میخواهید تولید محتوای تصویری انجام دهید، بهتر است حدالمقدور از تصاویر تکراری استفاده نکنید، چون در سایت و یا در پست‌های شبکه اجتماعی بازدید کمتری نسبت به محتواهایی که از تصاویر جدید استفاده می‌کنند دارند، و این یک نکته منفی برای سئو و جذب مخاطبان است.

استفاده از ویدیو:

ویدیوها نیز می‌توانند زیر دسته تولید محتوای تصویری قرار بگیرد. اما تولید محتوای ویدیویی نیز یکی از روش‌های تولید محتوا محسوب می‌شود که در مورد آن توضیح خواهیم داد. استفاده از ویدیو باعث می‌شود مخاطبان زیادی را به کسب و کار شما جذب کند.

ویدیوها می‌توانند تا حد زیادی قابلیت درک را برای کاربران ساده کنند، برای همین است که بیشتر کاربران تمایل به دیدن ویدیو دارند. همچنین ویدیوها با ترکیب تصاویر، متون و آهنگ می‌توانند تاثیر زیادتری بر روی کاربران شما ایفا کند و به مدت طولانی تری محتوای شما در ذهن کاربران باقی بخواهد ماند.

در مجموع می‌توان گفت استفاده از ویدیو تاثیر به سزایی برای ماندگاری محتوای شما در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند.

استفاده از اینفوگرافیک

اینفوگرافیک نیز یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای تصویری است که بسیار حائز اهمیت است. اینوفگرافیک یکی از بهترین‌ روش‌ها برای نشان دادن صحیح نمایش آمار و اعداد به شمار می‌رود که در مدت زمان کوتاهی به راحتی می‌توانید از این طریق منظورتان را بهتر به مخاطب برسانید. شکل بصری اینفوگرافیک این قابلیت را ایجاد می‌کند که محتوای شما بیشتر در ذهن مخاطب قرار بگیرد و بسیار ساده مطالب را منتقل می‌کند

شما می‌توانید با استفاده از اینفوگرافیک می‌توانید مطالب و محتواهای پیچیده را به راحتی و آسانی در اختیار کاربرانتان قرار بدهید.

استفاده از اسلایدها و اسکرین

چندی پیش صاحبان کسب و کار، اطلاعات و آمارهای خودشان را در جلسات مطرح می‌کردند و در اختیار دیگران قرار می‌دادند. اما امروزه در با استفاده از اسلایدها می‌‌توانید مطالبتان را به تمام دنیا ارائه دهید. با استفاده از یک اسلاید با کیفیت می‌توانید به راحتی به مخاطبانتان موارد مورد نیاز را اطلاع رسانی کنید.

از روش‌های دیگر تولید محتوای تصویری استفاده از اسکرین شات است. اگر شما از محیط یک اپلیکیشن و یا یک سایت محتوا تولید می‌کنید، قرار دادن اسکرین شات از محیط آن نرم‌افزار و یا سایت می‌تواند به کاربران ادعای مطرح شده در وب‌سایت شما را ثابت کند.

استفاده مکرر از روش‌‌های تولید محتوای تصویری می‌تواند باعث پیشرفت کسب و کار و بهبود سئوی سایت شما بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا