مارکتینگ

بهترین روش‌ها برای پاپ آپ ‌ها در طراحی وب

پاپ‌ آپ چیست؟

پاپ آپ یا (مودال) یک عنصر(UI) کوچک است که در پیش زمینه یک وب‌سایت ظاهر می‌شود، پاپ آپ معمولاً به عنوان یک راهنما برای کاربر برای انجام کاری انجام می‌شود:
این یک پنجره مودال است. برای بستن آن باید خارج از مرزهای آن کلیک کنید یا دکمه بستن را بزنید. ما همچنین به پنجره‌هایی مانند مودال اشاره می‌کنیم که “در حد میان” هستند زیرا در مراحل بین محتوای مورد انتظار ظاهر می‌شوند.

بهترین روش‌ها برای پاپ آپ‌ها در طراحی وب

در اینجا مثالی از پاپ ‌آپ وجود دارد که پس از پیمایش کاربر به یک مکان خاص در صفحه، از سمت راست اسلاید می‌کند:

وقتی برای اولین بار به وب‌سایت InVision مراجعه می‌کنید، یک پاپ‌ آپ ثابت مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد در مورد استفاده از کوکی‌ها اطلاعاتی کسب کنید (چیزی که امروزه در بیشتر وب‌سایت‌ها مشاهده خواهید کرد).

نوارهای سربرگ یا نوارهای پاورقی، که اطلاعات موقتی را نشان می‌دهند (مانند تبلیغات یا اعلان‌ها) نیز می‌توانند پاپ‌ آپ در نظر گرفته شوند.

چرا اکثر کاربران از پاپ‌ آپ‌ها خیلی بدشان می‌آید؟

به عنوان یک کاربر، دلیل اصلی عدم دوست داشتن پاپ آپ‌ها کارهای اخلالگرانه آن‌ها است. وقتی تلاش می‌کنند یک کار را انجام دهند، جریان، تمرکز، توجه کاربر را قطع می‌کنند. تصور کنید مشغول خواندن چیزی هستید، ناگهان پنجره‌ای درست در وسط صفحه ظاهر می‌شود و توجه شما را جلب می‌کند. وقتی پاپ آپ مورد نظر اصلاً مربوط به کارهایی که کاربر انجام می‌دهد یا می‌خواند نباشند (مثلاً تبلیغات با هدف ضعیف) اوضاع حتی بدتر می‌شود.
هرچند همه از پاپ آپ متنفر نیستند. در واقع، بازاریان آن‌ها را دوست دارند. پنجره‌های بازشو به تیم‌های بازاریابی مکانی اختصاصی می‌دهند تا توجه کاربر را به یک موضوع کاملاً خاص معطوف کنند. مطالعات نشان می‌دهد که اگر پاپ آپ‌ها به‌خوبی انجام شوند، می‌توانند نرخ تبدیل را افزایش دهند، بنابراین نمی‌توان قدرت آن‌ها را به عنوان یک ابزار بازاریابی دست‌کم گرفت.

پاپ آپ برای تلفن همراه

Google تأثیر منفی که پنجره‌های بازشوی ضعیف اجرا شده می‌تواند داشته باشد را تشخیص داده است و در حال حاضر مجازات‌هایی را برای تبلیغات بینابینی در سیستم عامل تلفن همراه صادر می‌کند. پاپ آپ‌ها که در صفحه اول ظاهر می‌شوند یا اکثر محتوای صفحه را پنهان می‌کنند، مزاحم محسوب می‌شوند و مجازات می‌شوند.
در صورت استفاده مسئولانه، پنجره‌های بازشو پاپ آپ مجازات نخواهند شد. اعلان‌های کوکی، تأیید سن و تبلیغاتی که مقدار زیادی از املاک و مستغلات روی صفحه را مصرف نمی‌کنند، همه به عنوان یک بازی عادلانه در نظر گرفته می‌شوند.

3 دلیل قانع کننده برای استفاده از پاپ آپ‌ها

بنابراین اکنون متوجه شدیم که پاپ آپ‌ها می‌توانند مفید واقع شوند و در صورت استفاده با مسئولیت پذیری قابل‌ قبول هستند، بیایید سه دلیل اصلی را که ممکن است بخواهید از پاپ آپ‌ها در وب‌سایت‌های خود استفاده کنید، بررسی کنیم:

1.پاپ آپ‌ها جلب توجه می‌کنند

مطالعه‌ای که توسط مایکروسافت انجام‌شده نشان می‌دهد که امروزه مردم واقعاً 8 ثانیه از توجه برخوردار هستند (حتی نمره گلد فیش نیز از این بهتر است). بنابراین توانایی جلب توجه کاربر، فقط برای چند ثانیه، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. در این چند ثانیه می‌توانیم محتوایی جذاب را به کاربران نشان دهیم که در غیر این صورت ممکن است کاربران را از دست بدهیم.

2. پاپ آپ‌ها می‌توانند وب‌سایت شما را به هم بریزند

با قرار دادن انواع خاصی از محتوا در یک پاپ ‌آپ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای واقعی شما بدون هیچ‌گونه حواس پرتی نمایش داده می‌شود.

3.کاملاً قابل تنظیم هستند

پاپ آپ‌ها می‌توانند به هر شکلی که می‌خواهید در بیایند. ازنظر ظاهری و عملکردی می‌توانند سفارشی شوند. آن‌ها با عناصر سازنده وب مانند HTML وCSS، ساخته شده‌اند بنابراین محدودیتی در کار شما ایجاد نمی‌کنند از آنجا که از( JavaScript ) برای تعیین زمان آشکار شدن یک پاپ ‌آپ استفاده می‌کنید، در آنجا نیز از آزادی زیادی برخوردار هستید. شما ممکن است انتخاب کنید که یک پاپ ‌آپ در بارگذاری صفحه نمایش داده شود، یا هنگامی که کاربر به یک عنصر خاص پیمایش می‌شود، یا حتی هنگامی که کاربر مکان‌نما را به خارج از پنجره مرورگر منتقل می‌کند (این به عنوان “قصد خروج” شناخته می‌شود).

بهترین روش‌ها برای استفاده از پنجره‌های بازشو

با در نظر داشتن همه این موارد، بیایید نگاهی به بهترین روش‌ها بیندازیم.

1.با ثبات باشید

پنجره‌های بازشو باید از همان سبک وب‌سایت شما پیروی کنند. در غیر این صورت، نتیجه نهایی ناخوشایند خواهد بود و احتمالاً احساس بی‌اعتمادی را در کاربر ایجاد می‌کند.

2. آن‌ها را پاسخگو کنید

امروزه اکثر کاربران اینترنت این کار را با دستگاه تلفن همراه انجام می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که پاپ آپ‌ها به همان اندازه که روی دسکتاپ هستند با حساسیت روی موبایل نمایش داده می‌شوند. اولاً به این دلیل که اگر این کار را نکنید، گوگل مچ شما را خواهد زد، اما مهم‌تر اینکه ما در واقع سعی در بهبود تجربه کاربر داریم.

3.نسخه خود را کوتاه و دقیق نگه دارید

از متن زیاد در پاپ آپ‌ها استفاده نکنید – هیچ کس نمی‌خواهد در یک پاپ‌ آپ رمان بخواند.

4. اطلاعاتی بیش از آنچه لازم است جمع نکنید

اگر در حال جمع آوری(Lead)هستید، در پاپ آپ‌ها بیشتر موارد آدرس ایمیل بیش از اندازه کافی است. کارها را بیش از حد پیچیده نکنید زیرا هیچ کس دوست ندارد فرم‌های طولانی را پر کند.

5.پاپ آپ را تکرار نکنید

پاپ ‌آپ یکسان را به یک کاربر چند بار نشان ندهید. کاربر ممکن است با یاتفاق که دو بار نشان داده می‌شود فرار کند، درصورتی که کاربر بار اول به‌طور تصادفی روی آن کلیک کند، اما مطمئناً دیگر آن را نشان نمی‌دهید.

6.پنجره‌های بازشو را در جایی که مربوط هستند نمایش دهید

پاپ آپ‌ها را در جایی نمایش دهید که محتوا یا زمینه مربوط به کاری باشد که کاربر انجام می‌دهد (یا سعی در انجام آن).

نتیجه

بسیاری از بهترین روش‌های مورد بررسی بیشتر وجود دارد، اما ما شش مورد برتر پاپ آپ‌ها را در اینجا ذکر کردیم. در صورت تمایل می‌توانید مطالب خود را در نظرات اضافه کنید. از اجرای پنجره‌های بازشو لذت ببرید و به یاد داشته باشید که با مسئولیت پذیری از آن‌ها استفاده کنید.

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا