15 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سال 2023
مجله تودی : یکی از بزرگترین فرصتهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) انجام تحقیقات کلمات کلیدی و طراحی یک برنامه محتوایی است که توسط نتایج تحقیق شما پشتیبانی میشود.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند:
- هدف جستجو مخاطبان هدف خود را درک کنید.
- جمع آوری اطلاعات در مورد موضوعات مرتبط و سوالاتی که جستجوگران اغلب می پرسند.
- چشم انداز رقابتی فعلی را برای موضوع خود نظارت کنید.
همه این موارد می توانند بر کیفیت تولید محتوا حاصله شما تأثیر بگذارند.
تحقیق کلمات کلیدی در شکل دادن به ساختار مقاله شما و ایجاد چیزی که نیازهای مشتریان شما را برآورده می کند بسیار مهم است.
اما همه صاحبان وب سایت این کار را انجام نمی دهند. بسیاری فکر می کنند که به ابزارهای پیچیده یا پولی تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارد – اما این لزوماً درست نیست.
برای اینکه نشان دهیم برای عادت کردن به این ابزارها نیازی به اجرای برنامههای ممتاز ندارید، ما 15 ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی را که بهترین هستن در زیر فهرست کردهایم.
1. GetKeywords
GetKeywords یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی محلی است.
از معیارهای کلمه کلیدی برای بیش از 100000 مکان با فیلترهایی پشتیبانی می کند که نتایج جستجو را به کشورها، استان ها و شهرها محدود می کند.
همچنین دارای معیارهایی است که معمولاً در ابزارهای کلیدواژه رایگان در دسترس نیستند و تا 45 زبان را پشتیبانی می کند.
علاوه بر این، GetKeywords برخلاف بسیاری از ابزارهای کلیدواژه دیگر که از داده های ذخیره شده استفاده می کنند، داده های بلادرنگ را به اشتراک می گذارد.
ویژگی های کلیدی:
- تجزیه و تحلیل داده ها در زمان واقعی.
- دستگاه های برگزیده مخاطبان و منابع ترافیک رقبا را به اشتراک می گذارد.
- جستجوی جهانی را فراهم می کند.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: SEO محلی.
قیمت: طرح رایگان با جستجوهای نامحدود. برنامههای ممتاز برای ویژگیهای پیشرفته مانند سختی سئو و کلمات کلیدی رقیب از ۲۴ دلار در ماه شروع میشود.
2. سونار
اگر برای تحقیق کلمات کلیدی آمازون به ابزار کلیدواژه اصلی نیاز دارید، Sonar به شدت توصیه می شود.
Sonar پایگاه داده ای با بیش از 180 میلیون کلمه کلیدی به زبان های مختلف دارد که در زمان واقعی به روز می شوند.
جستجوی معکوس شماره شناسایی استاندارد آمازون (ASIN) به شما امکان میدهد کلمات کلیدی رقبا را شناسایی و ردیابی کنید.
ASIN رقیب را وارد کنید و Sonar لیستی از کلمات کلیدی را که محصول برای آنها رتبه بندی می کند به شما ارائه می دهد.
با این حال، این میزان ویژگی های آن است.
ویژگی های کلیدی:
- 180+ میلیون کلمه کلیدی در چندین زبان.
- جستجوی معکوس ASIN.
- نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای فروشندگان آمازون.
قیمت: رایگان.
3. QuestionDB
آیا به ایده های جدید برای موضوع وبلاگ نیاز دارید؟ QuestionDB یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای آن است.
هنگامی که یک کلمه کلیدی seed را وارد می کنید، QuestionDB سؤالات رایجی را ایجاد می کند که مردم در پلتفرم های محبوبی مانند Reddit، Stack Exchange و Quora می پرسند.
درباره نحوه تفکر مشتریان، بینشهایی به دست میآورید، و کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس آنچه مردم جستجو میکنند، ایجاد میکنید.
ویژگی های کلیدی:
- درباره سؤالاتی که مردم معمولاً درباره یک موضوع می پرسند بینش به دست آورید.
- بر اساس آنچه مردم جستجو میکنند، ایدههای محتوای مرتبط ایجاد کنید.
- منابع داده چندگانه (Reddit، Stack Exchange، Quora).
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد پست های وبلاگ آموزنده.
قیمت: رایگان با ویژگیهای محدود. طرحهای پریمیوم با صورتحساب سالانه از ۱۲٫۵۰ دلار در ماه شروع میشوند.
4. ابزار کلیدواژه رایان رابینسون
وب سایت های جدید یا کوچکتر باید کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط و دشواری کلمات کلیدی کم را هدف قرار دهند.
اگرچه بسیاری از ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی این داده ها را برجسته نمی کنند، ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی رایان رابینسون این کار را انجام می دهد.
رایان رابینسون یک وبلاگ نویس حرفه ای است و به عنوان سرپرست محتوا در ارائه دهنده CRM Close، رایان با نکات دردناک بازاریابی محتوا آشنا است.
ویژگی های کلیدی:
- تمرکز بر معیارهای ضروری: حجم جستجوی تخمینی و موضوعات پیشنهادی وبلاگ.
- همراه با یک آموزش مفید که اهمیت تحقیق کلمات کلیدی را توضیح می دهد تا به شما نشان دهد چگونه از ابزار به بهترین شکل استفاده کنید.
- داده های جستجوی خاص کشور را دریافت کنید.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: یافتن عبارات استفاده نشده پیرامون یک کلمه کلیدی.
قیمت: رایگان.
5. Keyword Tool Dominator
اگر یک بازاریاب چند کانالی هستید یا در فضای تجارت الکترونیک کار میکنید، سلطهگر ابزار کلید واژه ابزاری برای شماست.
این منبع کلمات کلیدی را از نه پایگاه داده خرده فروشی اصلی (آمازون، بینگ، eBay، Etsy، Google، Google Shopping، Home Depot، Walmart و YouTube) برای بهترین کلمات کلیدی دم بلند تهیه می کند.
با این حال، طرح رایگان شما را به دو جستجوی کلمه کلیدی در روز محدود می کند و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را ارائه نمی دهد.
ویژگی های کلیدی:
- جستجوی نامحدود کلمه کلیدی در زمان واقعی (فقط طرح های برتر).
- پیشنهادات نامحدود کلمه کلیدی – از جمله کلمات کلیدی دم بلند.
- گزارش های صادراتی
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای بازاریابان چند کاناله.
قیمت: رایگان با ویژگیهای محدود. دسترسی نامحدود مادام العمر به ابزارها از 49 دلار شروع می شود که برای هر ابزار یک بار پرداخت می شود. بسته شامل 6 ابزار کلیدواژه از 99 دلار شروع می شود.
6. تکمیل خودکار گوگل
این بستگی به سطح آگاهی شما از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی دارد.
دادههای جستجوی Google ممکن است ابتدایی به نظر برسند، اما اطلاعات زیادی را ارائه میدهند که میتوانید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کاوش هدف و ایجاد محتوا استفاده کنید.
ویژگی های کلیدی:
- تکمیل خودکار: پیشنهادات جستجو را به اشتراک میگذارد که شامل عبارات کلیدی دم بلند مختلفی است که انواعی از کلیدواژه اصلی شما هستند.
- افراد همچنین می پرسند: سوالاتی را که جستجوگران در رابطه با کلمه کلیدی شما می پرسند به اشتراک می گذارد. «مردم هم میپرسند» فرصتهای خوبی برای عنوانهای فرعی و قطعههای برجسته فراهم میکند.
- جستجوهای مرتبط: جستجوهایی را نشان میدهد که لزوماً شامل همان کلمات کلیدی اصلی که تایپ کردهاید نیستند، اما از نظر معنایی مرتبط هستند. این جستجوها موضوعات مرتبطی را نشان میدهند که ممکن است بر اساس آنچه کاربران علاقهمند به یادگیری هستند و پیشنهادهایی برای موضوعات مرتبط آینده برای نوشتن، در مقاله شما مطرح شوند.
- چیزهایی که باید بدانید: گوگل ویژگی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را آزمایش کرده است که اطلاعات مربوط به یک موضوع را در دسته های مختلف نمایش می دهد و مرتب می کند. با کلیک بر روی دسته، یک قطعه ویژه در مورد موضوع نمایش داده می شود.
قیمت: رایگان.
7. ابزار کلمات کلیدی
ابزار Keyword Tool یک جایگزین عالی برای Google Keyword Planner است زیرا بر منابعی غیر از Google تمرکز دارد.
از دادههای موتورهای جستجو، وبسایتهای تجارت الکترونیک، و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند بینگ، یوتیوب، آمازون، ایبی، اینستاگرام و پینترست استفاده میکند تا کلمات کلیدی دم بلندی تولید کند که در برنامهریز کلمات کلیدی Google قابل مشاهده نیستند.
وبسایت و کشوری را که میخواهید دادهها را از آن مشاهده کنید، انتخاب کنید، و ابزار کلیدواژه فهرستی از پیشنهادات و سؤالات را بر اساس دادههای تکمیل خودکار از آن منابع ایجاد میکند.
ویژگی های کلیدی:
- بیش از 750+ پیشنهاد کلمه کلیدی طولانی را برای هر عبارت جستجو ایجاد می کند.
- چندین ورودی منبع داده.
- نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تحقیق کلمات کلیدی چند کاناله.
قیمت: طرح رایگان در دسترس است. نسخه پریمیوم از 69 دلار در ماه با صورتحساب سالانه شروع میشود.
8. نگاه اجمالی
بسیاری از سئوکاران از Google Trends برای یافتن کلمات کلیدی جدیدی که می توانند برای آنها رتبه بندی کنند، استفاده می کنند.
با این حال، فقط برای یافتن روندهایی که قبلاً از آنها آگاه هستید خوب است – نه پیشبینی روندهای آینده.
Glimpse این شکاف را با شناسایی روندهای جستجوی آتی که برای افراد در فضای روابط عمومی دیجیتال یا تجارت الکترونیک مفید است، میبندد.
Glimpse یک برنامه افزودنی رایگان برای Chrome با محدودیت 10 اعتبار رایگان در ماه است.
ویژگی های کلیدی:
- دادههای جستجوی طولانی.
- هشدارهای Google Trend را تنظیم کنید تا زمانی که موضوعی ترند میشود به شما هشدار دهد.
- پایگاه داده هزاران گرایش موضوعات پرطرفدار و پر رشد را از وبسایتهای خارج از Google، از جمله Pinterest، Amazon، TikTok و YouTube بررسی میکند تا بتوانید ایدههای تجاری را قبل از تبدیل شدن به جریان اصلی پیدا کنید.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن روندهای کلیدواژه.
قیمت: رایگان.
9. کلمات کلیدی در همه جا
Keywords Everywhere یک افزونه مرورگر فریمیوم برای فایرفاکس و کروم است.
پیشنهادات کلمه کلیدی را از بیش از 15 مورد از محبوب ترین ابزارهای کلیدواژه مانند AnswerThePublic، جستجوی گوگل و Ubersuggest جمع آوری می کند.
از آنجا، کلمات کلیدی مرتبط، روندهای کلمات کلیدی و اصطلاحاتی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند را نشان می دهد.
ویژگی های کلیدی:
- دادهها را از ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest، AnswerThePublic، جستجوی Google، Google Analytics، کنسول جستجوی Google، و Moz Open Site Explorer جمعآوری میکند.
- YouTube و Google Trends را از سال 2004 به بعد نشان میدهد.
- معیارهای ترافیک YouTube و Google را به اشتراک می گذارد (داده حجمی برای نسخه رایگان وجود ندارد).
- کلیدواژههایی را پیدا کنید که رقبای شما برای آن رتبهبندی میکنند (بدون داده حجم برای نسخه رایگان).
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تحقیق کلمات کلیدی در جستجو.
قیمت: رایگان با ویژگیهای محدود. نسخه پریمیوم از مدل پرداختی استفاده می کند. شما می توانید 100000 اعتبار (یک اعتبار = داده های تحقیق برای یک کلمه کلیدی) را با حداقل 10 دلار خریداری کنید.
10. AlsoAsked
AlsoAsked یک ابزار تحقیقاتی کلیدواژه فریمیوم است که حول دادههای «People also Ask» (PAA) گوگل متمرکز شده است.
وقتی کلمه کلیدی seed را وارد میکنید، AlsoAsked روابط بین موضوعات را پیشنهاد میکند و آنها را با یک نمودار انشعاب نشان میدهد که میتوانید بهعنوان فایلهای CSV. یا PNG. دانلود کنید.
AlsoAsked مشابه AnswerThePublic است که هر دو زمینه اضافی را برای داده های Google فراهم می کنند.
با این حال، AnswerThePublic به طور خاص بر روی داده های تکمیل خودکار تمرکز می کند.
ویژگی های کلیدی:
- کلیدواژه های مرتبط را شناسایی کنید.
- روابط کلمات کلیدی را تجسم کنید.
- داده های کلمه کلیدی را به صورت فایل های CSV. یا PNG. صادر کنید.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: ایده پردازی محتوا و یافتن سوالات مرتبط که افراد می پرسند.
قیمت: دوره آزمایشی رایگان محدود در دسترس است. از 15 دلار در ماه شروع می شود.
11. کلمه کلیدی Surfer
اگر یک بازاریاب دیجیتال هستید، افزونه رایگان کروم Surfer یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که می توانید استفاده کنید.
افزونه رایگان کروم Surfer به شما امکان می دهد معیارهای مختلف کلمات کلیدی را بدون خروج از صفحه جستجوی Google مشاهده کنید. این معیارها که برای هر کشوری تنظیم شده است، شامل موارد زیر است:
- حجم جستجوی ماهانه تخمینی
- هزینه به ازای هر کلیک (CPC).
- تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در صفحه استفاده شده است.
- تعداد کلمات برای صفحات رقبا.
- کلمات کلیدی مرتبط و امتیاز همپوشانی آن کلمات کلیدی و حجم جستجو.
ویژگی های ارائه شده برای یک ابزار رایگان بسیار قدرتمند هستند – جای تعجب نیست که اینقدر محبوب است.
ویژگی های کلیدی:
- مجموعه داده از 70 کشور
- کلمات کلیدی را که نمی خواهید فراموش کنید (با استفاده از پوشه Collections) نظارت کنید و نگه دارید.
- فایل ها را با استفاده از CSV صادر کنید.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: یافتن کلمات کلیدی همپوشانی.
قیمت: رایگان.
12. Keyworddit
Reddit یک معدن طلا برای ایده های کلمات کلیدی است.
وب سایت آن را تشخیص می دهد و Keyworddit را ساخته است – یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی بر اساس سؤالات مخاطب هدف شما.
Keyworddit از طریق subreddits (جوامع) که نشان دهنده ویژگی های مخاطب هدف شما هستند، می گذرد.
با در نظر گرفتن یک جایگاه خاص، نام های subreddit را از طریق Keyworddit اجرا کنید. کلمات کلیدی را استخراج می کند که نشان دهنده آنچه کاربران درگیر اغلب در مورد آن صحبت می کنند.
توجه داشته باشید که حجم جستجو بر اساس GrepWords (یک کلمه کلیدی و پلت فرم داده SERP) است نه داده های جستجوی Reddit.
ویژگی های کلیدی:
- محبوب ترین موضوعات را در Reddit شناسایی کنید.
- موضوعات خاصی را که مخاطب شما را درگیر می کند، درک کنید.
- شامل یک پیوند “Context” است که یک جستجوی گوگل از subreddit و کلمه کلیدی را باز می کند تا ببینید مردم چگونه از آن در Reddit استفاده می کنند.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: برندهایی که می خواهند در Reddit بازاریابی کنند.
قیمت: رایگان.
13. Jaaxy
Jaaxy یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی SEO برای بازاریابان وابسته است.
مانند سایر ابزارها نشان می دهد:
- کلمات کلیدی مرتبط
- میانگین تعداد جستجوهای ماهانه برای هر کلمه کلیدی.
- اگر برای آن کلمه کلیدی در صفحه یک رتبه بندی شده باشید، ترافیک تخمینی به وب سایت شما می رسد.
- تعداد وب سایت های رقیب برای آن کلمه کلیدی خاص.
چیزی که آن را متفاوت می کند این است که برنامه های وابسته را نشان می دهد که می توانید به آنها بپیوندید.
Jaaxy همچنین دارای یک نشانگر کیفیت کلمه کلیدی است که به شما می گوید آیا کلمه کلیدی شما عالی (سبز)، نرمال (نارنجی) یا ضعیف (قرمز) است.
ویژگی های کلیدی:
- بر اساس ورودی جستجوی شما (منبع از کمیسیون Junction، LinkShare، Digital River، و ClickBank) برنامه های وابسته مرتبط را برای پیوستن فهرست می کند.
- کلمات کلیدی را ردیابی کنید و با استفاده از ابزار تحلیل SiteRank داخلی، رتبه آنها را تعیین کنید.
- نتایج در قالب CSV قابل صادرات هستند.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: بازاریابان وابسته.
قیمت: رایگان با امکانات محدود. نسخه Premium از 49 دلار در ماه شروع می شود.
14. TagCrowd
TagCrowd با ایجاد ابرهای کلمه/متن/برچسب به شما کمک می کند فراوانی کلمه کلیدی – یا تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر می شود – تجسم کنید.
می توانید از آن برای تعیین فراوانی بهینه کلمه کلیدی یک موضوع استفاده کنید یا بررسی کنید که رقبا از چه کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنند.
توجه داشته باشید که میتوانید اطلاعات دقیقتری را با ابزارهای سئو ممتاز مانند Semrush و Ahrefs Keywords Explorer دریافت کنید.
ویژگی های کلیدی:
- رابط کاربری ساده
- ابرهای HTML سفارشی برای جاسازی.
- پشتیبانی چند زبانه
- چند راه برای افزودن محتوا:
- یک فایل آپلود کنید.
- آدرس صفحه وب را وارد کنید.
- متن صفحه را جایگذاری کنید.
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: تجسم فراوانی کلمات کلیدی.
قیمت: رایگان.
15. Soovle
Soovle هم به عنوان تولید کننده کلمات کلیدی و هم به عنوان ابزار تحقیق عمل می کند و به کاربران کمک می کند کلمات کلیدی را در چندین وب سایت محبوب مانند YouTube، eBay، Amazon و Wikipedia پیدا کنند.
کاربران می توانند بین موتورهای جستجوی مختلف جابجا شوند تا خروجی خود را متناسب کنند.
ویژگی های کلیدی:
- پیشنهادات مربوط به هر پلتفرم را ایجاد می کند.
- جستجوهای نامحدود
- ایده پرداز
بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای: یافتن ایده های کلیدواژه در موتورهای جستجو در کنار گوگل.
قیمت: رایگان.
افکار نهایی: 15 بهترین ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی برای سال 2023
یک استراتژی موثر سئو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. به شما کمک می کند:
- کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که با اهداف و مقاصد وب سایت شما همسو باشد.
- موضوعاتی را که جستجوگران شما به آنها علاقه دارند مشخص کنید.
- جمع آوری اطلاعات در مورد رقبا.
بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی در این لیست این کارها (و بیشتر) را آسان تر می کند.