کسب و کار

بهترین مرکز خرید نهال بادام برای احداث باغ

امروزه با آگاه سازی‌های فراوانی که توسط بهترین مرکز خرید نهال بادام برای احداث باغ بادام در بخش  اقتصاد کشور انجام شده، اکثر افراد سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی تمایل به خرید نهال بادام از پالیز نهال را دارند؛ حداقل بازدهی این سرمایه گذاری ۵۰ الی ۶۰ سال بوده و جزو سرمایه‌ گذاری‌های سعودی محسوب می‌شود؛ از همه مهمتر بازگشت سرمایه اولیه نهایتاً ۴ الی ۵ سال پس از کاشت نهال بادام انجام می‌شود.

cfcfc9fb 8527 41ef a17b b7f9f13b60ab -

مرکز فروش بادام درختی

اگر به دنبال تضمین سرمایه اولیه خود هستید؛ برای خرید نهال بادام از پالیز نهال که زیر نظر جهاد کشاورزی است انتخاب کنید تا از بابت اصالت کالا خیالتان راحت؛ البته در کشور ایران تعداد زیادی مرکز فروش بادام درختی راه‌اندازی شده است ما در ادامه مقاله نکات طلایی برای شناختن مراکز معتبر به شما ارائه خواهیم داد:

  • گواهی‌نامه و مجوز نهال بادام: مطمئن باشید نهالستان دارای گواهی‌نامه‌ها و مجوزهای لازم از وزارت جهاد کشاورزی است؛ این موارد نشان می‌دهند که نهالستان مطابق با استانداردهای باغداری عمل کرده و نهال‌های سالم و اصیل ارائه می‌دهد.
  • کیفیت نهال‌ها: هنگام خرید نهال بادام از پالیز نهال، دقت کنید تا نهال‌ها سالم، قوی و بدون علائم بیماری بوده و قدرت رشد و مقاومت نهال‌ها نیز از  ویژگی‌های مهم است.
  • اصالت و تنوع نهال بادام: بهترین مرکز خرید نهال بادام برای احداث باغ نهال‌های اصیل و ژنتیکی را عرضه می‌کند؛ داشتن تنوع ژنتیکی به باغدار کمک می‌کند تا انتخاب صحیحی داشته باشد.
  • مشاوره و پشتیبانی: یک نهالستان معتبر باید به شما مشاوره‌های لازم را در مورد نگهداری و رشد نهال‌ها ارائه داده و مشاوره و خدمات پس از فروش را مهم بداند.
  • قیمت نهال بادام: قیمت‌ها در نهالستان‌ها متفاوت هست؛ اما از قیمت نهال‌ها و ضمانت تاخیر در رشد آن‌ها مطلع شوید؛ در نظر داشته باشید که کیفیت نهال‌ها مهمتر از قیمت آن‌ها است.

قبل از خرید نهال بادام از پالیز نهال، تحقیق کافی درباره بهترین نهالستان ایران انجام داده و با استفاده از این راهنما، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • نهال بادام را به صورت پیوند خورده و آماده در اختیار باغداران قرار می­دهند، روش پیوند زدن بر پایه­های محلی و مقاوم سبب شده دوره­ی رشدی کوتاه­تری را در باغ اصلی سپری کرده و کاشت ارقام پیوند خورده­ی بادام در باغات سبب می­شود باردهی نهال یک الی دو سال پس از کاشت آغاز شود.

 

در مورد مباحث مربوط به مرکز خرید نهال بادام، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه خرید نهال بادام می توان به afrimash،farmpays، plantsguru اشاره نمود.

616d660e ae09 4a9e ac6b cd4cf9de24ab -

طرح توجیهی احداث باغ بادام

طرح توجیهی احداث باغ بادام، شامل تحلیل‌های مالی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی برای احداث و بهره‌برداری از باغ بادام هست. این طرح معمولاً برای باغداران و کشاورزانی تهیه و ارائه می‌شود که قصد احداث باغ بادام را داشته و اطلاعات تکمیلی در مورد این پروژه ندارند و آنها را در تصمیم‌گیری در خصوص سرمایه‌گذاری در این صنعت کمک می‌کند؛ طرح توجیهی احداث باغ بادام شامل اطلاعات علمی و تخصصی زیر هست:

  • شرح پروژه باغ بادام و معرفی بهترین مرکز خرید نهال بادام برای احداث باغ
  • مطالعه بازار و معرفی درختان بادام بر اساس نیاز بازار داخلی و صادرات آن به بازار خارجی
  • پتانسیل فروش، نکته‌ای که کشاورزان از آن اطلاع ندارند پتانسیل فروش محصول بادام است؛ برخی از محصولات بادام فروش بیشتری نسبت به محصولات دیگر دارند، به طور مثال میوه بادام کاغذی در بازار آجیل فروشی و میوه بادام سنگی در صنعت غذا و دارویی تقاضای بیشتری دارد
  • هزینه‌ها و درآمدها، کشاورز باید مطمئن باشد که درآمد یک هکتار باغ بادام حداقل ۱۰ تا ۲۰ برابر هزینه‌های آن خواهد بود.
  • مدت زمان بهره‌برداری، گاهی برای یک کشاورز بازگشت اصل سرمایه اولیه مهم است چون این سرمایه اولیه را به صورت وام  یا بدهی جمع آوری می‌کند.
  • تحلیل ریسک، حتماً با ریسک احداث باغ بادام آشنا شده و بیماری‌هایی که باغ بادام را تهدید می‌کند را بشناسید.
  • نحوه اجرا و نقشه احداث باغ بادام تجاری و مدرن کاملاً متفاوت‌تر از باغات سنتی است
  • هدف این طرح توجیهی، ارائه یک تحلیل و شرح جامع از نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها و دستاوردهای مالی و اقتصادی پروژه باغ بادام است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، در صورتی که یک طرح توجیهی برای احداث باغ بادام در دسترس باشد، می‌توان به موارد مربوط به تجزیه و تحلیل بازار بادام، هزینه‌های مرتبط با ایجاد و بهره‌برداری از باغ بادام، مزیت‌های و معایب این صنعت و سایر سوالات مشابه پاسخ داد.

 

روشهای تکثیر درخت بادام

یک کشاورز بهتر است با روشهای تکثیر درخت بادام آشنایی کافی داشته باشد، نهال بادام به دو روش بذری و پیوندی تکثیر می‌شود؛  بهترین روش از نظر کارشناسان نهالستان مورد تایید جهاد کشاورزی میاندوآب روش پیوندی است؛ چون قدرت باروری، سرعت رشد و سیستم دفاعی درخت بادام تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ مراحل تکثیر نهال بادام به روش پیوندی در نهالستان به شرح زیر است:

✓انتخاب نهال‌های پایه و پیوندک، تاثیر زیادی بر تولید نهال با کیفیت خواهد گذاشت؛ معمولا نهال مادر و نهال پایه را از بادام بذری تلخ انتخاب می‌کنند چون سیستم ریشه زایی این نهال قوی‌تر بوده و سیستم دفاعی قوی‌تری دارد.

✓ نهال پایه را به روش بذری و طبق آخرین اصول و قواعد گیاه پزشکی در شرایط خاص فریز و قرنطینه تکثیر می‌کنند؛ البته برای تولید پیوندک نیز نهال مادر اصیلی را انتخاب می‌کنند که تمامی ویژگی‌ها و خصوصیات نهال مورد نظر را داشته باشد.

✓ پس از رشد نهال پایه و رسیدن به یک سالگی آن را آماده پیوند زدن می‌کنند و پیوندک را از جوان ترین نهال مادر جدا می‌کنند.

✓ بین پایه و پیوندک باید مطابقت جنسی وجود داشته باشد؛ منظور از مطابقت جنسی نوع عملکرد، مقاومت به بیماری‌ها، و خصوصیات فیزیکی است.

✓ پس از اطمینان از مراحل فوق، قدم اصلی در تکثیر نهال بادام به روش پیوندی آغاز می‌شود؛ مراحل پیوند باید به گونه‌ای انجام شود که پایه و پیوندک دچار بیماری و عفونت نشود بنابراین محل پیوند باید تمیز و ضد عفونی شده باشد؛ با استفاده از ابزار تیز و صاف، شاخهٔ نهال پیوندی را به شاخهٔ نهال مادر یا ساقه پایه متصل کرده و با استفاده از بند پیوند، محل پیوند را محکم می‌کنید.

✓پس از انجام پیوند، نهال باید در شرایط مراقبتی مناسب قرار بگیرد؛ تهویه و رطوبت محیط در سطح مناسبی باشد تا پیوند موفقیت آمیز به اتمام برسد؛ آبیاری و محافظت از نهال پیوندی در برابر آفت و بیماری‌ها مهم و حیاتی هست.

مراحل فوق ترتیب عملیات پیوندی بادام بوده و در صورت اجرای صحیح، می‌توانند به تولید نهال‌های سالم و با کیفیت مناسب کمک کنند؛ در بهترین نهالستان میاندوآب نهال‌ها پس از پیوند و سازگاری توسط وزارت جهاد کشاورزی غربالگری می‌شوند و نهال‌هایی که بالاترین کیفیت و مرغوبیت را دارند، لیبل گذاری شده و آماده عرضه در بازار و ارائه به کشاورزان می‌شود.

616d660e ae09 4a9e ac6b cd4cf9de24ab -

لیست قیمت نهال بادام

کشاورزان برای شروع کار در باغ بادام باید نهال‌های مورد نیاز را خریداری کنند، بنابراین قیمت مناسب نهال‌ها برای کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند سرمایه اولیه را جمع آوری کنند، ولی دلیل اصلی استعلام لیست قیمت نهال بادام به خاطر موارد زیر است:

  • تعیین سرمایه اولیه برای درخواست وام از بانک
  • مشخص کردن سرمایه اولیه در طرح توجیهی برای شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌ها
  • بررسی قیمت نهال بادام و کیفیت آن در نهالستان‌ها و سایت‌های مختلف

کشاورزان برای استعلام قیمت نهال بادام می‌توانند به سایت تخصصی پالیز نهال مراجعه کرده و با دانلود کاتالوگ لیست قیمت نهالستان پالیز نهال اطلاعات کاملی در مورد انواع نهال بادام و قیمت آن کسب کنند.

  • نهال بادام almond یکی از ارقام بومی ایرانی و کشورهای آسیای مرکزی به حساب میاید. البته این رقم به علت مقاومت بسیار عالی در برابر سرما؛ گرما؛ رطوبت و خشکی در بیشتر شهرهای کشور کاشت میشود. امروزه با انجام اصلاحات بیش از 23 رقم بادام با شرایط آب وهوایی و اقلیمی در کشورمان سازگاری کامل دارند. این ارقام که در ادامه به آنها اشاره میشود؛ همگی در نهالستان پالیز نهال با بالاترین کیفیت و اصلاح شده تولید و به سرتاسر کشور عرضه میشوند. مهم ترین مصارف بادام استفاده به صورت آجیل و تنقلات؛ در غذا و سالاد، کیک و شیرینی؛ و روغن بادام است.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس “paliznahal.ir”  می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو به مرجع اصلی خرید نهال بادام تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال بادام مانند نهال بادام تونو مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

 

کلام آخر

کیفیت محصول نهایی بادام به طور مستقیم با کیفیت نهال‌های استفاده شده در باغ وابسته است؛ نهال‌های با کیفیت، بهترین سیستم ریشه را دارند و می‌توانند بهترین بهره‌وری از منابع موجود در خاک و آب را داشته باشند؛ از طرف دیگر، نهال‌های ضعیف ممکن است به مشکلات رشدی، بیماری‌ها و آفات حساس‌تر باشند، در نتیجه، کیفیت و عملکرد باغ بادام کاهش یابد؛ نهالستان سعید قاسمی به عنوان نهالستان نمونه میاندوآب در دهه گذشته شناخته شده است، شما می‌توانید با ورود به سایت نهالستان میاندوآب به طور مستقیم و آنلاین با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

تماس با پالیز نهال :

09144501007

09144501008

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا