کسب و کار

استارتاپ کوییز اف کینگ

اگر شما هم اهل بازی با تلفن همراه خود باشید حتما در مارکت‌های گوناگون مانند بازار، گوگل پلی و یا اپ ستور حتما با بازی جذاب کوییز اف کینگ مواجه شده‌اید؛ ما در این پست از سری پست‌های نقد و بررسی کسب و کارها به نقد و بررسی استارتاپ کوییز اف کینگ می‌پردازیم پس با مجله تودی در ادامه همراه باشید.

آغاز Quiz of King

آغاز Quiz of King به زمان زودفود بر می‌گردد که در حال حاضر زیر مجموعه‌ای از اسنپ با نام اسنپ فود فعالیت می‌کند، در ابتدا تیمی سه نفره با مدیریت امیر حسین ناطقی که پیش‌تر در فروت کرفت با یکدیگر کار کرده‌ بودند نیز با هدف اجرای ایده‌ای دور هم جمع شدند.

مدیر مجموعه زودفود در آن دوره پس از درک توانایی‌ها و سابقه‌ این مجموعه به آنان پیشنهاد کپی از یک بازی آلمانی را به آنان داد و بر روی آن سرمایه گذاری انجام شد و این نقطه شروعی برای کوییز اف کینگ شد.

پس از سرمایه گذاری بر روی این مجموعه تیمی 6 نفره جمع شدند که سه نفر بر روی کوییز اف کینگ و سه نفر دیگر بر روی دیگر پروژه‌ها کار کنند اما پس مدتی به دلیل عدم موفقیت بر روی دیگر پروژه‌ها تمرکز بیشتر بر روی کوییز اف کینگ قرار گرفت.

پس از 4 ماه تلاش و جمع آوری 10 هزار سوال از دانشجویان نسخه بتا این برنامه آماده عرضه شد و با نام پسته در مارکت منتشر شد، بعد از یک ماه فیدبک با یک سری تغییرات نام آن به کوییز اف کینگ تغییر کرد.

رشد و پیشرفت کوییز اف کینگ

شاید پیش خود فکر کنید این استارتاپ از روز اول راه اندازی بدون مشکل با رشد فزاینده‌ای مواجه شده‌اند، اما باید بدانید این برنامه در ابتدای عرضه به بازار تنها برای صاحبان آن ماهی 5 میلیون تومان بازگشت وجه داشت و با توجه به سرمایه گذاری 100 میلیونی رقمی بسیار کم محسوب می‌شد اما در حال حاضر پس از سختی‌های فراوان این استارتاپ توانسته به درآمدی بیش از 300 میلیون در ماه نیز دست‌یابد این استارتاپ با نصب بیش از یک میلیون در گوگل پلی و نصب فعال بیش 500 هزار عدد در کافه بازار جزو بازی‌های پر طرفدار در ایران در نظر گرفته ‌می‌شود.

این بازی با جوایزی ارزنده توانسته است بازار بازی‌سازی ایران را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد از جوایز این بازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برترین بازی سال ۹۷ از نگاه مخاطبان در جشنواره‌ی بازی‌های ویدئویی ایران (Iran Game Festival)
  • برترین بازی سال ۹۶ ( کلمات و دانستنی‌ها ) در جشنواره وب و موبایل ایران از دید داوران و از دید مردمی
  • برترین بازی سال ۹۵ از نگاه مخاطبان در پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران (Tehran Game Festival)
  • برترین بازی سال ۹۵ ( کلمات و دانستنی ) در جشنواره وب و موبایل ایران از دید داوران و از دید مردمی
  • دومین بازی برتر سال ۹۴ در کافه بازار

با توجه به جوایز کسب شده توسط  این استارتاپ و بیش از یک میلیون سوال متفاوت اگر تاکنون از این بازی جذاب استافده نکرده اید به شما توصیه می‌شود به نصب این برنامه حتما فکر کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مقاله “4 نرم افزار مدیریت پروژه رایگان” را نیز مطالعه کنید.

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا