اخبار

گوگل وب مستر تولز چیست؟

در حوزه سئو و بهینه سازی یک سایت، همیشه این مسئله وجود داشته است که افراد متخصص به دنبال رفع ایراد‌ها و بهبود سئو سایت مدنظرشان باشند. امروز به شما یک ابزار قدرتمند از گوگل را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات مفیدی از سایتتان بدست آورید و ایرادهای آن را برطرف کنید و آن را بهبود دهید. گوگل وب مستر تولز ابزاری قدرتمند است که به شما کمک می‌کند سئوی سایت خودتان را به بهترین نحو بهبود دهید. با مجله تودی همراه باشید تا با این ابزار قدرتمند بیشتر آشنا شویم.

وب مستر چیست؟

گوگل وب مستر تولز یک ابزار رایگان است که متعلق به گوگل می‌باشد. که به تازگی به نام کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در نتایج گوگل حفظ کنید. این نکته را فراموش نکنید؛ برای اینکه گوگل وبسایت شما را بشناسد نیازی به عضویت در وب مستر ندارید، اما عضویت در گوگل وب مستر تولز باعث می‌شود تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می‌بیند و برای سئو و بهینه سازی سایتتان بهتر است چه مواردی را رعایت کنید و یا آن‌ را اصلاح کنید.

کنسول گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهایی می‌باشد که به شما کمک می‌کند ایرادهای سایتتان را برطرف کنید و در نتیجه رتبه بهتری در نتایج گوگل بدست آورید. برای ثبت نام در گوگل وب مستر تنها کافی است با حساب جیمیل خود در سایت کنسول گوگل ثبت نام کنید.

وب مستر تولز چه چیزی را نمایش می‌دهد؟

با استفاده از گوگل وب مستر تولز شما می‌توانید مطمئن شوید که گوگل تمامی دسترسی‌های لازم در سایت شما را دارد یا خیر. همچنین شما می‌توانید از تمامی مشکلات امنیتی مانند بدافزار و یا اسپم را در این ابزار قدرتمند با خبر شوید و آن‌ها را برطرف کنید.

گوگل وب مستر تولز چیست؟

سایر اطلاعاتی که وبمستر به شما نشان می‌دهد شامل:
  • کدام محتوا بازدید بیشتری داشته است
  • کدام عبارت بازدید کننده بیشتری را به سایت شما هدایت کرده است.
  • آیا قیمت محصولات، رویدادهایی که در سایت اتفاق می‌افتد و اطلاعات تماس سایت شما در نتایج گوگل قابل مشاهده است یا خیر.
  • چه سایتی به سایت شما لینک داده است.
  • آیا نسخه موبایل سایت شما به خوبی ریسپانسیو شده است.
  • بررسی و اضافه کردن سایپ مپ
  • مشاهده لینک‌های مشکل دار سایت

در واقع فرقی ندارد که شما سایت تخصصی دارید یا عمومی یا حرفه‌ای کار می‌کنید یا مبتدی، گوگل وب مستر تولز به شما کمک می‌کند تا نتایج قابل قبولی در سرچ گوگل بدست بیاورید. وبمستر مناسب همه کسب و کارها می‌باشد.

این ابزار مجموعه‌ای از ابزارهای مدیریت و کنترل وبسایت شما می‌باشد و در قسمت داشبورد مدیریتی آن شما مجموعه اطلاعاتی مانند: میزان سلامت سایت، کلمات کلیدی ورودی به سایت، صفحات ایندکس شده در گوگل و… را مشاهده کنید. این ابزار در شرایط بحران بسیار به شما کمک خواهد کرد و همین امر باعث شده است که برای بهبود سئو سایت شما بسیار ضروری باشد. در ضمن اگر شما از طرف گوگل نیز جریمه و یا مسدود شوید، با استفاده از این ابزار می‌توانید وضعیت آن را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا