طراحی وبوردپرس

انواع محصولات در بخش محصولات مدیریت سایت

همانطور که در بخش افزودن محصول گفته شد، محصولات انواع متفاوتی دارند که ما در این آموزش قصد داریم انواع محصولات را به شما آموزش می‌دهیم.
با مجله تودی همراه باشید.

بخش‌هایی که در محصولات وجود دارند که به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر یک را برای شما تعریف می‌کنیم:

  • محصولات‌ فیزیکی
  • محصولات‌ مجازی
  • محصولات‌ دانلودی
  • محصولات‌ گروهی
  • محصولات‌ وابسته
  • محصولات‌ متغیر

انواع محصولات

 

محصولات‌ فیزیکی:

در این بخش محصولاتی قرار می‌گیرند که به صورت فیزیکی قابل لمس و مشاهده هستند مانند محصولات سوپر مارکتی و…
بیشتر محصولات فروشگاه آنلاین در این بخش قرار می‌گیرند

محصولات‌ مجازی:

محصولی است که ماهیت مجازی دارد اما قابل دانلود هم نیست؛ فرض کنید می‌خواهید یک کلاس مجازی مانند کلاس‌های Skillshare برگزار کنید و قصد دارید بلیط‌های این ;کلاس را به صورت اینترنتی در سایت خود بفروشید. بلیط‌های شما مجازی هستند و برای فروش آن‌ها فقط باید از گزینه مجازی استفاده کنید.

محصولات‌ دانلودی:

این محصولات پس از پرداخت وجه به کاربر لینکی داده می‌شود و کاربران ‌می‌توانند آن را بعد از پرداخت دانلود نماید.

محصولات‌ گروهی:

فرض کنید تمایل دارید دو محصول را در قالب یک محصول به کاربر بفروشید به طور مثال یک دستگاه تلفن همراه به همراه قاب موبایل را قصد دارید به صورت پک بفروشید در اینگونه مواقع از این قسمت استفاده می‌کنید.

محصولات‌ وابسته:

بعضی وقت‌ها می‌خواهید برای محصولات دیگران بازاریابی کنید و داخل فروشگاه خود قرار دهید، به این مدل فروش، فروش
محصولات وابسته یا خارجی می‌گویند.

محصولات متغیر:

این بخش یکی از پرکاربرد‌‌ترین بخش‌ها می‌باشد. فرض کنید تمایل دارید برای یک دستگاه موبایل بر اساس حجم دستگاه قیمت‌های متفاوت در نظر بگیرید و یا لباسی دارید که دارای ۳ سایز می‌باشد و دارای رنگ بندی است. شما با استفاده از محصولات متغیر می‌توانید این امکانات را برای محصولات خود اضافه کنید.

ابتدا در بخش محصولات، اطلاعات محصول، بر روی محصول متغیر کلیک کنید.

حال باید ویژگی که مد نظراتان است را برای محصولتان اضافه نمایید. با کلیک بر روی ویژگی‌ها چند بخش نمایان می‌شوند.

  1. سفارشی سازی ویژگی‌های محصول: با کلیک بر روی این قسمت در صورتی که از قبل ویژگی تعریف شده باشد نمایان می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد.
  2. افزودن: همانطور که از نامش پیداست، با کلیک بر روی آن ویژگی افزوده می‌شود.

پس از کلیک در صورت نداشتن ویژگی یا تمایل به اضافه کردن ویژگی بخشی نمایان می‌شود، که در آن می‌توانید نام ویژگی و متغیر‌های آن را مشخص کنید. به طو مثال ویژگی رنگ و متغیر‌های آبی قرمز را اضافه می‌کنیم.

دو قسمت برای انتخاب وجود دارد:

  • نمایش در برگه

با انتخاب این قسمت این ویژگی در صفحه محصولات شما نمابش داده می‌شود

  • استفاده برای متغیر‌ها

با انتخاب این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا قیمت وزن و توضیحاتی متفاوت بر اساس آن ویژگی بنویسید

پس انتخاب محصول برای استفاده برای متغیر بر روی قسمت متغیر کلیک کنید با کلیک بر این بخش با صفحه ای جدید رو به رو می‌شوید که به شما امکان می‌دهد بر اساس ویژگی‌های محصول قیمت گذاری کنید.

در آموزش‌های بعدی با ما همراه باشید تا طریقه بخش‌هایی دیگر از صفحات طراحی شده توسط تودی را به شما آموزش دهیم.

 

برچسب ها

علی عبداله زاده

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات طراح گرافیک و سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن