Yelp Details Removal of Paid Review Groups & Lead Generators
Yelp گزارش اعتماد و ایمنی 2022 خود را منتشر کرد که جزئیات اقدامات خود را علیه تولیدکنندگان اصلی، گروههای بررسی جعلی و کسبوکارهایی که تشویق به بازبینیها میکردند، انجام داد.
Yelp گروههای بازبینی پولی را سرکوب میکند
این گزارش رویکرد فعالانه برای تعقیب گروههای بررسی آنلاین و تجزیه آنها را شرح میدهد.
از تاکتیکهایی که Yelp استفاده میکند، شناسایی آدرسهای IP مورد استفاده برای بررسیهای مثبت جعلی، و همچنین اتصال کاربران به گروههایی است که بررسیهای پولی را ترتیب میدهند.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelp نشان داد که با شناسایی گروهها در رسانههای اجتماعی و همکاری با توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین برای تجزیه آنها، با تبادل نظر آنلاین مبارزه میکند.
در سال 2021 پست وبلاگی در مورد نرم افزار، Yelp نوشت که آنها گروه های آنلاین را زیر نظر دارند و حتی برای دستگیری حلقه های بازبینی جعلی، عملیات گزش انجام می دهند.
گزارش اعتماد و ایمنی Yelps که به تازگی منتشر شده است توضیح می دهد:
“Yelp اکیداً، ارائه انگیزه یا سایر غرامت در ازای نوشتن، تغییر یا حذف نظر را ممنوع میکند.
برای مبارزه با این مورد در پلتفرم ما و خارج از آن، تیم عملیات کاربر ما در سال 2022 اقدامات زیر را انجام داد:
– بیش از 415 اخطار به کسبوکارها برای درگیر شدن در رفتارهای بازبینی جبرانشده یا تشویقی صادر کرد.
– بهعنوان بخشی از برنامه گستردهتر «هشدارهای مصرفکننده»، ۸۸ هشدار فعالیت جبرانشده را پس از دریافت شواهدی مبنی بر ارائه وجه نقد یا مشوقهای دیگری در ازای پست کردن، بهروزرسانی یا حذف مرور در صفحات کسبوکار قرار دادیم.
ما همچنین 405 هشدار فعالیت بازبینی مشکوک را پس از اینکه سیستمهای ما تعداد زیادی بازبینی مثبت از یک آدرس IP یا نظرات کاربرانی را که ممکن است به گروهی متصل باشند که بررسیهای انگیزشی را هماهنگ میکند، شناسایی کردند، قرار دادیم.
بیش از 1100 گزارش به سایتهای شخص ثالث، مانند توییتر (150 گزارش توسط Yelp)، فیسبوک (130 گزارش)، اینستاگرام (110 گزارش) و لینکدین (70 گزارش) ارائه کرد تا به آنها در مورد محتوای بیشتر هشدار دهد. بیش از 900 گروه، پست یا فردی مشکوک که در سایتهایشان یافتیم که در تبادل نظر آنلاین شرکت میکنند.
پلتفرمهای شخص ثالث تقریباً در ۷۷ درصد گزارشهای ما درباره محتوای مورد بحث اقدام کردند.»
Yelp هزاران حساب جعلی را می بندد
گزارش اعتماد و ایمنی گزارش می دهد که Yelp بیش از 77000 حساب کاربری را به دلیل نقض شرایط خدمات و اعمال مشکوک به فریبکاری و سوء استفاده بسته است.
آنها همچنین بیش از 32800 صفحه تجاری جدید بالقوه را به دلیل مرتبط بودن با فعالیتهای هرزنامه که خطمشیهای Yelp را نقض میکرد رد کردند.
یک افشاگری جالب این است که چگونه آنها به شدت به کسب و کارهای تولید سرنخ که مدل کسب و کار آنها ایجاد فهرست های تجاری جعلی و سپس فروش سرنخ ها به مشاغل محلی است، برخورد کردند.
Yelp می نویسد:
“نزدیک به 2000 صفحه کسب و کار به دلیل مرتبط بودن با مولدهای سرنخ حذف شد که خطمشیهای Yelp را نقض میکرد.
«تولیدکنندگان سرنخ» صفحات تجاری جعلی ایجاد میکنند، سپس سرنخهای تولید شده مشتری را میبرند و آنها را به سایر پیمانکاران حراج میدهند.
این رفتار افراد را فریب میدهد تا هزینههای گزافی برای خدمات بپردازند و مصرفکنندگان آسیبپذیری را هدف قرار میدهند که اغلب به ارائهدهندگان خدمات اجازه ورود به خانه خود را میدهند (قفلساز، جابجایی، نظافت خانه، و غیره).»
حذف محتوای تیم عملیات کاربر Yelp
این گزارش اشاره میکند که 2٪ از همه مشارکتهای Yelp توسط تیم عملیات کاربر آنها در سال 2022 حذف شد. این شامل نظرات، عکسها، رأی موافق و سایر اشکال مشارکت است.
Yelp Trust and Safety
یکپارچگی مرورها برای اکوسیستم توصیهکنندهای مانند Yelp مهم است. Yelp از یک نرم افزار توصیه به عنوان اولین خط دفاعی خود در برابر رفتارهای فریبنده استفاده می کند. خود نرمافزار از این جهت پویا است که کاربران و کسبوکارها را در حین تعامل با پلتفرم نگه میدارد.
Yelp می نویسد:
“نرم افزار توصیه کاملاً خودکار است و قوانین عینی یکسانی را برای هر کسب و کاری اعمال می کند. بررسیهایی که برای هر کسبوکاری توصیه میشوند میتوانند در طول زمان تغییر کنند زیرا نرمافزار Yelp درباره بازبینها و کسبوکار بیشتر میآموزد.»
همچنین از مدیران انسانی در تیم عملیات کاربر خود برای دنبال کردن استفاده میکند. گزارشهای تولید شده توسط کاربران، کسبوکارها یا سیستمهای خودکار آنها را ایجاد کرده و به صورت دستی بررسی کنید.