سئو

گوگل قصد دارد هوش مصنوعی مکالمه ای را در موتور جستجو ادغام کند

مجله تودی : مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، اخیراً برنامه‌هایی را برای گنجاندن هوش مصنوعی مکالمه‌ ای (AI) در موتور جستجوی اصلی این غول فناوری فاش کرده است.

این اعلامیه که طی مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اعلام شد، به رقابت فزاینده چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و سایر فشارهای تجاری پاسخ می دهد.

ریسک های مالی یکپارچه سازی هوش مصنوعی

رقابت برای ادغام هوش مصنوعی در محصولات مصرفی از زمان انتشار عمومی ChatGPT توسط OpenAI، یک استارت آپ تحت حمایت مایکروسافت، تشدید شده است.

مایکروسافت قبلاً فناوری ChatGPT-مانند را در موتور جستجوی خود، Bing ادغام کرده است، که چالشی برای تجارت اصلی Google است.

کاربران بینگ اکنون می توانند با مدل زبانی که استفاده را افزایش داده است، در مکالمات گسترده شرکت کنند.

این یک مشکل برای Google است، زیرا تبلیغات جستجو منبع اصلی درآمد آن است که سال گذشته 162 میلیارد دلار درآمد داشته است.

به ازای هر درصدی که در بازار جستجو به دست می‌آید، مایکروسافت انتظار دارد ۲ میلیارد دلار درآمد اضافی داشته باشد.

گوگل در مورد استفاده از چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی به دلیل نگرانی در مورد دقت آنها محتاط بوده است.

پیچای فاش کرد که گوگل به اصلاح ربات چت مستقل Bard خود با مدل های جدید هوش مصنوعی ادامه خواهد داد و همچنان در جستجوی بازار مناسب است.

ایجاد تعادل در توسعه هوش مصنوعی با مدیریت هزینه

توسعه فناوری هوش مصنوعی به قدرت محاسباتی عظیمی برای پردازش محاسبات برای مکالمات شبیه انسان نیاز دارد.

پیچای اذعان کرد که گوگل باید با استفاده از منابع برای کار هوش مصنوعی و مدیریت هزینه ها تعادل برقرار کند.

برای قابل مدیریت نگه داشتن هزینه‌ها، Google Brain و DeepMind، واحدهای اولیه هوش مصنوعی این شرکت، در تلاش‌ها برای ایجاد الگوریتم‌های بزرگ همکاری نزدیک‌تری خواهند داشت.

گوگل، مانند مایکروسافت، امیدوار است که سرمایه گذاری خود را در مدل های هوش مصنوعی برای برنده شدن در یک تجارت گسترده تر اعمال کند.

به تازگی، گوگل دسترسی به مدل زبان مسیرهای خود را برای توسعه دهندگان در سرویس محاسبات ابری خود باز کرده است.

پیچای پیش‌بینی می‌کند که مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای مفید خواهند بود و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا خودشان را طراحی کنند یا به کاربران اجازه دهند الگوریتم‌هایی را روی دستگاه‌های شخصی اجرا کنند.

به طور خلاصه

تصمیم Google برای گنجاندن هوش مصنوعی محاوره‌ای در موتور جستجوی خود نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در صنعت است.

در رقابت با مایکروسافت، Google در حال تکامل است تا همچنان در بازار جستجو پیشتاز باشد.

این اقدام ممکن است بر تعامل کاربر با موتورهای جستجو تأثیر بگذارد و آینده سئو و بازاریابی دیجیتال را شکل دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا