انگیزشی

همه چیز درمورد بیل گیتس

در مقاله گذشته در مورد کسپر فابر، شخصی که کسب و کار خانوادگی خود را راه انداخت و توسط فرزندانش تبدیل به یکی از بهترین برندهای لوازم التحریر شد آشنا شدیم. امروز در مجله تودی قصد داریم درمورد یکی دیگر از افراد موفق یعنی، ویلیام هنری گیتس یا همان بیل گیتس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

زندگینامه

ویلیام هنری بیل گیتس در 28 اکتبر 1995 (6 آبان 1374) در شهر سیاتل آمریکا متولد شد. خانواده او جزو افراد متوسط جامعه به حساب می‌آمدند. اما بیل گیتس چطور توانست مالک و موسس شرکت بزرگ مایکروسافت شود و ثروتی بالغ بر 53 میلیارد دلار را بدست آورد و خود را در رتبه دومین ثروتمند جهان (در سال 2010) برساند؟

ویلیام هنری گیتس از همان دوران کودکی روحیه‌ای رقابتی و پرتلاش را داشت و سعی می‌کرد در همه زمینه‌ها از هم سن‌ها و هم مدرسه‌ای‌های خودش جلوتر باشد. او در دوران ابتدایی در مدرسه‌ای معمولی ادامه تحصیل می‌داد و در همان‌ جا با کامپیوتر آشنا شد. در همان سال‌های تحصیل مسئولین مدرسه با کمک والدین، تصمیم به اجاره یک ترمینال کامیپوتر کردند و در اختیار دانش آموزان قرار دادند. در همان موقع بیل گیتس با کامپیوتر آشنا شد و با سرعتی باور نکردنی در استفاده از آن مهارت کسب کرد و موفق شد در سن 13 سالگی اولین نرم‌افزار خود را که یک بازی کامپوتری ساده بود بسازد.

همه چیز درمورد ویلیام هنری گیتس

وی همچنین با یکی از دوستان خود که دو سال از خودش بزرگ‌تر بود شروع به فعالیت در حوزه سخت افزارهای کامپیوتری کردند و اکثر وقت خود را در اتاق کامپیوتر مشغول به برنامه نویسی می‌شدند. بیل گیتس در سال 1973 به دانشگاه هاروارد وارد شد و بعد از آشنایی با استیو بالمر در همان زمان یک نسخه از زبان بیسیک (Basic) را برای سری کامپیوترهای MITS Altair ساخت. ویلیام هنری گیتس دو سال بعد با دوست دوران کودکی‌اش، پل آلن شرکتی را به نام Microsoft، با شعار در هر خانه یک کامگیوتر تاسیس کرد. ساختار اصلی شرکت بر پایه ساخت انواع زبان‌های برنامه‌سازی برای سیستم‌های مختلف بود. بیل گیتس در سال 1976 از دانشگاه هاروارد به دلیل توسعه شرکتش انصراف داد و هرگز نتوانست درسش را به اتمام برساند.

همکاری با IBM

در آن سال شرکت مایکروسافت تنها 40 کارمند داشت که به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت بودند و فروش آن‌ها به سالی 2.4 میلیون دلار در سال رسیده بود. در سال 80 میلادی شرکتی به اسم IBM به دلیل ماندن در رقابت بازارهای کامپیوتری تصمیم گرفت کامپوتر جدیدی را بسازد و وارد بازار کند که بعدها به نام PC شناخته شد. شرکت IBM تصمیم گرفت که ساخت نرم‌افزارها را به عهده شرکت دومی بگذارد و به همین علت با بستن قراردادی با شرکت مایکروسافت، نرم‌افزارهای مورد نیاز سیستم‌هایش را تامین کرد.

در سال‌های بعد ویلیام هنری گیتس با تولید یک سیستم عامل گرافیکی به نام ویندوز (WINDOWS) و انواع محصولات دیگر قدم‌های بیشتری به سوی توسعه کسب و کار و موفقیت خود شد. هم اینک بیل گیتس با ثروتی معاول 50 میلیارد دلار به عنوان 5 ثروتمند بزرگ جهان شناخته می‌شود. از دلایل پیشرفت مایکروسافت به گفته بیل گیتس استفاده از افراد باهوش است. او در سن 19 سالگی مدیریت مایکروسافت را به عهده داشت به سختی تلاش می‌کرد و گاه چند روز در شرکت به همراه کارمندانش بر روی پروژه‌ها کار می‌کردند. بیل گیتس با تلاش‌های بی وقفه خورد توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا