dastan1

اهمیت داستان سرای در تولید محتوا

داستان سرایی یکی  به عنوان یکی از روش های بازاریابی محتوا  که از قدیم  همیشه الهام بخش ما برای ترسیم آینده ای درخشان با نگاه به گذشته بودن چه داستان های شب کودکی ما که اولین مقدمات رویاهای ساخته شده ذهن ما هستن و چه داستان هایی از دل تاریخ که عبرت آموز بودن و باعث افزایش تجربه شدن

داستان ها همیشه ما رو به رویاهامون نزدیک میکنن و چیزی شیرین تر از رویاهامون برای ما نیست پس برای انتقال یه پیام یا کاشت یه دانه در مسیر ذهنی افراد بهترین راه داستان سرایی و استفاده از ضمیر ناخود آگاه مخاطب برای افزایش تاثیر گذاری در تولید محتواست تودی امروز به اهمیت داستان سرایی و روش های اون میپردازه که در تولید محتواتون ازش استفاده کنید و  یا با سیستم تولیدات محتوای  تودی آشنا بشید .

دلایل اهمیت داستان سرایی چیست ؟

۱ انسان به صورت ذاتی، موجودی کنجکاو است و همچنین، اغلب انسانها، شـنوندههای خوبی هسـتند. زمانی که یـک روایت، تاثیرگـذار باشـد، انسانها تمایل دارنـد زمان زیادی را صـرف شـنیدن و پی بردن به داسـتان کننـد. انسان در زمان کودکی نیز با علاقه زیادی افسانهها را دنبال میکند و هرچه بزرگتر میشود، با داسـتانهای دوستان، آشنایان و حتی افراد غریبه سرگرم میشود. میتوان گفت، داستانها در تمامی مراحل زندگی انسان عجین شدهاند.
۲ داستانها منجر به ایجاد اعتماد میشوند. زمانی که داستان را برای شخصی تعریف میکنید، رابطه نزدیکتر و صمیمیتری با آن شخص ایجاد میشود.
انتشار یک داستان جالب در وبسایت نیز، شما را به خوانندگان داستان نزدیکتر میکند و باعث ایجاد اعتماد در مخاطبین میشود.
۳ داسـتانها در مقایسه با ارائه آمار و حقایق، تاثیرگـذاری بیشتری بر انسان دارد. مطالعات بسـیاری تاثیر داسـتان بر مغز انسان را ارزیابی کردهاند. آنها
ثابت کردهانـد که مغز انسان داسـتان های جالب، به خصوص داسـتان های با محتوای احساسـی را بهتر درک میکنـد و به خاطر میسـپارد. ۷۵درصد از
افرادی که داستانی را شنیدهاند، آن را به خاطر میآورند، در صورتی که تنها ۵درصد از افراد، قادر به یاد آوردن آمار و ارقام هستند
 .

داستان سرایی

داستان سرایی

۳بخش اصلی داستان سرایی در بازاریابی محتوا

۱کاراکتر داستان

کاراکتر، بخش مهمی از داسـتان است. اغلب مردم، هر داسـتانی را بـا کاراکترهـای آن داسـتان به یـاد میآورنـد. انتخاب کاراکتر برای بازاریابی محتوا، کار
دشواری است. هدف از بازاریابی محتوا، درگیری کردن مخاطبین با داسـتان است. به منظور درگیر کردن مخاطبین، باید کاراکتر مناسبی را انتخاب کنید و به
خوبی آن کاراکتر را معرفی کنیـد. برای انتخاب درست کاراکتر، باید به
نیازها و خواستههای مخاطبین خود توجه کنید. زیرا اغلب مخاطبین خود را به جای
شخصیت اصلی داستان تصور میکنند و مشکل کاراکتر را مشکل خود میدانند. کاراکتر میتواند هر کسی باشد، اما بهتر است شخصیتی باشد که مخاطبین
هدف بتوانند با خواندن داستان، خود را به جای آنها تصور کنند

۲-مسئله داستان

داستان سرایی با تبلیغات تفاوت داره پس در این مدل مستقیم به بیان مشکل و رفع اون به کمک محصول پرداخته نمیشه بلکه بر اساس داستان و کاراکتر ها مشکل برای شخصیت های مجازی ایجاد میشه و طبق یک روایت درست به بیان حل مسئله پرداخته میشه در این روش حتی میتونیم هیچ محصولی رو به صورت مستقیم تبلیغ نکنیم و فقط به بازاریابی دهان به دهان و گشترس داستان بپردازیم

۳- راه حل

بعضی از متخصصین بازاریابی محتوا  اعتقاد دارن که محصول در این قسمت میتونه راه گشا و حل کننده قسمت قبل باشه ولی به نظر من داستان میتونه فقط داستان باشه برای ایجاد بذر ذهنی در خاطرات مخاطب ، این ایجاد حس نیاز برای پیشگیری از مشکلاتی که برای کاراکتر اصلی داستان اتفاق افتاده میتونه بهترین راه حل برای تبلیغات غیر مستقیم باشه در واقع در این روش نه تنها تبلیغات شما مستقیم نیست بلکه مخاطب در جست و جوی محصولیه که در ابتدای داستان ضرورتی به استفاده از اون نداشته ولی در پایان به جهت حس انسانی برای جلوگیری از خطرات در جست و جوی این محصوله !

یک مثال ساده میتونه تعریف یک داستان غم انگیز از آتش سوزی منزلی مسکونی باشه که ایجاد نیاز برای بیمه آتش سوزی و یا کپسول آتش نشانی میکنه ، نکته مکمک این داسان میتونه سئو و بهینه سازی سایت شما باشه چون بعد از ایجاد نیاز مخاطب برای جست و جو به موتور های جست و جو میره تا بهترین محصول رو پیدا کنه که در اینجا سئو بهریت راه حل و مکمل داستان سرایی شماست.

در مقالات بعدی تودی به بررسی ایجاد یک داستان چالش برانگیز و مخاطب پسند میپردازیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *