بازاریابی محتواسئومارکتینگ

2 ویژگی جدید SERP که خبر بدی برای ناشران است

مجله تودی در هفته گذشته، یکی از مشتریان من متوجه شد که برای برخی از جستارهای کلیدی بدون از دست دادن موقعیت ارگانیک خود در بررسی ها و راهنماها، ترافیک خود را از دست می دهد.

وقتی وارد صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) شدیم، مشخص شد که Google بی سر و صدا برخی از ویژگی های جدید را ارائه کرده است که می توانند به دید ارگانیک برای سایت هایی که Google یا Reddit نیستند آسیب بزند.

ویژگی جدید بحث و گفت و گو در پرس و جوهای مرور

هنگامی که به‌روزرسانی سیستم‌های بررسی Google به پایان رسید در در 7 دسامبر، یک ویژگی جدید بحث و گفتگو و انجمن ها در طیف گسترده ای از کلمات کلیدی + نظرات و بهترین + جستجوهای کلیدواژه به SERP ها اضافه شد.

فرضیه اولیه من این بود که این مورد در همه جستارهایی که در آن بررسی‌های وابسته غالب هستند، زیرا اینها برخی از مهم‌ترین ترکیب‌های کلیدواژه آنها هستند – اما من آن را حتی در جستجوهای پزشکی انتخابی، مانند درخواست دارو + بررسی که در زیر نشان داده شده است، پیدا می‌کنم.

در اینجا چند نمونه وجود دارد:

search for chase sapphire preferred reviewsعکس از صفحه جستجو برای [بررسی‌های ترجیحی یاقوت کبود]، Google، دسامبر 2023

Screenshot from Google for [best credit cards]

Screenshot from search for [peloton reviews], Google, December 2023

این عبارت برای من جالب بود، زیرا به جای درج Quora، همانطور که اغلب در بحث ها و انجمن ها اتفاق می افتد، در یک انجمن خاص Peloton است.

همچنین، توجه داشته باشید که چهارمین نتیجه ارگانیک در زیر ویژگی بحث‌ها و انجمن‌ها، همان رشته Reddit را از بالا با نتایج غنی اضافی ارائه می‌کند.

Screenshot from Google for [best yoga mats]

جستجوی «بهترین تشک‌های یوگا» به صورت پیش‌فرض خرید Google – و همچنان، ویژگی بحث‌ها و انجمن‌ها در صفحه 1 وجود دارد.

 search for [brokerage reviews]عکس از جستجو برای [بررسی های کارگزاری]، Google، دسامبر 2023

سومین مورد در این نتیجه بحث ها و انجمن ها جالب است زیرا Bigger Pockets یک وب سایت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است و نتیجه سوم انجمن یک سؤال انجمن در مورد یک کارگزار خاص در سرمایه گذاری املاک است.

این با بقیه نتایج موجود در صفحه که با کارگزاران برای سرمایه گذاری و معاملات سهام سروکار دارند، ارتباطی ندارد.

search for yaz reviewsعکس از جستجوی [yaz reviews]، Google، دسامبر 2023

این کمی است با توجه به اینکه معتبرترین سایت های پزشکی در هیچ کجای این درخواست کنترل بارداری یافت نمی شوند.

من بحث‌ها و انجمن‌هایی را پیدا نمی‌کنم که در مورد سایر سؤالات رایج دارویی + نظرات نشان داده شوند، حداقل هنوز.

من چهار نکته مهم را از این به‌روزرسانی می‌بینم:

  • جالب است که Google برخی از بهترین شیوه‌ها برای بررسی‌های با کیفیت بالا و سپس تصمیم گرفتیم به Reddit و سایر انجمن‌هایی که در آن افراد غیرمتخصص پست می‌گذارند و به یکدیگر پاسخ می‌دهند، پاداش دهد. حتی زمانی که محتوای باکیفیت باشد، به ندرت نشان داده می‌شود. اندازه‌گیری‌های کمی یا چشم‌انداز کامل رقیب همانطور که در سند بهترین شیوه توصیف می‌شود. با این حال، با توجه به ظهور عبارت‌های کلیدی + Reddit، شاید گوگل تشخیص می‌دهد که مردم به انجمن‌ها اعتماد دارند و آنچه را که می‌خواهند به مردم می‌دهند.
  • افزودن این ویژگی‌ها به SERP باعث می‌شود 1-3 نقطه ارگانیک برتر حتی ارزشمندتر شود. در بیشتر نمونه‌های ارائه‌شده در اینجا، این ویژگی در وسط صفحه 1 نتایج نشان داده می‌شود. سایت‌هایی که بعد از این ویژگی نشان داده می‌شوند قطعا آسیب خواهند دید، و در این مثال‌ها، می‌توانید ببینید که جستجوهای YMYL این نتایج را در صفحه 1 بالاتر دارند.
  • احتمالاً به ترافیک و درآمد شرکت‌های وابسته تأثیر می‌گذارد. وب‌سایت‌های وابسته بر بهترین‌ها و جستجوهای بررسی برای سنین غالب بوده‌اند، و افزودن پیوندهای برجسته به Reddit و سایر انجمن‌ها ترافیک را از این بررسی‌ها دور می‌کند. به نفع تابلوهای بحث – جایی که مردم گفتگوهای صادقانه تری (گاهی بیش از حد صادقانه) و بدون فیلتر در مورد محصولات دارند. من گمان می‌کنم حتی افرادی که کاربران معمولی انجمن نیستند بیشتر در انجمن‌ها قرار می‌گیرند، زیرا سرفصل‌های این تاپیک‌ها معمولاً جذاب هستند. این لزوماً برای اینترنت بد نیست، اما این چیزی است که سایت‌هایی که از پیوندهای وابسته کسب درآمد می‌کنند باید برای آن آماده شوند.
  • من گمان می‌کنم که ما ناشران بزرگ بیشتری را ببینیم که محتوای تولید شده توسط کاربر را به استراتژی‌های خود اضافه می‌کنند، زیرا می‌دانند پتانسیل رتبه‌بندی در این بخش از نتایج Google را دارند. Bigger Pockets در حال حاضر پاداش دریافت می‌کند. برای یک پرس و جو مالی نسبتاً گسترده، همانطور که از جستار «بررسی کارگزاری» می بینید.

تجربه جستجوی هدایت‌شده برای پرسش‌های مبتدی

من همچنین هفته گذشته با ویژگی جدید دیگری مواجه شدم که تجربه جدیدی را برای کاربران هنگام جستجوی “راهنمای مبتدیان” + یک جستجوی پیچیده تر و گسترده تر ارائه می دهد. به عنوان مثال، جستجوی “راهنمای مبتدیان برای سرمایه گذاری” این نتیجه را به دست می دهد:

Screenshot from search for [beginners guide to investing]عکس از جستجوی [راهنمای مبتدیان برای سرمایه‌گذاری]، Google، دسامبر 2023

در این مورد، این «راهنمای مبتدی» که Google ارائه می‌کند، نتایج را در سراسر وب ترکیب می‌کند. و اگر روی یکی از این بخش‌ها کلیک کنید، منابع مختلفی در این زمینه دریافت خواهید کرد:

search for [beginners guide to investing]عکس از صفحه جستجو برای [راهنمای مبتدیان برای سرمایه گذاری]، Google، دسامبر 2023

و اگر روی یکی از سرفصل هایی مانند “ادامه سرمایه گذاری”، به نتایج مربوط به آن پرس و جو هدایت می شوید. اما گوگل سرفصل های راهنما را در نتایج برای بازگشت شما به SERP نگه می دارد.

earch for [continue investing]عکس از صفحه جستجوی [ادامه سرمایه گذاری]، Google، دسامبر 2023

نمونه دیگری در اینجا آمده است:

search for [beginners guide to living abroad]عکس از صفحه جستجوی [راهنمای مبتدیان برای زندگی در خارج از کشور]، Google، دسامبر 2023

دوباره، ما 9 راهنمای مرحله از وب جمع آوری شده و در یک تجربه جستجوی هدایت شده توسط Google قرار داده شده است.

search for [beginners guide to living abroad]عکس از صفحه جستجو برای [راهنمای مبتدیان به زندگی در خارج از کشور]، Google، دسامبر 2023

اگر روی یکی از مراحل کلیک کنید، پیوندهایی به منابع دریافت خواهید کرد. و اگر روی یکی از سرصفحه ها کلیک کنید، نتایج مربوط به آن پرس و جو را دریافت خواهید کرد. در این مثال، «یک کار در خارج از کشور پیدا کنید».

اما Google مراحل راهنما را در بالای SERP نگه می دارد، بنابراین شما همچنان از SERP به عنوان راهنمای خود به جای یکی از منابع استفاده می کنید.

2 New SERP Features That Are Bad News For Publishersعکس از صفحه جستجو برای [پیدا کردن شغل در خارج از کشور]، Google، دسامبر 2023

در گذشته، Google یک قطعه ویژه برای این نوع جستجوها ارائه کرده و مراحل را ارائه کرده است. از یک سایت در پرس و جو با پیوند خواندن بیشتر از آن سایت، مانند این مثال:

2 New SERP Features That Are Bad News For Publishersعکس از صفحه جستجوی [راهنمای وزنه برداری برای مبتدیان]، Google، دسامبر 2023

من فقط یک نمونه‌های انگشت شماری از این ویژگی جدید، و پرسش‌ها همگی عبارت «راهنمای مبتدیان» را در خود دارند.

آنها همچنین موضوعات گسترده ای هستند که Google تعیین کرده است که دارای 9 مرحله هستند. این ممکن است فقط یک تصادف باشد. من دو نکته مهم از این عرضه نرم دارم:

  • Google در تلاش است تا با ارائه «گام‌های» خود برای یادگیری یک موضوع، کاربران را در Google نگه دارد. به‌عنوان یک کاربر، می‌توانید منابع «مراحل» آن را بخوانید و به سراغ آن بروید. منابعی را که نشان می دهد – اما گوگل در تلاش است تا شما را وادار کند به SERP بازگردید و از آن به عنوان پایگاه اصلی یادگیری خود استفاده کنید.
  • مثل زمانی که People Also Ask راه اندازی شد، ردیابی آن مشکل است. اگر میانگین موقعیت را در کنسول جستجوی Google دنبال می کنید، به نظر نمی رسد هنوز این نتایج را شمارش کند. اگر این مورد برای پرس و جوهای بیشتری ارائه شود، باید ردیابی آن را حل کنیم زیرا قبل از اینکه حتی به نتایج ارگانیک معمولی در آن مثال سرمایه گذاری برسید، 25 نتیجه در آن ویژگی نشان داده می شود.

این ویژگی با متفاوت است جستجوی Generative Experience (SGE) که Google اخیراً اعلام کرد زیرا حداقل در حال حاضر به جای استفاده از هوش مصنوعی، از وب منبع یابی می کند.

شاید به این دلیل که این موضوعات YMYL هستند، وقت خود را صرف می کند و اطمینان حاصل می کند که دریافت می شود این نتایج درست قبل از اینکه در SGE برای YMYL قرار بگیرد.

نظر شما چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا