سئو

راهنمای نهایی سئوی محتوا

مجله تودی : سئوی محتوا بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین، ساختار تولید محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهم ترین زمینه های سئو محتوا را پوشش می دهد. اگر می‌خواهید نحوه ایجاد محتوای رتبه‌بندی‌شده را بیاموزید، ادامه دهید.

محتوای با کیفیت اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد!

آیا درباره به‌روزرسانی محتوای مفید Google شنیده‌اید؟ از این پس، کیفیت محتوای شما می‌تواند تاثیر بیشتری بر رتبه‌بندی شما داشته باشد.

ما می دانیم که ایجاد محتوای با کیفیت بالا آسان نیست. اما تجزیه و تحلیل SEO Premium ما می تواند کمک کند! به اندازه گوگل هوشمند است و به شما کمک می کند محتوای غنی و مفیدی را به روشی طبیعی ایجاد کنید و رتبه خود را بهبود بخشد!

SEO محتوا چیست؟

سئوی محتوا به ایجاد محتوایی اشاره دارد که به صفحات وب شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند. این شامل همه چیز است، از نوشتن تا ساختاردهی محتوای وب سایت شما. سه عنصر اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که باعث می شود وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد: استراتژی کلمات کلیدی، ساختار سایت و نوشتن کپی رایت.

چرا سئوی محتوا در وهله اول مهم است؟ از آنجایی که موتورهای جستجو مانند گوگل وب سایت شما را می خوانند، بنابراین کلماتی که استفاده می کنید تعیین می کنند که آیا سایت شما در صفحات نتایج آنها رتبه بندی می شود یا خیر. البته، طراحی وب سایت شما باید به خوبی انجام شده باشد، با رابط کاربری عالی و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت سایت شما در موتورهای جستجو شانسی ندارد .

1. تحقیق کلیدواژه

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی اساساً مراحلی است که برای ایجاد یک لیست گسترده انجام می دهید. از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. استراتژی سئوی هر محتوا باید با تحقیق کلیدواژه شروع شود، زیرا اگر می خواهید ترافیک ایجاد کنید، باید بدانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا عباراتی را که باید برای آنها رتبه بندی کنید، کشف کنید.

تحقیق کلمات کلیدی دارای چهار مرحله است:

  • ماموریت کسب و کار خود را بنویسید؛
  • لیستی از تمام کلمات کلیدی که می خواهید پیدا شوند تهیه کنید؛
  • به هدف جستجو نگاه کنید؛
  • صفحات فرود را برای این کلمات کلیدی ایجاد کنید.

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به درستی انجام می دهید، باید دید کلی روشنی از عباراتی که مردم استفاده می کنند و عباراتی که می خواهید صفحات سایت شما برای آنها پیدا شود داشته باشید. این مرور کلی به عنوان راهنمای نوشتن محتوا در وب سایت شما عمل می کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی برای محتوای سئو بسیار مهم است؟

تحقیق صحیح کلمات کلیدی روشن می‌کند که مخاطب شما از چه عبارات جستجو استفاده می‌کند. این بسیار مهم است. در Yoast، ما مرتباً با مشتریانی روبرو می شویم که هنگام صحبت در مورد محصولات خود از کلمات خاصی استفاده می کنند، در حالی که مشتریان آنها از کلمات کاملاً متفاوت استفاده می کنند.

نوشتن و بهینه سازی محتوای سئو برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند، منطقی نیست. انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی اطمینان حاصل می کند که از همان کلماتی استفاده می کنید که مخاطبان هدف خود هستند، بنابراین تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود ارزشمند است.

اصطلاحاتی که در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم

کلیدواژه ها و عبارات کلیدی

ما تمایل داریم همیشه از کلمه “کلید واژه” استفاده کنیم. با این حال، لازم نیست فقط یک کلمه باشد. پس از همه، “وردپرس سئو” یک کلمه کلیدی است، همانطور که “افزونه گوگل آنالیتیکس” است. بنابراین می توانید کلمات کلیدی حاوی چندین کلمه داشته باشید!

کلیدواژه های دم بلند

هرچه یک عبارت جستجو طولانی تر (و خاص تر) باشد، رتبه بندی آن عبارت آسان تر خواهد بود. کلمات کلیدی که خاص تر (و معمولا طولانی تر) هستند معمولا به عنوان کلمات کلیدی دم بلند نامیده می شوند. کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند و بیشتر بر روی یک طاقچه تمرکز می کنند.

چند کلمه کلیدی؟

ارائه تعداد دقیق کلمات کلیدی که باید روی آنها تمرکز کنید بسیار دشوار است. شما فقط باید چیزهای زیادی داشته باشید – تا جایی که می توانید پیدا کنید. شاید بیش از 1000 کلمه کلیدی خیلی زیاد باشد!

حتی اگر یک کسب و کار نسبتا کوچک هستید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی روبرو خواهید شد. اما لازم نیست فوراً برای همه اینها صفحات ایجاد کنید. نکته مهم در مورد داشتن یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس این است که می توانید به تدریج محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که می‌خواهید فوراً برای چه کلمات کلیدی رتبه‌بندی کنید و کدام‌ها فوراً مهم نیستند. اولویت های خود را مشخص کنید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

سر یا دم؟

طبقه بندی کلمات کلیدی شما ضروری است. برخی از کلمات کلیدی بسیار رایج و رقابتی هستند (سر)، در حالی که برخی دیگر دم بلند هستند. تصمیم بگیرید که کلیدواژه های سطح بالا و حیاتی شما کدام هستند – آنهایی که ترافیک کافی برای وب سایت شما ایجاد می کنند و بهترین تناسب را با کسب و کار شما دارند. احتمالاً فقط تعداد کمی از این کلیدواژه‌های عمومی را برای کسب‌وکار خود خواهید داشت، مابقی بیشتر به دنبال آن خواهند بود. در بخش بعدی، اطلاعات عمیق تری در مورد کلمات کلیدی دم بلند (و اهمیت این کلمات کلیدی) ارائه خواهیم کرد.

نکته: مطمئن شوید که صفحه اصلی شما و صفحات یک سطح زیر آن برای رایج ترین کلمات کلیدی بهینه شده اند! محتوایی که بر روی کلمات کلیدی دم بلند متمرکز شده است (بنابراین جایگاه بیشتری دارد) باید در انتهای سایت شما باشد.

هدف کلمه کلیدی و هدف جستجو

همانطور که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید، فکر کردن به هدف جستجوی کاربران واقعاً سودمند است. آیا آنها به دنبال اطلاعات هستند یا می خواهند چیزی بخرند؟ هدف آنها از وارد کردن کلمه کلیدی شما به عنوان اصطلاح جستجو چیست؟ این هدف به عنوان هدف کلمه کلیدی شناخته می شود. برای برخی از کلمات کلیدی، بسیار واضح است، مانند [خرید مبل چرمی]، یا [چگونه به توله سگ خود آموزش دهید]. اما همیشه به این سادگی نیست.

چهار نوع قصد

چهار نوع قصد وجود دارد:

  • هدف ناوبری:افراد می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند، اما به جای وارد کردن URL، یک عبارت را در موتور جستجو وارد می کنند.
  • هدف اطلاعاتی: افراد در تلاش هستند تا پاسخی برای یک سوال یا اطلاعات خاص در مورد یک موضوع خاص پیدا کنند.
  • نیت تجاری: افراد می خواهند در آینده نزدیک چیزی بخرند و قبل از خرید در حال تحقیق هستند.
  • قصد معامله: افراد پس از انجام جستجوی هدف تجاری خود به دنبال خرید چیزی هستند.

موتورهای جستجو همیشه در تلاش هستند تا دقیقاً به نیازهای افراد پاسخ دهند و در این مورد نیز بهتر می شوند. بنابراین، به زبان ساده، اگر 95 درصد از افرادی که برای [تعویض لاستیک خودرو] جستجو می‌کنند، قصد اطلاعاتی دارند، و شما در حال بهینه‌سازی برای قصد معامله برای فروش لاستیک هستید، احتمالاً رتبه‌بندی نمی‌کنید.

SERP ها را بررسی کنید

هنگامی که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید، می توانید اطلاعات زیادی را از صفحات نتایج بدست آورید. اگر می‌خواهید بدانید هدف افراد از کلمات کلیدی شما چیست، به سادگی آن کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و به نتایج جستجو نگاه کنید. سپس، سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که پاسخگوی نیاز خاصی باشد که از نتایج هر کلمه کلیدی استخراج می کنید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که می توانید استفاده کنید

چندین ابزار رایگان و ممتاز برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد. Yoast SEO با ادغام Semrush ارائه می شود که پیشنهاداتی را برای عبارات کلیدی مرتبط از جمله روند حجم جستجو ارائه می دهد. البته این یک ابزار کامل تحقیق کلمات کلیدی نیست. اما می تواند به شما کمک کند تا بینش های ارزشمندی به دست آورید و کلمات کلیدی با عملکرد بالا را پیدا کنید! برای سایر ابزارها، لطفاً مقاله ما را در مورد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بررسی کنید.

تطبیق استراتژی کلمه کلیدی شما

استراتژی کلمه کلیدی شما نباید ثابت باشد. باید در کنار شرکت و وب سایت شما تغییر کند و تکامل یابد. باید با شما تکامل یابد و رشد کند. اگر اینطور نیست، اشتباه انجام می دهید.

از تغییرات شرکت خود مطلع باشید و استراتژی خود را به طور همزمان تطبیق دهید. اگر فروشگاه آنلاین شما شروع به فروش محصولات جدید کرد، لیست خود را با کلمات کلیدی بیشتری گسترش دهید. اگر به دنبال بازارهای جدید هستید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما در این بازارهای جدید نیز هدف قرار گیرند.

چندین استراتژی کلیدواژه برای اتخاذ وجود دارد. یکی از آنها این است که ابتدا برای کلمات کلیدی دم بلند رتبه بندی کنید، سپس کلمات کلیدی عمومی تر را هدف قرار دهید. اما می‌توانید با تمرکز بر روی کلیدواژه‌های عمومی قبل از اینکه به دنبال کلمات بلندتر باشید، شروع کنید. می‌توانید بزرگنمایی کنید و فعالیت‌های تخصصی بیشتری را دنبال کنید، رویکرد خود را گسترش دهید، محتوای بیشتری را در مورد چیزهای مختلف اضافه کنید، یا می‌توانید هر دو را به طور همزمان انجام دهید.

2. ساختار سایت

دومین جنبه مهم سئوی محتوا، ساختار سایت شما است. ابتدا توضیح خواهم داد که چرا ساختار سایت حیاتی است، سپس به شما نشان خواهم داد که ساختار سایت ایده آل چگونه به نظر می رسد. من همچنین به شما نکاتی را در مورد چگونگی (سریع) بهبود ساختار سایت خود بدون ایجاد اختلال در هسته وب سایت خود ارائه خواهم داد.

چرا ساختار سایت برای سئو محتوا مهم است؟

دو دلیل اصلی وجود دارد که ساختار سایت یک عامل رتبه بندی مهم و در نتیجه برای ساخت محتوای سئو ضروری است:

الف. یک ساختار خوب به گوگل کمک می کند تا سایت شما را درک کند

نحوه ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های قابل توجهی در مورد مکان یافتن مهم ترین محتوا می دهد. ساختار سایت شما تعیین می کند که آیا یک موتور جستجو متوجه می شود که سایت شما در مورد چیست، و اینکه چگونه محتوای مرتبط با هدف و هدف سایت شما را به راحتی پیدا و فهرست می کند. بنابراین یک ساختار خوب سایت منجر به رتبه بالاتر در گوگل می شود.

با ایجاد چنین ساختاری، می توانید از محتوای موجود که لینک های دیگران را جذب کرده است برای کمک به رتبه بندی صفحات دیگر خود استفاده کنید. ساختار سایت شما کمک می‌کند تا بخشی از این پیوند به سایر صفحات سایت شما پخش شود. در یک سایت تجاری، این بدان معناست که شما می توانید از محتوای باکیفیتی که نوشته اید برای افزایش رتبه موتور جستجوی صفحات فروش خود نیز استفاده کنید.

ب. یک ساختار خوب باعث می شود که شما با محتوای سئوی خود رقابت نکنید

احتمالاً چندین مقاله در مورد موضوعات مشابه در سایت خود خواهید داشت. به عنوان مثال، در Yoast، ما در مورد SEO می نویسیم. اگر هشت مقاله در مورد سئو می نوشتیم، گوگل نمی دانست کدام یک از همه مهمتر است. به همین دلیل است که ما از ساختار سایت خود برای روشن کردن این موضوع استفاده کردیم. اگر این کار را نکرده بودیم، برای کسب رتبه برتر گوگل با مقالات خودمان رقابت می کردیم. بنابراین اگر مشکلاتی از این دست را با استفاده از یک ساختار پیوند داخلی صحیح حل کنید، نتیجه به طور کلی رتبه‌بندی بالاتر خواهد بود.

ساختار سایت ایده آل

در حالت ایده آل، باید سایت خود را مانند یک هرم ساختار دهید. در بالا صفحه اصلی شما است. در صفحه اصلی خود، به برخی از صفحات دیگر (مانند صفحات دسته بندی) لینک می دهید. این صفحات به نوبه خود به صفحات بیشتری لینک می دهند.

در یک محتوای موثر استراتژی SEO، استراتژی کلمه کلیدی شما و نحوه ساختار خود سایت با هم کار کنند در یک استراتژی کلمه کلیدی مناسب، شما به کلمات کلیدی متداول و رقابتی و همچنین عبارات جستجوی طولانی (و طاقچه) فکر کرده اید. شما باید دوگانگی مشابهی را در ساختار سایت خود ایجاد کنید. صفحاتی که بر عبارات جستجوی متداول تمرکز می کنند باید در هرم شما بالا ظاهر شوند، در حالی که صفحاتی که برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه شده اند باید در قسمت پایینی ساختار شما ظاهر شوند. و فراموش نکنید که صفحات دم بلند در پایین به صفحات بالاتر در هرم پیوند داده شوند!

نکات کاربردی برای بهبود ساختار سایت

اگر در مورد سئوی محتوا جدی هستید، به احتمال زیاد در حال حاضر یک وب سایت زنده خواهید داشت. بنابراین ممکن است کمی دیر باشد که ساختار سایت خود را به روشی ایده آل هرمی تنظیم کنید. ناامید نشوید – هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود ساختار سایت و محتوای سئوی خود انجام دهید.

در مورد محتوای سنگ بنا تصمیم بگیرید

شما باید تلاش خود را بر روی مقالات سنگ بنا متمرکز کنید. اینها مقالاتی هستند که شما بیشتر به آنها افتخار می کنید و با ماموریت وب سایت شما مطابقت دارند. شما بیشتر می خواهید برای این مقالات رتبه بندی کنید. واقعیت جالب: این راهنمای نهایی یکی از سنگ بنای ما است!

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام یک از مقالات شما مهم ترین هستند، از هم اکنون به فکر کردن در مورد آن بپردازید. این مقالات را به بهترین مقالات در سایت خود تبدیل کنید. TLC اضافی به آنها بدهید و مرتباً آنها را به روز کنید.

هنگامی که در مورد سنگ بنای ارزشمند خود تصمیم گرفتید، مطمئن شوید که از تمام مقالات “دم” خود به آن سنگ بناها پیوند داده اید. به این ترتیب، گوگل می داند که چه مقالاتی بالاترین رتبه را داشته باشد. شما می توانید همه این موارد را در مقاله ما در مورد گنجاندن سنگ بنا در ساختار سایت خود بخوانید. خوب است بدانید: Yoast SEO Premium یک ابزار پیوند داخلی پیشرفته دارد که به طور خودکار مقالات مرتبط را برای پیوند پیشنهاد می دهد.

نکته حرفه ای: می توانید از تمرین سئوی محتوای سنگ بنای ما در Yoast SEO Premium استفاده کنید تا تمام صفحات محتوای سنگ بنای خود را بررسی کنید، ببینید چه تعداد لینک داخلی دریافت می کنند و در صورت لزوم به سرعت موارد بیشتری را اضافه کنید.

از برچسب ها استفاده کنید (اما نه خیلی زیاد)

سایت شما همچنین از افزودن برچسب ها سود خواهد برد. برچسب ها و طبقه بندی ها به سایت شما ساختار بیشتری می دهند – حداقل گوگل آن را بهتر درک می کند. آنها مقالات شما را در مورد موضوعات مشابه گروه بندی می کنند. با این حال زیاده روی نکنید. برخی افراد برچسب های بیشتری نسبت به مقالات دارند. استفاده از تگ های زیاد منجر به ایجاد یک سایت گیج کننده و ضعیف می شود.

از محتوای تکراری خودداری کنید

یک محتوای سئو می تواند در چندین مکان در سایت شما ظاهر شود. به عنوان یک خواننده، برایتان مهم نیست: همچنان محتوایی را که برای آن آمده‌اید، دریافت می‌کنید. اما یک موتور جستجو باید چیزی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب کند، زیرا نمی‌خواهد همان محتوا را دو بار نشان دهد. و سایت های دیگری که می خواهند به محصول شما لینک دهند چطور؟ این احتمال وجود دارد که برخی از آنها به URL اول پیوند داده شوند، در حالی که برخی دیگر به آدرس دوم پیوند دهند.

با این حال، اگر مطمئن شوید که همه این پست های تکراری به یک URL مرتبط هستند، شانس شما برای رتبه دهی برتر برای کلمه کلیدی مربوطه بسیار بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر: Canonicalization راه حلی برای محتوای تکراری است. می توانید URL متعارف را در تب پیشرفته Yoast SEO پیکربندی کنید.

حذف محتوای قدیمی سئو

آیا باید محتوای قدیمی را نگه دارید؟ که بستگی دارد. شما سه گزینه دارید: به روز رسانی، تغییر مسیر یا ادغام. اگر محتوای یک صفحه قدیمی است، آن را حذف کنید! اما پیوندهای ارزشمند به آن صفحه چطور؟ پس از همه، شما می خواهید مطمئن شوید که هنوز از این پیوندها سود می برید، حتی اگر صفحه دیگر وجود نداشته باشد. اینجاست که گزینه دوم وارد می شود: تغییر مسیر.

اگر افزونه Yoast SEO Premium ما را داشته باشید، تغییر مسیر صفحات آسان است، که می تواند به شما در مراقبت از تغییر مسیرها کمک کند. ترجیحاً URL قدیمی (301) را به صفحه یا محصول جدید و به روز شده هدایت کنید. همچنین در صورت عدم وجود جایگزینی، می توانید به یک صفحه مرتبط هدایت شوید. به عنوان مثال، صفحه دسته بندی محصول خاص، یا به عنوان آخرین راه حل، صفحه اصلی شما. به این ترتیب، صفحه (منسوخ شده) دیگر با ساختار سایت شما تداخل نخواهد داشت.

با محتوای یتیم مقابله کنید

اصطلاح “محتوای یتیم به مقاله‌هایی اطلاق می‌شود که هیچ پیوندی از مقالات دیگر شما ندارند. یا پست ها به همین دلیل، یافتن این مقالات هم توسط گوگل و هم توسط کاربران شما دشوار است. علاوه بر این، گوگل این نوع محتوا را کم اهمیت تلقی می کند! بنابراین اگر مقاله ای برای شما مهم است، باید با پیوند دادن به آن مقاله خاص از محتوای دیگر (مرتبط) آن را برای گوگل (و بازدیدکنندگان خود) روشن کنید. در مقاله ما در مورد محتوای یتیم درباره حل مشکل مقاله‌های یتیم بیشتر بخوانید.

با آدمخواری محتوا مقابله کنید

وقتی برای مدتی محتوا می نویسید، ممکن است ده ها مقاله در مورد هر موضوعی داشته باشید. اگر این مقالات به نوعی همان چیزی را بیان کنند، موتورهای جستجو و کاربران ممکن است گیج شوند. ناگفته نماند که محتوای شما ممکن است با خود در موتورهای جستجو رقابت کند. به این آدم‌خواری کلمه کلیدی می‌گویند. ذاتا بد نیست، اما چیزی است که باید به آن نگاه کنید. آیا مقالات شما آنطور که باید عملکرد خوبی دارند یا رقابت به شانس رتبه‌بندی بالاتر آسیب می‌زند؟ خوشبختانه، پیدا کردن و رفع آدم خواری کلمات کلیدی کار سختی نیست.

3. کپی رایتینگ برای سئوی محتوا

سومین و آخرین جنبه استراتژی سئوی محتوا موفق، کپی رایتینگ است. دو نکته بسیار مهم که باید به خاطر بسپارید: مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در سایت شما داشته باشند. با این حال، نباید فراموش کنید که محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید. فقط با بهینه سازی محتوای خود آنقدر آشکار زیاد جلو نروید که خواندن آن وحشتناک شود. در Yoast، پیشنهاد می کنیم متن خود را برای جستجو بهینه سازی کنید بدون اینکه بر اصالت ایده یا خوانایی متن شما تأثیر منفی بگذارد.

با یک ایده اصلی شروع کنید

اولین شرط لازم برای کپی رایتینگ با کیفیت بالا، نوشتن محتوای اصلی است. پست یا مقاله شما باید «تازه»، جدید و اصلی باشد. باید با همه پست‌ها و مقالات دیگری که قبلاً در اینترنت هستند متفاوت باشد. به علاوه، باید محتوایی باشد که مردم بخواهند بخوانند.

اگر جستجوی کلمات کلیدی خود را به خوبی انجام داده اید، اکنون لیست طولانی از اصطلاحاتی دارید که می خواهید آنها را پیدا کنید. این لیست می تواند راهنمای شما برای انتخاب باشد. با این حال، یک کلمه کلیدی لزوماً یک موضوع نیست. باید مطمئن شوید که ایده ای اصلی را برای پست وبلاگ خود ارائه کرده اید – ایده ای که در آن کلیدواژه مورد نظر تمرکز دارد. یک مکان برجسته.

اما نگران نباشید! محتوای سئو اصلی به معنای محتوای جدید نیست. ارائه نظر (حرفه ای) خود در مورد یک موضوع خاص نیز به عنوان محتوای اصلی به حساب می آید. زیرا زاویه شخصی شما نسبت به یک داستان، محتوای شما را منحصر به فرد و بدیع می کند. البته، اگر داستان شما کاملاً جدید باشد، به طور خودکار به این معنی است که اصلی است.

به مخاطبان خود فکر کنید

اگر می خواهید محتوای اصلی بنویسید، باید به مخاطبان خود و اینکه چه کسانی هستند فکر کنید. همچنین از خود بپرسید:

  • چه چیزی می خواهید به مخاطبان خود بگویید؟
  • پیام اصلی مقاله شما چه خواهد بود؟
  • آیا می توانید هدف مقاله خود را بگویید؟
  • می‌خواهید مخاطبان پس از خواندن مقاله شما چه کاری انجام دهند؟ (آیا می خواهید آنها تعامل داشته باشند، محصولات/خدمات شما را بخرند یا پست های بیشتری بخوانند؟)

فکر کردن در مورد این سوالات به شما کمک می کند تا ایده اصلی برای پست یا مقاله خود داشته باشید.

طراحی محتوا و سئوی محتوا

طراحی محتوا فرآیندی است که به شما کمک می‌کند محتوا را بر اساس نیازهای واقعی کاربر تولید کنید. این نه تنها به شما کمک می‌کند بفهمید کاربر شما چه چیزی را می‌خواهد، بلکه بر آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد نیز تمرکز می‌کند. فکر کردن به محتوای خود به این روش به شما کمک می کند محتوا را به زبان و قالب مورد نیاز کاربر خود ایجاد کنید.

با این حال، طراحی محتوا فقط تکنیکی نیست که به شما کمک کند محتوای بهتری تولید کنید – این یک روش جدید برای تفکر در مورد محتوا است.

نوشتن به محتوای سئو قابل خواندن نیاز دارد

یک نیاز کلیدی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، نوشتن محتوایی است که خواندن آن آسان باشد. خوانایی هم برای مخاطبان شما و هم برای گوگل مهم است. از این گذشته، نه تنها مردم مقالات شما را می خوانند، بلکه گوگل نیز این کار را می کند.

اگر متن شما به خوبی ساختار یافته و واضح نوشته شده باشد، خوانندگان می توانند پیام شما را به وضوح درک کنند. و گوگل هم همینطور! اگر پیام اصلی شما برای Google واضح است، پست شما به احتمال زیاد در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد.

خوانایی به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند ساختار متن، طول جمله و نوشتن پاراگراف های واضح.

محتوا، زمینه و هدف جستجو

همانطور که Google در حال هوشمندتر شدن است، شروع به درک بهتر محتوا در سایت‌ها می‌کند — به لطف بسیاری از پیشرفت‌ها در حوزه پردازش زبان طبیعی، مانند BERT. دیگر فقط به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه ظاهر می شود نیست. همچنین زمینه آن کلمات کلیدی را نیز در نظر می گیرد، مانند اصطلاحات و عبارات همزمان، کلمات مرتبط و مترادف. علاوه بر این، همانطور که قبلاً ذکر شد، Google می‌تواند سؤالات کاربران را بهتر درک کند: سعی می‌کند تعیین کند هدف جستجو چیست. از کاربر است. آیا آنها به دنبال یک محصول هستند یا فقط اطلاعات؟ کدام صفحات بیشتر با این هدف مطابقت دارند؟

همه این پیشرفت‌ها به این معنی است که شما باید روی بیشتر از استفاده از کلمه کلیدی خود تمرکز کنید. این بدان معناست که باید در مورد کلماتی که در اطراف آن استفاده می کنید نیز فکر کنید: آیا آنها روشن می کنند که در مورد چه موضوعی بحث می کنید؟ و آیا هدفی از پست یا صفحه ای که ایجاد می کنید در ذهن دارید؟ آیا این فقط اطلاعاتی را ارائه می دهد یا می خواهید چیزی را بفروشید و آیا این با آنچه کاربران شما واقعاً به دنبال آن هستند همخوانی دارد؟ Yoast SEO Premium به شما امکان می دهد محتوای سئوی خود را با مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط بهینه کنید و اضافه کردن زمینه به مقالات خود را آسان تر می کند.

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو و خوانندگان

شرط نهایی برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا این است که مطمئن شوید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است. شما می خواهید محتوای سئوی شما به راحتی پیدا شود. قابلیت یافتن با افزایش احتمال اینکه گوگل محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند ارتباط دارد. مهم است که این مرحله نهایی را پس از نوشتن یک پست اصلی و خواندنی بردارید.

Yoast SEO به شما کمک می کند متن خود را کمی بیشتر تغییر دهید. اگر مقاله خود را نوشته اید، بر روی ایده اصلی تمرکز کرده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید.

گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام جنبه های یافتن شما نیاز به توجه بیشتری دارد. با این حال، تا زمانی که نمره کلی شما خوب باشد، برای هر جنبه به یک گلوله سبز نیاز ندارید.

Yoast SEO به شما کمک می کند تا پیش نمایش اسنیپت خود را نیز بهینه کنید. این ترفندها می توانند شانس شما را برای انتخاب شدن توسط موتورهای جستجو بسیار افزایش دهند.

نتیجه گیری در مورد سئو محتوا

سئوی محتوا بخش بزرگی از سئو است. این شامل هر جنبه ای از نوشتن و ساختار محتوا در وب سایت شما می شود. سئوی محتوا ضروری است. اگر محتوای شما مزخرف باشد، هیچ کس نمی خواند. گوگل نیز مانند بازدیدکنندگان، متن وب سایت شما را می خواند و اسکن می کند.

الگوریتم گوگل بر اساس محتوایی که منتشر می کنید، رتبه سایت شما را تعیین می کند. و همه ما می دانیم که محتوا پادشاه است. بنابراین، شما باید محتوای SEO عالی بنویسید، روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید و وب سایت خود را به گونه ای ساختار دهید که گوگل آن را درک کند. این کار بسیار است، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا