سئو

گوگل دو خزنده وب جدید را معرفی کرد

گوگل جزئیات دو خزنده جدید را فاش کرد که برای توسعه محتوای تصویر و ویدیو برای اهداف “تحقیق و توسعه” بهینه شده اند. اگرچه مستندات به صراحت این را بیان نمی کند، فرض بر این است که اگر ناشران تصمیم بگیرند خزنده های جدید را مسدود کنند، تأثیری در رتبه بندی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که داده‌های خراش‌شده توسط این خزنده‌ها به صراحت برای داده‌های آموزشی هوش مصنوعی نیست، این همان چیزی است که خزنده Google-Extended برای آن است.

در ادامه با تودی همراه باشید تا این دو خزنده را به طور کامل شناسایی کنید.

GoogleOther Crawlers

دو خزنده جدید نسخه‌هایی از خزنده GoogleOther هستند که در آوریل 2023 راه‌اندازی شد. خزنده اصلی GoogleOther نیز برای استفاده توسط تیم‌های محصول Google برای تحقیق و توسعه در مواردی که به عنوان خزیدن یک‌بار توصیف می‌شود، تعیین شد، که شرح آن سرنخ‌هایی ارائه می‌دهد. در مورد اینکه از انواع جدید GoogleOther برای چه استفاده می شود.

هدف خزنده اصلی GoogleOther رسماً به شرح زیر است:

«GoogleOther خزنده عمومی است که ممکن است توسط تیم‌های مختلف محصول برای واکشی محتوای قابل دسترس عموم از سایت‌ها استفاده شود. به عنوان مثال، ممکن است برای خزیدن یکباره برای تحقیق و توسعه داخلی استفاده شود.

دو نوع GoogleOther

دو خزنده GoogleOther جدید وجود دارد:

  1. GoogleOther-Image
  2. GoogleOther-Video

انواع جدید برای خزیدن داده‌های باینری هستند، که داده‌هایی هستند که متن نیستند. داده های HTML به طور کلی به عنوان فایل های متنی، فایل های ASCII یا Unicode شناخته می شوند. اگر می توان آن را در یک فایل متنی مشاهده کرد، پس یک فایل متنی / ASCII / فایل یونیکد است. فایل‌های باینری فایل‌هایی هستند که نمی‌توانند در یک برنامه نمایش متن، فایل‌هایی مانند تصویر، صدا، و ویدیو باز شوند.

انواع جدید GoogleOther برای محتوای تصویری و ویدیویی است. گوگل توکن‌های عامل کاربر را برای هر دو خزنده جدید فهرست می‌کند که می‌توانند در robots.txt برای مسدود کردن خزنده‌های جدید استفاده شوند.

1. GoogleOther-Image

توکن‌های عامل کاربر:

  • GoogleOther-Image
  • GoogleOther

رشته کامل عامل کاربر:

GoogleOther-Image/1.0

2. GoogleOther-Video

توکن‌های عامل کاربر:

  • GoogleOther-Video
  • GoogleOther

رشته کامل عامل کاربر:

GoogleOther-Video/1.0

رشته‌های عامل کاربر GoogleOther تازه به‌روزرسانی‌شده

رشته‌های عامل کاربر GoogleOther تازه به‌روزرسانی‌شده

Google همچنین رشته های عامل کاربر GoogleOther را برای خزنده معمولی GoogleOther به روز کرد. برای اهداف مسدود کردن، می‌توانید به استفاده از همان رمز عامل کاربر قبلی (GoogleOther) ادامه دهید. رشته های عامل جدید کاربران فقط داده هایی هستند که برای شناسایی توضیحات کامل خزنده ها، به ویژه فناوری مورد استفاده، به سرورها ارسال می شوند. در این مورد، فناوری مورد استفاده Chrome است، با شماره مدل به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شود تا نشان دهد کدام نسخه استفاده می‌شود (W.X.Y.Z یک مکان‌نمای شماره نسخه Chrome در مثال فهرست‌شده در زیر است)

فهرست کامل رشته‌های عامل کاربر GoogleOther:

  • Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; Nexus 5X Build/MMB29P) AppleWebKit/537.36 (KHTML، مانند Gecko) Chrome/W.X.Y.Z Mobile Safari/537.36 (سازگار؛ GoogleOther)
  • Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML، مانند Gecko؛ سازگار؛ GoogleOther) Chrome/W.X.Y.Z Safari/537.36

خانواده دیگر ربات‌ها Google

این ربات‌های جدید ممکن است هر از گاهی در گزارش‌های سرور شما نشان داده شوند و این اطلاعات به شناسایی آن‌ها به‌عنوان خزنده‌های واقعی Google کمک می‌کند و به ناشرانی که ممکن است بخواهند از حذف تصاویر و ویدیوهای خود برای اهداف تحقیق و توسعه خودداری کنند، کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا