کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در سراسر شبکه های برتر

مجله تودی : آیا می دانید موفقیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد؟
مانند بسیاری از حوزه های بازاریابی، نتایج بر اساس صنعت، مخاطبان هدف و توانایی ایجاد محتوایی که مشتریان را جذب می کند، متفاوت است.
Rival IQ گزارش سالانه معیار رسانه های اجتماعی خود را برای سال 2023 منتشر کرد که در آن برندها در 14 صنعت عملکرد رسانه های اجتماعی خود را با سایر برندها در همان چشم انداز رقابتی مقایسه می کنند.
مجموعه دادهها مشارکت رسانههای اجتماعی در فیسبوک، اینستاگرام، تیکتوک و توییتر را برای ۲۱۰۰ شرکت در صنایع مختلف، از غذا و نوشیدنی گرفته تا فناوری، پوشش میدهد.
تعداد فالوورهای فیسبوک شرکتهای مورد تجزیه و تحلیل بین 25000 تا 10000000 است و همه آنها بیش از 5000 دنبال کننده در اینستاگرام، TikTok و Twitter دارند.
در زیر نکات مهمی وجود دارد که متخصصان بازاریابی باید بدانند.
مشارکت کلی
بین سالهای 2019-2022، همه صنایع شاهد کاهش مشارکت کلی در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر بودهاند.
فیسبوک و توییتر فقط تغییر جزئی در تعامل نشان دادند.
برای فیس بوک، در سال 2021 به 0.06% کاهش یافت و در سال بعد نیز این نرخ حفظ شد. برای توییتر، بین سالهای 2019 تا 2022، 0.01 درصد کاهش یافت.
ارسال هفتگی در طول زمان برای هر دو شبکه از 5.8 به 5 پست در هفته در فیس بوک و 5.4 به 3.9 پست در هفته در توییتر کاهش یافته است.
از سوی دیگر، اینستاگرام با افت بسیار بیشتری مواجه شد و از 1.22 درصد به 0.47 درصد رسید. اما برخلاف فیس بوک و توییتر، ارسال هفتگی در این پلتفرم از 4.3 به 4.5 پست در هفته افزایش یافته است.
تعامل فیس بوک
در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت فیس بوک به ازای هر پست توسط دنبال کنندگان 0.06٪ است.
میانگین تعداد پستهای هفتگی در همه صنایع 5.04 است، که بیشترین پستهای رسانهای با 73.5 بار در هفته است. این احتمالاً به این دلیل است که شرکتهای رسانهای محتوای خبری بیشتری نسبت به برندهای دیگر صنایع منتشر میکنند.
تعامل در اینستاگرام
در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل اینستاگرام به ازای هر پست توسط فالوورها 0.47٪ است.
متوسط تعداد پستهای هفتگی در همه صنایع 4.6 است که تیمهای ورزشی با 15.6 بار در هفته بیشترین پست را دارند.
تعامل در تیک تاک
در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت TikTok به ازای هر پست توسط دنبالکنندگان، 5.69% است.
تعداد متوسط ویدیوها در هفته در همه صنایع 1.75 است، که بیشترین ارسال رسانه ها در هفته 4.2 بار است.
تعامل در توییتر
در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت توییتر به ازای هر پست توسط دنبالکنندگان 0.035% است.
میانگین تعداد توییتهای هفتگی در همه صنایع 3.91 است، که بیشترین توئیت رسانهها 70.2 بار در هفته است.
انواع پست برتر
بهترین انواع پست ها در هر شبکه اجتماعی بسته به صنعت متفاوت است.
پستهای عکس و ویدیو بیشترین تعامل را در فیسبوک دارند، در حالی که پستهای پیوند و وضعیت کمترین میزان تعامل را دارند.

برای اینستاگرام، دادهها نشان میدهد که کسبوکارها باید تلاشهای تولید محتوا را روی حلقهها، چرخ فلکها و عکسها متمرکز کنند. پستهای ویدیویی آپلود نمیشوند زیرا حلقهها کمترین تعامل را دارند.
در توییتر، پستهای دارای عکس، ویدیو و وضعیت بیشترین میزان تعامل را نشان میدهند، در حالی که توییتهای دارای پیوند کمترین میزان تعامل را دارند.
هشتگ های برتر
هشتگها در صنایع و پلتفرمها بسیار متفاوت هستند. هشتگ های تعطیلات تمایل دارند بیشترین تعامل را در همه صنایع ایجاد کنند، در حالی که محبوبیت مسابقات و هدایا در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است.

موارد مهم
نکته کلیدی این است که مخاطبان هر صنعت کمی متفاوت هستند. در حالی که برندهای غذا و نوشیدنی بهترین تعامل را با حلقههای اینستاگرام دارند، برندهای آموزش عالی بهترین تعامل را با چرخ فلکهای اینستاگرام مشاهده میکنند.
برای استفاده حداکثری از استراتژی رسانه های اجتماعی خود، راه هایی برای تبدیل محتوای خود به قالبی بیابید که بهترین تعامل را در هر یک از شبکه های اجتماعی برتر داشته باشد. این تضمین میکند که با محتوایی که از مصرف آنها لذت میبرند به بیشترین مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.
برای دریافت بیش از 100 صفحه از بینش های خاص صنعت، از Rival IQ دیدن کنید و گزارش نشانک رسانه های اجتماعی 2023 را دانلود کنید.