مارکتینگشبکه‌های اجتماعی

الگوریتم اینستاگرام چیست؟ چگونه با الگوریتم جدید پیشرفت کنیم؟

در قسمت قبل از سری آموزش‌های بازاریابی اینستاگرام به دلیل انجام اینستاگرام مارکتینگ به طور پرداختیم حال در این آموزش قصد داریم شمارا با الگوریتم اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید بهترین بازخورد را این برنامه محبوب دریافت کنید پس با ما در مجله تودی همراه باشید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

زمانی که در رابطه با اینستاگرام صحبت می‌کنیم باید بدانیم که اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که زیر نظر مستقیم فیس‌بوک مدیریت می‌شود، اینستاگرام دارای هوش مصنوعی قدرتمند است که در هر لحظه میلیون‌ها کاربر خود را آنالیز می‌کند و به لطف یادگیری ماشینی از این آنالیزها یاد می‌گیرد تا بتواند رفتار کاربران در آینده را نیز پیش‌بینی کند به همین دلیل است که الگوریتم این شبکه اجتماعی در هر لحظه در حال تغییرات کوچک و بزرگ است.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که نمی‌توان الگوریتم این شبکه اجتماعی را به طور کامل یاد گرفت اما می‌توانید برخی از الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی را بر اساس برخی داده‌های کسب شده پیش‌بینی کرد.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در سال 2020

برای همه کسب و کارها مهم است که بتوانیم مشتری بیشتری جذب کنیم و به بقای خود در سیستم کسب و کاری ادامه دهیم و پیشرفت کنیم اینستاگرام نیز همچون هر نوع کسب و کاری هدفی دنبال می‌کند و این هدفی چیزی نیست جز افزایش درآمد به واسطه تبلیغات برای کسب و کارها، بر اساس الگوریتم اینستاگرام در سال 2020 محتوای شما تنها به 10 درصد از فالورتان نمایش می‌دهد این اتفاق به این معناست که حدود 90% مخاطبان شما شاید پست‌های شمارا نبینند.

حال راه حل چیست؟ چگونه خود را به دید همگان برسانیم؟

  1. راه اول که باب میل اینستاگرام هم هست استفاده از تبلیغات است شما می‌توانید با پرداخت مبلغ دلاری کم(!) تبلیغ شوید تا بیشتر دیده شوید.
  2. راه دوم که برای ما در ایران با توجه به وضع نا به سامان دلار بسیار به صرفه‌تر است راهی نیست جز درک بیشتر الگوریتم اینستاگرام  و شکست این الگوریتم
شکست الگوریتم اینستاگرام
شکست الگوریتم اینستاگرام

7 ترفند برای شکست الگوریتم اینستاگرام

راه‌های زیادی است که باید یاد بگیرید تا بتوانید هدف بازاریابی محتوا خود را به درستی اجرا کنید ما سعی کردیم 7 ترفند مهم که اصل اینستاگرام مارکتینگ میشوند را برای شما بازگو کنیم.

  1. انتشار محتوا با کیفیت به طور منظم:

در اینستاگرام انتشار مستمر محتوا نیز مانند سایت بسیار در اینستاگرام پر اهمیت است یک روش پیشنهادی ما این است که برای تولید محتوا در اینستاگرام خود یک تقویم تهیه نمایید و به آن پایبند باشید به طوری که از پیش از تولید محتوا بدانید که در چنین روزی محتوا بر این اساس منتشر می‌شود با این روش کاربرانتان و همینطور اینستاگرام می‌تواند فعالیت شما را حدس بزند و به پیشرفت شما کمک کند.

باید بدانید که شاید با تولید مستمر محتوا الگوریتم اینستاگرام به شما کمک کند اما این مخاطب است که به محتوای شما اعتبار می‌بخشد و محتوای شما را می‌خواند پس در تولید محتوا، قدرتمند ظاهر شوید و محتوایی با کیفیت برای مخاطبانتان ایجاد کنید تا هوش مصنوعی اینستاگرام نیز به شما اعتبار بدهد.

  1. ارتباط با کاربرانتان

تمام سعی خود را بکنید تا با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید و بدانید که مخاطبانتان از چه محتوای بیشتر خوششان می‌آید زیرا هدف اصلی همه این شبکه‌های اجتماعی سرگرم کردن مخاطب است تا باعث شود کاربر زمان بیشتری را در این اینستاگرام بماند پس با مخاطبانتان ارتباطی قوی برقرار کنید تا کاربران به سمت شما کشیده شوند در مباحث بعدی در رابطه با انگیجمنت (نرخ تعامل) بیشتر بحث می‌کنیم.

  1. تولید محتوای IGTV و اسلایدی

شاید پیش خود فکر کنید تولید ویدیو به صورت معمولی بهتر است زیرا مخاطب راحت تر این ویدیو را میبیند ولی سخت در اشتباه هستید زیرا اینستاگرام ریسک بزرگی را بر سر مرسوم کردن تولید ویدیو طولانی به صورت عمودی متحمل شده است پس به تولید کنندگان این محتوا امتیازات ویژه‌ای نیز می‌دهد تا این ویدیوها بیشتر و بیشتر شوند پس اگر این نوع محتوا را تولید نمی‌کردید همین حالا شروع کنید

در رابطه با محتوای اسلایدی باید بدانیدکه کاربران زمانی که این محتوا را نگاه می‌کنند و ورق میزنند مدت طولانی‌تری را در صفحه شما سپری می‌کنند و همین امر سبب می‌شود الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را غنی تر و با ارزش تر در نظر بگیرد و امتیاز مثبتی به محتوا و اکانت شما بدهد.

در صورت تمایل به مطالعه انواع کسب و کار کلیک نمائید.
  1. زمان انتشار مناسب

حتماً در اینستاگرامتان دیده‌اید که در پروفایلتان در بخش Insights قسمتی تعبیه شده است که بهترین زمان انتشار پست را به شما نشان می‌دهد که بهتر است در این ساعات منتشر کنید اما با توجه به تجربه شخصی بهتر است در دفعات اول در کلیه زمان‌ها پست منتشر کنید و بازخوردها را ببینید زیرا این هوش مصنوعی در بعضی از مواقع اشتباهاتی دارد.

  1. استوری را در نظر بگیرید

شاید پیش خود فکر کنید منتشر کردن استوری می‌تواند به آنفالو شدن شما توسط مخاطب منجر شود اما باید بدانید که محتوای منتشر شده در استوری بسیار مهم‌تر است زیرا مخاطب اگر محتوای یونیک و با کیفیتی را در اینستاگرام مشاهده کند بیشتر به برند شما جذب می‌شوند

استوری نیز از این قاعده مستثنا نیست پس حتماً استوری را نیز در نظر بگیرید و دست کم نگیرید و برای این قسمت نیز محتوای یونیک منتشر کنید تنها استوری کردن پست اینستاگرام شما نمی‌تواند کمک زیادی به افزایش نرخ تعامل پیج شما بکند.

  1. استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ بهترین راه برای جذب مخاطبان علاقه‌مند به محتوای شماست به طوری که کاربران با جستجو هشتگ مستقیم به شما متصل می‌شوند پس استفاده از هشتگ را فراموش نکنید و بهتر است بدانید استفاده از هشتگ غیر مرتبط شاید به بازدید محتوا شما یا حتی افزایش لایک منجر شود اما الگوریتم اینستاگرام آن را به عنوان محتوای غیر مرتبط در نظر می‌گیرد.

  1. خرید فالور و لایک را برای همیشه فراموش کنید

با یک جستجو ساده می‌توانید صفحات و وبسایت‌های فروش فالور و لایک را ببینید این وبسایت‌ها به حدی قارچ گونه رشد کرده‌اند که مخاطبان را به این فکر وا می‌دارد که شاید خرید فالور و لایک تأثیر مثبت دارد اما کاملاً این فرض در حال حاضر اشتباه است شاید در سال‌های گذشته این کار به شما کمک می‌کرد تا وارد اکسپلور شوید اما در سال 2020 این‌گونه نیست، الگوریتم اینستاگرام روشی جدید برای این راه پیدا کرده که بر اساس مخاطبین غیرفعال شما امتیاز منفی می‌دهد و فالورهای فیک را به بهترین نحو پیدا می‌کند

همچنین استفاده از ربات برای جذب فالور نیز با انجام عمل فالو و آنفالو نیز بسیار تأثیر بدی بر روی اکانت شما می‌گذارد پس بهتر است سعی کنید از هرگونه رفتار رباتگونه به طور کامل پرهیز کنید.

همانطور که گفتیم الگوریتم اینستاگرام به صورت یادگیری ماشین عمل می‌کند و هر روز در حال یادگرفتن چیزهایی جدید و تغییر خود است اگر واقعاً هدفمند هستید و می‌خواهید در این بستر یا هر بستر دیجیتال دیگری پیشرفت کنید از فعالیت‌های غیرمستمر بپرهیزید و به مخاطبان هدف خود توجه کنید زیرا شاید الگوریتم‌های ایسنتاگرام تغییر کنند اما نحوه تعامل شماست که جایگاه شما را در نگاه مخاطب حفظ می‌کند.

 

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا