شبکه‌های اجتماعی

چگونه مدیر رسانه های اجتماعی شویم

مجله تودی : رسانه های اجتماعی دنیای تجارت را متحول کرده است و مسیرهای شغلی جدیدی را در زمینه رسانه های اجتماعی باز کرد.

فرصت‌های بیشتری برای کشف مشاغل تازه و هیجان‌انگیز وجود دارد، و درک آنچه برای دنبال کردن شغل مورد نظر شما لازم است ضروری است.

مدیر رسانه های اجتماعی عنوان شغلی محبوبی است، اما چه چیزی را شامل می شود، و چگونه می توانید آن نقش را به دست آورید؟

به خواندن ادامه دهید تا بدانید یک مدیر رسانه اجتماعی چه کار می کند و اگر می خواهید این کار را دنبال کنید به چه مهارت هایی نیاز دارید مسیر شغلی در رسانه های اجتماعی.

چگونه مدیر رسانه های اجتماعی شوم؟

تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی به مهارت ها و توانایی های متنوع زیادی نیاز دارد و شما باید چیزهای زیادی برای کمک به شما در این زمینه داشته باشید.

مطمئن شوید که برخی از مراحل لازم برای کمک به مدیر رسانه های اجتماعی را درک کرده اید.

در اینجا برخی از عناصر کلیدی که در تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی نقش دارند آورده شده است:

  • خدمات خود را تعریف کنید.
  • مهارت های مدیر خود را ایجاد کنید.
  • حضور آنلاین ایجاد کنید.
  • مجموعه ای از مشتریان ایجاد کنید.
  • به موقعیت های موجود نگاه کنید.
  • مجموعه دانش و مهارت خود را گسترش دهید.
  • با بهترین ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی آشنا شوید.
  • شرایط بهتری کسب کنید (فوق دیپلم، مدرک، دوره، و غیره).
  • قبل از حرکت به سمت بالا، از طریق نقش‌های سطح ابتدایی تجربه کسب کنید.

هیچ راه واحدی برای شروع حرفه ای به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی وجود ندارد.

اما تمرکز بر مراحل خاصی مانند ساختن نمونه کارها و دنبال کردن مدرک یا گواهینامه در این زمینه می تواند مزیت بزرگی به شما بدهد.

مدیر رسانه های اجتماعی چه می کند؟

درک نقش مدیر رسانه‌های اجتماعی نیز برای کمک به شما برای یافتن فرصت‌های مناسب و توانایی پیشرفت در حرفه‌تان ضروری است.

معمولا، یک مدیر رسانه اجتماعی مسئول استراتژی کمپین ها و محتوا برای افزایش فالوورها، ارتباط با افراد در پلتفرم های مختلف اجتماعی و بهبود حضور برندشان در رسانه های اجتماعی است.

طبق Socially Buzz،  بیست و هشت درصد از کاربران اینترنت محصولات جدیدی را به دلیل تبلیغات رسانه های اجتماعی پیدا کردند که نشان دهنده نقش مهم یک مدیر رسانه اجتماعی در کمک به بهترین نتیجه از کمپین های بازاریابی است.

البته، بسته به عوامل متعددی، مانند اندازه شرکت، مسئولیت‌ها متفاوت است.

تولید محتوای قانع‌کننده و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای موفقیت به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است.

برخی از مسئولیت های کلیدی را که می توان به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی انجام داد را بررسی کنید:

  • تعامل اجتماعی: افزایش فالوورها و ایجاد تعامل بهتر برای توسعه حضور قوی در رسانه های اجتماعی مهم است و شما می توانید این کار را از طریق محتوای نوشتاری و بصری انجام دهید. با 137 میلیون کاربر جدید اینترنت در 12 ماه گذشته، این مجموعه بزرگی از کاربران است که باید در هنگام بهبود تعامل مورد هدف قرار گیرند.
  • تجزیه و تحلیل داده: یکی از مهمترین نقش هایی که یک مدیر رسانه اجتماعی باید انجام دهد، تجزیه و تحلیل داده است، که شامل جذب تمام داده های مربوطه و استفاده از آن برای ارزیابی نحوه عملکرد حساب های اجتماعی شرکت است.
  • پست کردن و نظارت بر پلتفرم‌های اجتماعی: ممکن است لازم باشد برای پست‌ها در تمامی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف برنامه‌ریزی شود، همچنین عملکرد این پست‌ها مشاهده شود و با دنبال‌کنندگان و مشتریان تعامل داشته باشید.
  • استراتژی کمپین: ایجاد یک استراتژی قوی برای یک کمپین موفق محتوای رسانه های اجتماعی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا در نقش خود به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی برتر باشید. این تفاوت بزرگی در ایجاد تعامل ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و ارزش‌های بازاریابی برند خود را به طور مؤثر هماهنگ کنید.

شرح شغل معمولی مدیر رسانه های اجتماعی چیست؟

مدیر رسانه های اجتماعی شرح شغلی است که چند وجهی است و به شما امکان می دهد درک بیشتری از آنچه این نقش مستلزم آن است به دست آورید.

بیشتر متوجه خواهید شد که این نقشی است که در آن متقاضیان مسئول نظارت بر تعامل کسب‌وکارها با مصرف‌کنندگان از طریق رسانه‌های اجتماعی، و همچنین مدیریت و نظارت بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و اجرای استراتژی‌های محتوا هستند.

شرایط زیر الزامات شغلی معمول مدیر رسانه های اجتماعی است:

  • یک بودجه اجتماعی را مدیریت کنید.
  • تعامل با مشتریان.
  • استراتژی اجتماعی را در اختیار بگیرید.
  • پست ها را تبلیغ کنید و محتوای جدید تولید کنید.
  • کمپین های رسانه های اجتماعی جدید ایجاد کنید.
  • روندها را تحقیق کنید و جلوتر از منحنی باشید.
  • داده‌ها و عملکرد کمپین رسانه‌های اجتماعی را پایش و تجزیه و تحلیل کنید.
  • کانال های رسانه های اجتماعی را ساده کنید تا مطمئن شوید که لحن صدا یکنواخت است.

مدیر رسانه اجتماعی چقدر حقوق می گیرد؟

هنگام انتخاب هر مسیر شغلی، دانستن آنچه می‌توانید انتظار کسب درآمد داشته باشید، مهم است.

داشتن ایده ای از آنچه می خواهید به دست بیاورید، و همچنین دانستن اینکه میانگین چقدر است، مهم است تا فضایی برای مذاکره در اختیار شما قرار دهد.

به گفته زیپیا، که ادعا می کند شعار “کارشناس حرفه ای”، میانگین حقوق مدیر اجتماعی 70287 دلار در سال است. در سطح پایین، ممکن است انتظار 50000 دلار در سطح اولیه و بیش از 98000 دلار را داشته باشید اگر چند سال زیر کمربند خود باشید.

واشنگتن از نظر پردرآمدترین ایالت به طور کلی در صدر فهرست قرار دارد، در حالی که سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، مدعی رتبه اول پردرآمدترین شهر است.

از طریق پیوند بالا، اگر موقعیت مکانی، صنعت خاص، و سطح تحصیلات خود را انتخاب کنید، می‌توانید برآورد مناسب‌تری از ارزش خود دریافت کنید.

یک مدیر رسانه های اجتماعی باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

بنابراین، چه چیزی یک مدیر رسانه اجتماعی خوب را می سازد؟

خوب، چندین ویژگی مختلف وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و این نقش بزرگی در کمک به شما در ایفای این نوع مسیر شغلی به روشی مثبت‌تر ایفا می‌کند.

درک مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای کمک به شما در نقش خود به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی زمانی که به دنبال مسیر شغلی در این زمینه هستید، بسیار مهم است.

بنابراین، برای اینکه یک مدیر رسانه اجتماعی ماهر و موفق باشید چه چیزی لازم است؟ در اینجا برخی از مهارت های کلیدی مدیر رسانه های اجتماعی وجود دارد که برای برتری در این حرفه به آنها نیاز دارید.

1. آنها باید مهارت های ارتباطی قوی داشته باشند

ممکن است بدیهی به نظر برسد که فردی که شغل اصلی او برقراری ارتباط با افراد خارج از شرکت است، باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشد. در واقع، مسلماً این مهارت شماره 1 است که مدیران رسانه های اجتماعی برای موفقیت نیاز دارند.

مهارت‌های ارتباطی در این حوزه کمی با نقش‌های ارتباطی سنتی متفاوت است.

مدیران رسانه‌های اجتماعی باید بتوانند مخاطبی را که با آنها در ارتباط هستند درک کنند و به گونه‌ای صحبت کنند که با آن مخاطبان طنین انداز شود.

در حالی که همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در کارهایی که انجام می‌دهند مشابه هستند، هر کانال روشی متفاوت برای برقراری ارتباط دارد. تشخیص و درک اینکه چگونه یک فرد در فیس بوک ارتباط برقرار می کند با نحوه ارتباط یک فرد در توییتر بسیار ضروری است.

2. آنها باید اجتماعی باشند

بهترین مدیران رسانه های اجتماعی افرادی هستند که از رسانه های اجتماعی کاملاً لذت می برند و در سطح شخصی در رسانه های اجتماعی شرکت می کنند.

برای اینکه در رسانه‌های اجتماعی یک ارتباط‌دهنده واقعاً موفق باشید، نه تنها باید جزئیات برنامه‌ها را بشناسید، بلکه بتوانید از زبان محلی رایج در هر یک استفاده کنید.

هنگامی که یک “خارجی” در یک کانال رسانه اجتماعی پست می کند، مانند یک انگشت شست دردناک ظاهر می شود، که می تواند بر شهرت کسب و کار تاثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل است که یک مدیر رسانه اجتماعی که به خوبی در هر چیزی که هر کانال مستلزم آن است تسلط داشته باشد، مهم است و چرا بهترین مدیران رسانه های اجتماعی کسانی هستند که قبل از شروع حرفه خود در رسانه های اجتماعی در سطح شخصی شرکت کرده اند.

3. آنها باید شخصیت و خلاقیت داشته باشند

یکی از بزرگترین تفاوت‌ها بین استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای زندگی کاری و شخصی، رسمی بودن محتوا است. این بدان معنا نیست که پیام‌رسانی رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها باید خفه‌کننده باشد.

در واقع کاملا برعکس است.

کانال های رسانه های اجتماعی راهی برای کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان در سطح شخصی تر است.

بنابراین، حس شوخ طبعی، خلاقیت و صدایی که با مخاطبان طنین انداز شود، همه چیزهایی هستند که باید داشته باشید.

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی یک کسب‌وکار نباید به‌عنوان تبلیغات ظاهر شوند یا شامل اصطلاحات تخصصی روابط عمومی باشند.

4. آنها باید روی داده های دیجیتالی باشند

سه مهارت برتر در این لیست، همگی به آرایش فردی که عنوان مدیر رسانه های اجتماعی را دارد، مربوط می شود. بقیه همه مهارت‌های حرفه‌ای هستند.

یک مدیر رسانه‌های اجتماعی باید با بهینه‌سازی و تجزیه و تحلیل محتوا، آن را یک قدم جلوتر بردارد.

این بدان معناست که با جمع‌آوری داده‌های مناسب برای هر کانال و سپس تنظیم محتوا، در صورت لزوم، قادر به تشخیص اینکه آیا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی کار می‌کند یا خیر.

این جنبه از کار مستلزم دانش شیوه های کلی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و به طور خاص، نحوه برخورد موتورهای جستجو با پست های رسانه های اجتماعی است.

5. آنها باید مدیر پروژه باشند

مدیریت کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای یک تجارت، همه چیز سرگرم کننده و بازی نیست. این یک کار جدی است که به مهارت های مدیریتی جدی نیاز دارد.

برخی از مدیران رسانه‌های اجتماعی تیم‌های یک مرد یا یک زن خواهند بود. در این صورت، فرد باید به هر کانال به عنوان یک پروژه جداگانه با اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت همراه با طرح کلی رسانه‌های اجتماعی نگاه کند.

برخی از مدیران رسانه‌های اجتماعی تیمی از افراد دارند که به آنها در مدیریت هر یک از کانال‌ها کمک می‌کنند. در این موارد، مدیر باید مهارت های قوی در مدیریت افراد و پروژه ها داشته باشد.

6. آنها باید خوب بنویسند و ویرایش کنند

به عنوان یک مدیر رسانه اجتماعی، باید بتوانید خلاقانه بنویسید.

ساخت کپی از رسانه های اجتماعی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، و برای اینکه بتوانید آن را به خوبی انجام دهید، نیاز به یک ذهن خلاق و با استعداد دارد.

نوشتن و ویرایش به‌عنوان «صدا» یک شرکت می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد، و این بخش مهمی از مدیر رسانه اجتماعی بودن است.

بله، مدیر رسانه‌های اجتماعی باید بتواند ذوقی را به نوشتار تزریق کند، اما باید به روشی حرفه‌ای انجام شود.

این در مورد محتوایی که مدیر می‌نویسد و محتوایی که او ویرایش می‌کند و دیگران در تیم نوشته‌اند صدق می‌کند.

7. آنها باید مهارت های بصری داشته باشند

رسانه‌های اجتماعی یک شکل ارتباطی بسیار مبتنی بر بصری است.

حتی پست‌ها در کانال‌های مبتنی بر متن مانند توییتر در صورتی که عکس‌هایی همراه با متن داشته باشند، عملکرد بهتری دارند. به همین دلیل است که مدیران موفق رسانه های اجتماعی باید بدانند که چگونه تصاویر را با متن جفت کنند.

این بدان معناست که یک مدیر رسانه اجتماعی خوب می تواند تصاویر موجود را از اینترنت یا پایگاه داده یک شرکت جمع آوری کند و همچنین باید بتواند به تنهایی تصاویر عالی ایجاد کند – یا حداقل بتواند به یک بخش طراحی بگوید. در شرکت چه چیزی ایجاد شود.

8. آنها باید انعطاف پذیر و سازگار باشند

شغل مدیر رسانه های اجتماعی به صبر و انعطاف زیادی نیاز دارد. نه تنها نیازهای یک شرکت همیشه در حال تغییر است، بلکه خود رسانه های اجتماعی نیز تغییر می کنند. اینجاست که انعطاف پذیری به میان می آید.

یک مدیر رسانه اجتماعی خوب باید بتواند تغییرات ایجاد شده در هر کانال رسانه اجتماعی و همچنین نحوه تغییر رویکرد به آن کانال را هضم کند.

علاوه بر این، مدیران رسانه‌های اجتماعی باید بتوانند با هر محیطی که در آن ارتباط برقرار می‌کنند، سازگار شوند، زیرا گاهی اوقات این تغییر با کاربران یک کانال رسانه اجتماعی و نه فقط خود کانال اتفاق می‌افتد.

این بدان معنی است که نه تنها در مورد نحوه استفاده مردم از توییتر، بلکه در مورد آنچه در توییتر صحبت می کنند – چه به شرکت مدیر مربوط باشد یا نه، در مورد همه روندها آگاه باشید.

9. آنها باید بازاریاب بزرگی باشند

در نهایت، هدف یک کانال رسانه اجتماعی ایجاد فرصت های بازاریابی است. بخش سرگرم کننده رسانه های اجتماعی برقراری ارتباط، عکس گرفتن، ایجاد پست های چشم نواز، و تعامل با مردم است.

اما هدف نهایی بازاریابی کسب و کار است.

مدیر رسانه‌های اجتماعی نیازی به داشتن پیشینه فروش مستقیم قوی ندارد، اما باید بداند که محتوایی که تیم اجتماعی تولید می‌کند در حالت ایده‌آل قرار است فروش ایجاد کند – حتی به صورت غیرمستقیم.

همچنین برای مدیر رسانه های اجتماعی مهم است که سرنخ فروش را که ممکن است در پاسخ به یک پیام با آن مواجه شود تشخیص دهد و آن را به تیم فروش منتقل کند.

10. آنها باید مهارت های خدمات مشتری عالی داشته باشند

یکی از جنبه های رسانه های اجتماعی که نمی توان نادیده گرفت این واقعیت است که یک خیابان ارتباطی دو طرفه است. برای افراد ساده است که به محتوای شما پاسخ دهند یا آن را با همه دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند.

مدیران رسانه های اجتماعی موفق این جنبه خدمات مشتری از شغل را درک خواهند کرد و قادر خواهند بود به طور موثر بر فعالیت در هر کانال رسانه اجتماعی نظارت داشته باشند و با احترام به تمام سوالات به موقع پاسخ دهند – چه پاسخ مثبت یا منفی باشد.

افراد می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی هرچه می‌خواهند بگویند – و اغلب انجام می‌دهند – بنابراین برخورد مؤدبانه و محترمانه با این افراد کمی صبر و انضباط می‌طلبد.

از کجا می توانم شغلی به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی پیدا کنم؟

زمانی که به دنبال تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی هستید، باید گزینه های زیادی را در نظر بگیرید، و هنگام تلاش برای شغلی در این سمت، گزینه های مختلفی دارید.

یافتن فرصت‌ها و فرصت‌های آنلاین از طریق تابلوهای شغلی همیشه گزینه خوبی است، و همچنین باید مطمئن شوید که مستقیماً با شرکت‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا فرصت‌هایی وجود دارد یا خیر.

شبکه کردن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا خود را به فرصت های شغلی متصل نگه دارید، که می تواند بسیار مفید باشد.

سایت های رسانه های اجتماعی راه بسیار خوبی برای ایجاد شبکه با مشتریان بالقوه هستند و این یک راه عالی برای یافتن شغل به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی است.

مدیر رسانه اجتماعی شدن

بهترین مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از ترکیبی از 10 مهارت بالا استفاده کنند، زیرا واقعاً موقعیتی است که به مجموعه‌ای از مهارت‌ها در رشته‌های مختلف سنتی نیاز دارد.

از آنجایی که سکوهای رسانه های اجتماعی همچنان در حال رشد هستند و الگوریتم های آنها تغییر می کند، این واقعیت باقی می ماند که هر شرکت آنلاین، از تجارت الکترونیک گرفته تا شرکت‌های کوچک و آژانس‌ها، به شما نیاز دارد.

شما فرصت های زیادی برای ارتقاء مهارت و هموار کردن مسیر خود به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی در هر صنعتی که می خواهید خواهید داشت.

به خواندن منظم کانال‌ها و گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی در حال ظهور ادامه دهید تا خود را مطلع نگه دارید. همچنین، استراتژی های رسانه اجتماعی موثر را بیاموزید و تمرین کنید. آنها را با مهارت های ذکر شده در اینجا ترکیب کنید و در کوتاه ترین زمان به آن شغل رویایی دست خواهید یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا