رقبای شما ممکن است از کلمات کلیدی مشابه شما استفاده کنند، اما آیا آنها سئوی دامنه خود را با پاکسازی محتوای آدمخوار و آدم خواری کلمات کلیدی بهینه می کنند؟
آنها ممکن است نباشند. بنابراین، این یک راه عالی برای سوق دادن وب سایت شما به بالای گوگل است.
چگونه آدمخواری کلمات کلیدی را پاک کنیم و از رقبای خود رتبه بالاتری بگیریم
آدمخواری کلمات کلیدی در سئو چیست ؟
چگونه آدم خواری را در وب سایت خود پیدا کنید؟
بهترین راه برای رفع آدم خواری چیست؟
نحوه بهینه سازی یا بهینه سازی محتوایی که آدم خوار است؟
آدمخواری کلمات کلیدی در سئو چیست؟
همانطور که می دانید، گاهی اوقات دو یا چند URL در یک دامنه ممکن است برای یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی رتبه بندی شوند.
وقتی این اتفاق میافتد، گوگل نمیداند کدام قسمت از محتوا را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان دهد.
هنگامی که این URL ها برای عبارات جستجوی یکسانی رقابت می کنند، به آن سئو خواری می گویند.
چگونه پاکسازی آدمخواری می تواند فورا رتبه شما را افزایش دهد
هنگامی که شما و رقبایتان برای کلمات کلیدی یکسانی رتبه بندی می کنید، با این حال موقعیت شما در SERP ها پایین تر است، ممکن است مشکل آدم خواری داشته باشید.
اگر محتوای شما در حال آدم خواری است، نه تنها باید با رقبای خود برای کسب مقام برتر مبارزه کنید، بلکه باید با صفحات خود نیز مبارزه کنید.
به اندازه کافی رقابت در خانه وجود دارد، درست است؟
وقتی URL ها با یکدیگر رقابت می کنند، آدم خواری یک عامل مضر است. اگر تعداد آنها بسیار زیاد باشد، حتی می توانند به اعتبار دامنه شما آسیب برسانند، به خصوص اگر به Google نگفته باشید که تفاوت آشکاری بین دو محتوای مشابه وجود دارد .
همانطور که می بینید، آدم خواری ها تأثیر منفی بر سئوی دامنه شما دارد.
برای حل مشکل آدمخواری، ابتدا باید بدانیم چگونه آنها را پیدا کنیم.
چگونه آدمخواری را در وب سایت خود پیدا کنید
راه های مختلفی برای یافتن آدم خواری در دامنه شما وجود دارد:
چگونه کلمات کلیدی آدمخوار را به صورت دستی پیدا کنیم
دو راه برای تعیین مکان خواری محتوا و کلمه کلیدی بدون استفاده از ابزار وجود دارد:
از یک ردیاب رتبه یا کنسول جستجوی Google استفاده کنید تا ببینید صفحات شما در چه موقعیت هایی در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند و همچنین کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می شوند. سپس، URLهای منطبق برای کلمات کلیدی مشابه را پیدا کنید.
محتوای سایت خود را به صورت دستی بررسی کنید تا ببینید آیا چندین صفحه وجود دارد که به یک موضوع می پردازد یا کلمات کلیدی مشابهی را شامل می شود. سپس، به گوگل بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا واقعاً این کار را انجام می دهید یا نه. این همچنین می تواند به شما در جلوگیری از وقوع آن کمک کند.
نحوه پیدا کردن مکان یابی کلمه کلیدی خوار با یک کلیک
با استفاده از DinoRANK، میتوانید به سادگی روی یک دکمه کلیک کنید و فوراً همه محتوای آدمخواری خود را ببینید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پروژه در ابزار ایجاد کنید و آن را با حساب Google Analytics و Google Search Console خود همگام کنید. DinoRANK بقیه کارها را انجام می دهد.
اکنون ببینید چه محتوایی در وبسایت شما آدمخوار شده است.
اکنون، هنگامی که همه آدم خواری هایی را که روی وب سایت شما تأثیر می گذارند را پیدا کردید، چه تصمیمی باید بگیرید؟
بهترین راه برای رفع آدم خواری چیست؟
هنگامی که آدمخواریها را در وبسایت خود پیدا کردید، میتوانید این مراحل را برای حل مشکل انجام دهید :
دو URL را در یک URL بپیوندید یا ادغام کنید.
یک تغییر مسیر 301 انجام دهید.
تمرکز خود را به یکی از دو محتوا تغییر دهید و کلمهای را که آدمخواری میکند، حذف یا بهینه کنید.
یک تگ متعارف را در یکی از دو URL قرار دهید.
اگر آن را محتوای نازک یا تکراری میدانید، یکی از دو محتوا را حذف کنید.
چگونه بهترین روش را انتخاب کنم؟
هنگام مواجهه با آدمخواری برای انجام بهینه ترین عمل چه تحلیلی باید انجام دهید؟
فرض کنید شما 2 URL از یک دامنه دارید که برای یک کلمه کلیدی قرار گرفته اند. 1 URL در موقعیت 5 است و URL دیگر در موقعیت 7 در SERP ها است.
در این مورد، باید:
محتوا هر دو صفحه را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها به یک موضوع می پردازند یا کلمات کلیدی مشابهی را شامل می شوند. اگر چنین است، احتمالاً آنها با یکدیگر رقابت می کنند و باعث آدمخواری می شوند.
اعتبار صفحه را بررسی کنید هر صفحه، که با تعداد لینک های ورودی، کیفیت لینک ها، ساختار سایت و غیره اندازهگیری میشود. صفحه با اعتبار بالاتر احتمالاً در نتایج جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت.
ترافیک دریافت شده توسط هر صفحه را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از صفحات بازدید بیشتری دارد و تجزیه و تحلیل کنید که کدام URL به هدف جستجوی آن یا آن کلمات کلیدی بهتر پاسخ می دهد.
نرخهای تبدیل هر صفحه را بررسی کنید تا ببینید کدام یک فروش یا اقدامهای تبدیل بیشتری ایجاد میکند.
پس از انجام تجزیه و تحلیل، عناصر کافی برای تشخیص اقداماتی که باید در هر آدمخواری انجام دهید، خواهید داشت.
هنوز مطمئن نیستید؟
نگران نباش DinoRANK بسته به مورد، توصیه هایی را در مورد چگونگی ادامه به شما نشان می دهد.
معمولاً، محتوا در یکی از دو نشانی اینترنتی ادغامشده (یکی که دارای اعتبار بالاتر یا ترافیک بالاتر است) ادغام میشود و URL حذفشده باید به یک تغییر مسیر 301 تبدیل شود.
تأثیر این تعمیر معمولاً در تعداد بسیار بالایی از موارد مثبت است.
اگرچه هر دو محتوا عملکرد خود را انجام می دهند (به عنوان مثال، یک URL متعلق به کارت محصول و دیگری یک پست وبلاگ تعلق دارد)، گزینه بهتر این است که محتوا را به صورت مناسب بهینه سازی یا پیاده سازی کنید. برچسب متعارف به یکی از URL ها برای نشان دادن به موتورهای جستجو که صفحه اصلی است.
در هر صورت، نظارت مداوم بر عملکرد صفحات و انجام تنظیمات در صورت لزوم برای جلوگیری از آدمخواری در آینده مهم است. با DinoRANK شما این را تحت کنترل خواهید داشت.
نحوه بهینه سازی یا بهینه سازی محتوایی که آدم خوار است
موتورهای جستجو از الگوریتمهایی برای تعیین ارتباط یک صفحه وب برای یک جستجوی خاص استفاده میکنند و یکی از راههایی که آنها این کار را انجام میدهند شناسایی کلمات کلیدی است که بیشتر در یک صفحه ظاهر میشوند، نسبت به کلمات کلیدی که در سایر صفحات مشابه ظاهر میشوند.
قبل از بهینه سازی یا عدم بهینه سازی یکی از این دو محتوا، مهم است که همه کلمات کلیدی را برای هر URL که آدمخوار می شود، بدانید.
سپس، باید محتوای معنایی آنها را با تجزیه و تحلیل TF * IDF تجزیه و تحلیل کنید.
بنابراین، تجزیه و تحلیل URL که میخواهید محتوای آن را برای یک کلمه کلیدی خاص با TF*IDF بهینهسازی/ترویج کنید، به شما این امکان را میدهد که بفهمید کدام کلمات کلیدی مربوط به آن محتوا هستند.
گسترش و بهینه سازی معنایی محتوایی که در حال حاضر رتبه بالایی داشته است، خواه آدمخوار باشد یا نه، یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ارتباط بیشتر برای آن دسته از عباراتی است که فقط برداشت یا چند کلیک دریافت کرده اند. این به این دلیل است که شما اکنون غنای معنایی بیشتری را به آن محتوا ارائه می کنید.
با DinoRANK، می توانید از تجزیه و تحلیل TF*IDF در URL های قبلا منتشر شده استفاده کنید تا نحوه بهینه سازی آنها را ببینید.
همچنین می توانید از این ویژگی زمانی استفاده کنید که می خواهید بر اساس یک کلمه کلیدی یا گروهی از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، محتوای جدیدی ایجاد کنید.
DinoRANK اطلاعات را به صورت بصری مرتب می کند و نمودار را به سه لایه فیلتر جدا می کند: یک کلمه کلیدی، دو کلمه کلیدی و سه کلمه کلیدی.
علاوه بر توصیهها، میتوانید بهسرعت ساختار سرصفحهای را که مستقیمترین رقبایتان استفاده میکنند در 10 برتر Google مشاهده کنید.
در مدت زمان بسیار کوتاهی، فرصت ها و ایده های محتوایی را با ساختار سرفصل بهینه، از جمله کلمات کلیدی معنایی مرتبط مورد نیاز برای رتبه بندی، کشف خواهید کرد.
اگر علاوه بر این، این پسوند محتوای معنایی با برخی لینکهای داخلی به آن URL بهینهسازی شده، و شما این کار را با متن لنگر کلمه کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی معنایی دقیق انجام میدهید، اعتبار و معمول بودن URL مورد نظر خود را تقویت خواهید کرد.
با پیوندهای داخلی، به لطف تحلیل برجستگی معنایی TF*IDF، زمینه معنایی بیشتری بدست می آورید و اعتبار آن صفحه را که قبلاً بهینه شده است، تقویت می کنید.
اگر می خواهید از این ویژگی ها برای انجام سئوی پروژه های خود به روشی ساده اما موثر استفاده کنید، می توانید DinoRANK را امتحان کنید.
تمام سئوی مورد نیاز وب سایت شما می تواند در DinoRANK پیدا می شود.