شبکه‌های اجتماعی
موضوعات داغ

پشت پرده‌ی Tik Tok چیست؟

واقعیت‌هایی که باید بدانید

از زمان انتشار  TikTok در سپتامبر 2017 این شبکه اجتماعی رقیب اصلی Snapchat نامیده شد، اما در این اواخر تحلیلگران به ادعای تیک تاک نسبت به  فروش اطلاعات توسط Snapchat بیشتر توجه کرده‌اند.

با بررسی در Google trend نیز می‌توان دریافت که بیشتر جست‌وجوها بر پایه‌ی تیک‌تاک هست و کاربران که به این شبکه اجتماعی جذب‌شده‌اند فعالیتی مستمر و پویا دارند و کاربران به تیک تاپ مارکتینگ علاقه‌مند اند.

tiktok4 min - تیک تاک

حال پس از دو سال از فعالیت این شبکه اجتماعی ما در مجله تودی قصد داریم تا این شبکه اجتماعی را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر در حال حاضر تمایل دارید که در تیک‌تاک فعالیت تجاری قدرتمند را شروع کنید شاید کمی دیر شده باشد زیرا برندهای معتبر و اینفولوانسرهایی معروف به تولید محتوای جذاب مشغول هستند. از لحاظ بازدید بیشترین محتوای دیده شده در تیک تاک با 532,388,592 view  را به ثبت رسانده است.

tiktok3 min - تیک تاک

 Tik tok  پرطرفدارترین برنامه برای دانلود

از زمان راه‌اندازی این شبکه اجتماعی، محبوبیت اپلیکیشن آن با یک نرخ باورنکردنی رو به افزایش بوده و هست. حتی در اکتبر سال 2018، این برنامه توانست بیشترین تعداد دانلود را  در App Store به نام خود ثبت کند، همچنین انتظار می‌رود TikTok در سال 2020 حضور پررنگی در بین شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

تیک تاک راه خود را در قلب کاربران پیدا کرده و همچنان در حال جذب کاربران بیشتر است این برنامه در سال گذشته بیش از  44% دانلود خود را از کشور هند داشته که بر اساس گفته‌ی Sensor Tower میزان استفاده از این برنامه بیش از 6% افزایش‌یافته است.

در ایران نیز باوجود مسدود بودن این شبکه کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

جایگاه Tik Tok در بین شبکه‌های اجتماعی کجاست؟

طبق تحقیقات جدید شرکت Pew Research Center که در ماه جولای در امریکا به ثبت رسید فقط 3% از کاربران این شبکه اجتماعی بالاتر از 18 سال سن دارند درحالی ‌که اسنپ چت رقیب اصلی تیک تاک 23% از کاربرانش به سن قانونی رسیده اند.

این اتفاق می‌تواند ازلحاظ قانونی برای تیک‌تاک در حال رشد، بسیار خطرناک باشد.

سن کاربران شبکه‌های اجتماعی در جولای 2019
سن کاربران شبکه‌های اجتماعی در جولای 2019

بر اساس داده‌های به دست آمده از سایت Emarketer بیشتر کاربران زیر 18 سال این برنامه از هر دو شبکه اجتماعی به‌طور همزمان استفاده می‌کنند، همچنین داده‌های به دست از آمده شرک App Ape lab، نشان می‌دهد که 21.3٪ از کاربران تیک تاک مردان زیر 20 سال سن هستند و 18.6٪ از کاربران زن این شبکه اجتماعی زیر 20 سال هستند.

سن کاربران در تیک تاک

شاید بتوان دقیق‌ترین داده در این رابطه را از کشور چین به دست آورد،TikTok در چین با نام Douyin معرفی شد و کاربران چینی برای استفاده از این برنامه باید با شماره رسمی متصل به Weibo در آن ثبت نام کنند، بر اساس اطلاعات در چین یک سوم کاربران Douyin در سنین 20 تا 24 سال، یک چهارم 25 تا 29 سال و 20 درصد زیر 20 سال سن دارند.

بنابراین آیا هنوز هم برنامه‌ای برای نوجوانان است؟ بر اساس شماره‌های ثبت شده در چین، می‌دانیم که Tik Tok برنامه مناسبی نیست.

Tik Tok همچنان در حال یافتن جایگاه خود

این پلت فرم در سال گذشته دستخوش یک سری از به‌روزرسانی‌های مهم شد. شاید مهم‌ترین مورد برای کسب‌وکارها امکان تبلیغات در این سرویس و پیدا کردن فرصتی جدید در این شبکه اجتماعی باشد.

 

Tik Tok با راه‌اندازی بازاری جدید برای برندها به نام TikTok Creator Marketplace به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا با تولیدکنندگان محتوا ارتباط برقرار کنند تا کسب‌وکار آن‌ها بیشتر دیده شود.

همچنین این برنامه را به‌طور کامل تبلیغات سیاسی را ممنوع کرده است،
در بیانیه‌ی Blake Chandlee اعلام کرد:

تبلیغات سیاسی چیزی نیست که ما در شبکه اجتماعی تیک‌تاک به دنبال آن باشیم.

همچنین در ادامه افزود:

رسالت TikTok این است که یک محیط مثبت و با طراوت باشد این مسیری است که تیک تاک را از سایر شبکه‌های اجتماعی جدا می‌کند.

TikTok برنامه پیشرو برای ویدیوهای موبایلی با فرم کوتاه است، مأموریت ما الهام بخشیدن به خلاقیت و ایجاد شادی در بین کاربران است.

 

رقابت تیک تاک و اسنپچت
تفاوت تیک تاک و اسنپ چت

آیا Tiktok و Snapchat تفاوتی دارند؟

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مشابه هم و در همزیستی با یکدیگر فعالیت کنند. لینکدین، ​​فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و پینترست همه تفاوت‌های آشکاری در کارکرد برای کاربران دارند. سوالی که پیش می‌آید آیا TikTok و Snapchat خیلی شبیه هم هستند؟

Debra Aho Williamson، تحلیلگر ارشد eMarketer، نظر خود را که با CNBC افزود:

 Snapchat باید احساس خطر کند زیرا هر دو برنامه برای زمان و توجه کاربر رقابت می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود:

 هر دو برنامه فیلم‌های عمودی، کوتاه دارند. اگرچه نوجوانان در شرایط‌های متفاوتی مختلفی از این دو برنامه استفاده می‌کنند، اما درعین‌حال تماشا و ایجاد فیلم‌های TikTok در این گروه سنی بیشتر است.

 

اگرچه ممکن است Snapchat و TikTok تفاوت‌های ویژه‌ای با یکدیگر داشته باشند، اما استفاده کاربر از آن‌ها بسیار مشابه است؛ و هر چه کاربر زمان بیشتری را در یک برنامه بگذارند سرمایه‌گذاران بیشتر به آن برنامه جذب می‌شوند.

سخن پایانی

شبکه‌های اجتماعی زیادی با چنین اهدافی در سال‌های اخیر شروع کردند اما با شکست مواجه شدند تیک تاک یکی از این شبکه‌های اجتماعیست که این راه را تا رسیدن به پایداری طی کرده است.

اگر به اعداد و ارقام نگاه کنیم، TikTok جاذبه‌های زیادی برای کاربران دارد، اما ما همچنین سیگنال‌هایی را از طرف کاربران TikTok مشاهده می کنیم که اکنون آماده‌ی تغییراتی بیشتر هستند

تودی مفتخر است به ارائه خدمات جدید به کسب و کارها از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای مشاهده تعرفه این خدمات بر روی نام هر کدام کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا