شبکه‌های اجتماعی

آیا TikTok با تحریم ایالات متحده مواجه است؟

مجله تودی : TikTok، اپلیکیشن رسانه اجتماعی متعلق به چین، ممکن است در پی ارائه لایحه جدیدی توسط گروهی از سناتورهای دو حزبی در ایالات متحده ممنوع شود.

قانون محدود کردن ظهور تهدیدات امنیتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خطر می اندازد (RESTRICT) با هدف کاهش خطرات فناوری خارجی از طریق ارائه ابزاری پیشگیرانه به دولت برای شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات نوظهور.

این قانون فرآیندی رسمی را برای سازمان‌های دولتی ایجاد می‌کند تا زمانی که به اطلاعات شخصی بیش از یک میلیون شهروند ایالات متحده دسترسی دارند، نسبت به خدماتی که تهدیدکننده می‌دانند اقدام کنند.

اگرچه در این لایحه اشاره ای به TikTok نشده است، اما شرکت های کشورهای متخاصم از جمله چین، کوبا، ایران، کره شمالی، روسیه و ونزوئلا را پوشش می دهد.

قانون RESTRICT چیست؟

قانون RESTRICT شامل اقدامات زیر است:

  • وزیر بازرگانی باید فرآیندهایی را برای یافتن و توقف معاملات مربوط به منافع دشمنان خارجی در محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کند که می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد.
  • اولویت باید به ارزیابی محصولات فناوری مورد استفاده در زیرساخت های حیاتی، محصولات مخابراتی، و فناوری های نوظهور با پیامدهای عمیق امنیت ملی داده شود.
  • وزیر باید گام‌های جامعی برای رسیدگی به خطرات ناشی از محصولات فناوری غیرقابل اعتماد خارجی با در نظر گرفتن فعالیت‌های شناسایی شده توسط سایر نهادهای دولتی بردارد.
  • وزیر بازرگانی باید با مدیر اطلاعات ملی همکاری کند تا اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را برای آموزش عموم و جامعه تجاری در مورد تهدید تراکنش‌هایی که به دلیل خطرات غیرقابل قبول یا غیرقابل قبول رد یا کاهش می‌یابند، ارائه دهد.

چرا TikTok یک تهدید امنیت ملی است؟

سن. مارک وارنر (D-VA)، حامی اصلی این لایحه، معتقد است که TikTok یک تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده به دلیل پتانسیل آن برای فعال کردن نظارت توسط حزب کمونیست چین و تسهیل گسترش کمپین های نفوذ بدخیم در ایالات متحده است. /p>

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً اقدام جداگانه‌ای به نام «قانون بازدارندگی از دشمنان فناوری آمریکا» (قانون داده)، که به رئیس جمهور جو بایدن دستور می دهد تا TikTok را تحریم یا ممنوع کند، اگر دولت تشخیص دهد که داده های کاربران ایالات متحده را با افراد مرتبط با دولت چین به اشتراک گذاشته است.< /p>

پیشنهاد سنای وارنر با لایحه مجلس نمایندگان متفاوت است زیرا سیستمی را برای ارزیابی و مجازات شرکت های خارجی که امنیت ایالات متحده را تهدید می کنند به جای تمرکز صرف بر TikTok ایجاد می کند.

TikTok ذخیره اطلاعات کاربران ایالات متحده در چین را رد می کند.

اگرچه TikTok قول داده است خطرات ایمنی را محدود کند، مذاکرات با کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) بیش از سه سال است که ادامه دارد.

قانون RESTRICT می‌تواند ضربه مهمی به فعالیت‌های TikTok در ایالات متحده باشد و به طور بالقوه منجر به ممنوعیت یا قطع روابط با شرکت‌های آمریکایی شود.

به این ترتیب، بازاریابان باید تحولات پیرامون قانون محدودیت را نظارت کنند. این قانون می‌تواند بر عملیات TikTok تأثیر بگذارد و ممکن است پیامدهایی برای استراتژی‌های بازاریابی متکی بر پلتفرم داشته باشد.

قانون RESTRICT گامی به سوی مقابله با تهدید مداوم فناوری خارجی برای امنیت ملی ایالات متحده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا