طراحی وبوردپرس

وردپرس پیشنهاد پیشفرض شدن WebP را بازنگری می‌کند

مجله تودی : وردپرس اعلام کرد که به دلیل مخالفت شدیدی که برای ویژگی جدید دریافت شده، در حال بررسی پیشنهاد خود برای عرضه خودکار تصویر WebP است. در این اطلاعیه اشاره شده است که آنها به طور رسمی در مورد پیشنهادات ارائه شده توسط جامعه وردپرس تحقیق خواهند کرد تا تصمیم بهتری برای مراحل بعدی بگیرند.

فعال کردن WebP به صورت پیش فرض

وردپرس در ابتدا پیشنهادی را برای افزودن یک ویژگی اعلام کرد که به طور خودکار چندین نسخه از هر تصویر مورد استفاده در یک وب سایت و همچنین نسخه WebP آن تصاویر را تولید می کند.

هدف از ویژگی جدید این بود که ناشران را برای آپلود تصاویر در وردپرس آسان کند و به وردپرس اجازه دهد تا نسخه های WebP بهینه شده را خروجی دهد. قالب جدید WebP به کاهش حجم فایل و افزایش عملکرد هر وب سایت وردپرس کمک می کند.

نگرانی‌ها به‌سرعت در مورد ویژگی جدید WebP به وجود آمد زیرا بسیاری تشخیص دادند که برخی از سایت‌ها به سرعت فضای دیسک برای بایگانی کردن یک میلیون تصویر اضافی را تمام می‌کنند.

برخی در اکوسیستم وردپرس پیشنهاد کردند که این ویژگی به‌عنوان ویژگی روشن‌شده خودکار ارسال نشود. آنها گفتند ترجیحاً این ویژگی به طور پیش‌فرض خاموش شود.

برخورد با اهداف طراحی وردپرس

پیشنهاد ارسال ویژگی جدید WebP در حالت خاموش پیش‌فرض با فلسفه وردپرس معروف به تصمیم‌ها، نه گزینه‌ها مغایرت داشت، که هدف طراحی حمل و نقل محصول است که خارج از جعبه کار می‌کند. با حداقل پیکربندی.

WordPress پنج هدف اصلی طراحی را در بیانیه فلسفی رسمی

آنها در زیر بازنویسی شده اند:

  1. عملکردی خارج از جعبه
  2. طراحی شده برای اکثریت کاربران
  3. تصمیم ها، نه گزینه ها (توسعه دهندگان از طرف کاربران تصمیم می گیرند)
  4. ویژگی های اصلی وردپرس باید مورد نیاز 80 درصد از کاربران باشد
  5. ساده کردن همه وظایف

فلسفه تصمیم‌گیری‌ها، نه گزینه‌ها به طور خاص توسط وردپرس برای توجیه روشن کردن ویژگی WebP به‌طور پیش‌فرض و عدم ارسال رابط کاربری برای غیرفعال کردن آن ذکر شد.

این چیزی است که فلسفه طراحی بیان می کند:

“هنگام تصمیم گیری، ابتدا این کاربران را در نظر می گیریم. یک مثال عالی از این ملاحظات، گزینه های نرم افزاری است.

هر بار که به کاربر گزینه ای می دهید، از او می خواهید که تصمیم بگیرد. وقتی کاربر به این گزینه اهمیت نمی‌دهد یا آن را درک نمی‌کند، در نهایت منجر به ناامیدی می‌شود.

به‌عنوان توسعه‌دهندگان، گاهی اوقات احساس می‌کنیم که ارائه گزینه‌ها برای همه چیز چیز خوبی است، شما هرگز نمی‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید، درست است؟ در نهایت این انتخاب‌ها گزینه‌های فنی هستند، انتخاب‌هایی که کاربر نهایی معمولی هیچ علاقه‌ای به آنها ندارد.

این وظیفه ما به‌عنوان توسعه‌دهندگان است که تصمیمات طراحی هوشمندانه اتخاذ کنیم و از تحمیل وزن انتخاب‌های فنی بر دوش کاربران نهایی خود اجتناب کنیم.»

احتمال ارسال یک ویژگی مخرب بدون راه آسان برای خاموش کردن آن، زنگ خطر را در سراسر اکوسیستم وردپرس به صدا در می آورد.

آدام سیلورستاین، توسعه‌دهنده نرم‌افزار Google که روی وردپرس کار می‌کند، کسی است که هدف تصمیم‌ها، نه گزینه‌ها را برای عملکرد جدید WebP که در 28 مارس 2022 اعلام شد، ذکر کرد (فعال کردن WebP به صورت پیش فرض).< /p>

این اصل بیان می‌کند که بهتر است توسعه‌دهندگان درباره گزینه‌ها از طرف کاربران تصمیم بگیرند، زیرا ایجاد یک محصول با گزینه‌های متعدد دشوار است.

این هدف طراحی با فلسفه کلی این که هر نصب وردپرس خارج از جعبه کار کند و برای اکثر کاربران کاربردی باشد، مطابقت دارد.

مخالفت انجمن وردپرس

در یک بخش نظرات فوق العاده پرشور به پیشنهاد، اکثر نظر دهندگان از احتمال خالی شدن فضای دیسک توسط ناشران و تجربه وب سایت های غیر کاربردی با بدترین و هزینه های بسیار بالاتر به دلیل نیاز به خرید فضای دیسک بیشتر نگران شدند. از میزبان وب آنها.

وردپرس اعلام کرد که در حال ارزیابی مجدد استقرار ویژگی WebP است

در اطلاعیه امروز آدام سیلورستاین، توسعه‌دهنده هسته وردپرس، نگرانی‌های جامعه وردپرس را تأیید کرد و متعهد شد که گام بعدی بررسی مجدد پیشنهاد و بازگشت با گزینه‌های موافق‌تر خواهد بود.

او نوشت:

“تیم اجرا بازخوردها را شنیده و نگرانی‌های جامعه را جدی می‌گیرد.

با کمک جامعه، روی انجام تحقیقات بیشتر مبتنی بر داده کار خواهیم کرد. بر اساس یافته‌هایمان، رویکرد پیشنهادی خود را برای فعال کردن WebP به‌طور پیش‌فرض مورد ارزیابی مجدد قرار خواهیم داد.»

در بیانیه آمده است که آنها در حال تحقیق بر روی تأثیر ذخیره‌سازی دیسک ناشی از ایجاد تصاویر WebP اضافی و نگرانی جداگانه در مورد سازگاری WebP با سایر عملکردها مانند کلاینت‌های ایمیل، RSS Reader و بارگذاری تنبل هستند.

مخزن مخزن GitHub برای تحقیق در مورد تأثیر ویژگی WebP در ذخیره سازی دیسک بیان می کند:

“این موضوع برای تحقیق و تجزیه و تحلیل مربوط به نگرانی در مورد ویژگی جدید Enabling WebP به‌طور پیش‌فرض ایجاد فایل‌های بیش از حد است.

بسیاری از کاربران نگران دوبرابر شدن پیشنهادی تعداد فایل‌های تصویری بودند که منجر به افزایش هزینه‌های میزبانی، تمام شدن فضای دیسک (یا “inode”) یا پشتیبان‌گیری ناموفق می‌شود.”

پس از پایان تحقیقات فوق، وردپرس متعهد شد که روشن یا خاموش بودن ویژگی WebP را به صورت پیش فرض مجدداً ارزیابی کند و همچنین رابط کاربری را در نظر بگیرد که روشن یا خاموش کردن ویژگی را آسان کند.

پاسخ انجمن وردپرس

جامعه وردپرس از اخبار این خبرها با نظرات بسیار مثبت استقبال کرد.

یک نظر معمولی:

“با تشکر از به‌روزرسانی @adamsilverstein، مثل همیشه بازخوردهای پست قبلی را با مهربانی مدیریت کردید و من مشتاقانه منتظر چیزهایی هستم که تیم Performance در این آزمایش و تحقیق اضافی می‌آموزد. از تمام تلاش‌هایی که برای اطمینان از آینده‌اندیشی و رقابتی بودن وردپرس در فضای CMS انجام می‌شود قدردانی می‌کنیم.»

به‌طور کلی به نظر می‌رسد که اکوسیستم وردپرس برای رسیدن به یک تصمیم خوب برای ارزیابی مجدد تأثیر پیشنهاد WebP و عجله نکردن در تصمیم‌گیری که ممکن است تأثیر مخربی بر ناشران داشته باشد، فوق‌العاده کار کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا