کسب و کار

مولتی تسک کارآمد یا ناکارآمد

برای همه ما پیش آمده است که قصد داشته باشیم کارمندی با تخصص‌های زیاد یا به اصطلاح مولتی تسک را استخدام کنیم اما استخدام این کارمند آیا برای کسب و کار ما مفید است؟
با مجله تودی همراه باشید تا استفاده مزایا و معایب استفاده از کارمند همه فن حریف! برای شما بازتر کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

همه ما در کسب و کارهای خودمان، دوست داریم کارمندانی متخصص با دانشی بالا در همه زمینه‌ها اطراف خود داشته باشیم تا زمان نیاز بتوانیم از قدرت این کارمندان به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، اما سؤال اینجاست آیا مولتی تسک بودن یک کارمند کارآمدی سازمان را بالا می‌برد؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باید چند نکته راجع به مولتی تسک بودن کارمند خود بدانید.

کارمند مولتی تسک

کارمند مولتی تسک کیست؟

کارمندی که برای شما می‌تواند چند کار متفاوت را به طور هم‌زمان انجام دهد کارمند مولتی تسک می‌گویند، به طور مثال کارمندی که در یک موبایل فروشی توانایی خرید و فروش موبایل را به بهترین شکل دارد در عین حال برای این فروشگاه وبسایتی طراحی کرده است و سایت را نیز مدیرت می‌کند.

این کارمند شاید برای شما نیز فوق‌العاده به نظر برسد اما این کارمند تمرکز کافی را در هر بخش دارد؟

تمرکز فکر در هنگام چندین فعالیت

یکی از مواردی که در کارمندان که چند فعالیت متفاوت را به طور هم‌زمان انجام می‌دهند کاملاً نمایان است این است که این دسته از کارمندان اصولاً نمی‌توانند روی همه‌ی کارها به طور هم اندازه تمرکز کنند، یک کارفرما برای اینکه بتواند بهترین خروجی را از کارمند خود بگیرد همواره سعی می‌کند با طرح‌های تشویقی مالی یا غیرمالی کارمند خود را ترغیب کند اما آیا این شرایط می‌تواند به خروجی کار کمک کند؟

جواب این سؤال یک نه بزرگ است

مغز انسان توانایی انجام چندین کار متفاوت را به طور هم‌زمان با یک کیفیت ندارد همچنین انجام مولتی باعث ایجاد هزینه ذهنی بالایی برای کارمند می‌شود که باعث افت کیفیتی محسوس در کار می‌شود.

پرداخت-حقوق-بالا

حقوق بالا برای کارمند متخصص

همان‌طور که شاید بدانید استخدام یک کارمند متخصص که بتواند کسب و کار شما را به موفقیت برساند باید حقوقی بالا پرداخت کنید این کارمند به واسطه‌ی اینکه می‌تواند چندین کار متفاوت را انجام دهد اکثراً حقوق و مزایای ویژه‌ای درخواست می‌کنند.

این هزینه زیاد شاید از نگاه ما با توجه به تخصص بسیار اذیت کننده نباشد اما اگر در نظر بگیرید که این کارمند در بهترین حالت نیز نمی‌تواند نقش خود را به بهترین نحو ایفا کند چه؟ آیا همه این هزینه‌ها بازگشت دارد یا فقط هدر دادن پول است.

اما آیا راهی برای استخدام کارمندی متخصص همه‌کاره است؟

استخدام کارمند متخصص که در همه زمینه‌ها توانایی داشته باشد امری نشدنی است اما با برون‌سپاری کسب و کار خود می‌توانید از مزایای این کار نهایت استفاده را ببرید.

فیریلنسر

استفاده از فریلنسر‌ها

همانطور که در بالاتر گته شد استخدام یک کارمند مولتی تسک بسیار مناسب نیست اما راه حل چیست؟ یکی از راه حل ‌این مشکل استفاده از فریلنسرهاست.
فریلنسرها با استفاده از شرایبط کاری متفاوت از کارمند و همچنین روش متفاوت همکاری می‌کنند با فرض اینکه شما قصد استخدام یک کارمند طراح سایت، تولید محتوا، پشتیبانی سایت و… را دارید می‌توانید با استخدام چندین کارمند این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

اما استفاده از فریلنسر‌ها نیز در عین خوب بودن دردسرهای فراوانی را نیز با خود همراه دارد که عبارت‌اند از:

  • عدم تعهد به کسب و کار

فیریلنسرها به واسطه طرز کاری خاصشان با کسب و کارهای زیادی فعالیت می‌کنند و در دوره‌‌ای مشخص با هر کسب و کاری فعالیت می‌کنند به همین دلیل کسب و کار شما را کسب و کار خود نمی‌بینند و به آن تعهد کاری مناسبی ندارند و برای برند شما ارزش قائل نمی‌شوند.

  • خطر افشای اطلاعات

کار با فیریلنسرها به دلیل عدم انعقاد قراردادی مناسب و صحیح این ریسک را برای کسب و کارها به وجود می‌آورند که اطلاعاتشان افشا شود
پس حتماً در زمان شروع به کار از قرارداد قوی فریلنسری خود مطمئن شوید.

  • پشتیبانی ضعیف

فیریلنسرها بر خلاف کارمند مولتی تسک اکثراً بر اساس پروژه‌ای همکاری می‌کنند و پس از مدتی که پروژه شما به پایان برسد دیگر کم پیش می‌آید که برای سایت یا خدمات انجام داده شده پشتیبانی به عمل بیاورد یا اگر هم انجام دهد بسیار ضعیف و با کیفیتی نامطلوب است.

  • عدم تمرکز بر استراتژی‌های بلندمدت

فیریلنسرها برای کوتاه‌مدت بسیار عالی و مناسب‌اند و جایگزین فوق‌العاده‌ای برای کارمندان مولتی تسک در محل کار شماست اما باید بدانید که این دسته برای کارهای بلندمدت بسیار مناسب نیستند زیرا پیوستگی در این مدل بسیار پایین‌تر است.

پس از گفتن تمامی خوبی و بدی‌های این مدل این نکته را هم بهتر است اضافه کرد در استفاده از فیریلنسر نیز مانند استفاده از کارمند مولتی تسک شما همچنان به یک فرد وابسته هستید و دسترسی به یک فرد در زمان بیماری یا مسافرت بسیار سخت و نشدنی است، پس شاید بهتر باشد به جای فرد با یک شرکت فعالیت کنید.

تودی

استفاده از خدمات تودی

شرکت تودی به عنوان اولین پلتفرم‌ برون‌سپاری تبدیل کسب و کار آفلاین به آنلاین می‌تواند هر آنچه از یک فریلنسر و یا کارمند مولتی تسک می‌خواهید را با کیفیتی بهتر برای شما ایفا کند.

شرکت تودی به واسطه تیم قدرتمند خود درزمینهٔ‌های متفاوت امکانی برای شما فراهم می‌کنند که تا پیش از این هرگز تجربه نکرده‌اید به طور مثال:

  • طراحی سایت

تیم تودی با استفاده از طراحان سایت، ui و ux خود برای شما وبسایتی درخور شخصیت کسب و کار شما به وجود  می‌آورند تا شما نیز در بستر وب بتوانید خود یا محصول خود را به دید همگان برسانید.

  • سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)

شاید برای شما نیز دیده شدن محصولتان در اولویت باشد همان‌طور با استفاده از بنر و تابلوهای تبلیغاتی سعی دارید تا بهتر و بیشتر دیده شوید با استفاده از سئو نیز در گوگل بهتر و بیشتر از هرجا دیده شوید.

  • تولید محتوا

تولید محتوا بزرگ‌ترین و بهترین راه برای تعامل شما با مشتری است مشتری با  محتوای شما است که جذب کسب و کار شما می‌شود.

  • امنیت و سرعت سایت

تودی به لطف تیم بک اند خود (سمت سرور) سرعت و امنیت سایت شما را تأمین می‌کند.

  • مشاوره کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

تیم گرافیست‌های تودی با کمک مشاورانی با سابقه درزمینهٔ تبلیغات شمارا برای تبلیغات سنتی و یا تبلیغات مجازی نظیر اینستاگرام مارکتینگ همراهی می‌کنند تا با کمپینی فوق‌العاده بتوانید برند خود را هر چه بیشتر به دید همگان برسانید.

  • شبکه‌های اجتماعی

شاید برای شما نیز بودن در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم باشد ما در تودی با مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما صفحات مجازی شما را به ویترینی جدید برای فروش هر چه بهتر محصولاتتان تبدیل می‌کنیم.

  • پشتیبانی 24 ساعته

تیم فنی تودی به واسطه پشتیبانی 24 ساعته همواره در هر زمان آماده خدمات رسانی به کسب و کار شما هستند.

  • پرداخت ماهیانه

همان‌طور که می‌دانید در شرکت‌های طراحی سایت و مشاوره تبلیغاتی کلیه مبلغ در ابتدای کار دریافت می‌شود همین عمر است که باعث می‌شود اکثر صاحبان کسب و کار به سمت استخدام کارمند با ویژگی مولتی تسک جذب شوند اما در تودی اینگونه نیست.
در شرکت تودی شما می‌توانید با پرداخت حقوقی ماهیانه از خدمات بیشتر از یک شرکت بهره‌مند شوید.

  • رازداری بی حد و اندازه

تودی بر خلاف فیریلنسرها که با ضعف شدید در رازداری شناخته می‌شوند اما در شرکت تودی برای جلوگیری افشای اطلاعات قراردادی مطمئن به ثبت می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا