انگیزشی

دونالد هال که بود؟

تنها شاعری که میلیاردر شد!

در پست قبل درمورد میشل فررو، فردی توانست از تولید تخم مرغ شانسی به تولید یکی از معرفوترین خوراکی‌ها در اروپا و آمریکا، یعنی نوتلا به یکی از افراد موفق جهان تبدیل شود. امروز در مجله تودی درمورد دونالد هال تنها شاعری که در جهان میلیاردر شد به شما می‌گوییم. همراه ما باشید تا درمورد زندگی این هنرمند میلیاردر بیشتر بدانیم.

در واقع تصویری که از یک هنرمند در ذهن مردم نقش بسته است، تصویری است که بر اساس فیلم‌ها و داستان‌های قدیمی شکل گرفته‌اند. شاعری فقیر که در خانه‌ای قدیمی روی صندلی‌ای چوبی نشسته و در زیر نور شمعی کوچک به نوشتن شعرهای خود مشغول است. ممکن است این تصوری که گفتیم درمورد شعرای قدیمی صدق کند، اما در مورد دونالد هال اینطور نیست! می‌توان اینطور گفت که شاعری با داشتن سرمایه‌ای بالغ بر 1/9 میلیارد دلار، زندگی‌ای فقیر داشته باشد. دونالد جی هال، در یکی از شهرهای آمریکا به نام نیوهون در سال 1928 به دنیا آمد. دونالد تنها فرزند خانواده بود و دوران دبیرستان خود را در فیلیپس اکستر سپری کرد و توانست تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد بگذراند و از آنحا فارق التحصیل بشود. او تا سال 1953 در یکی از معرفوترین دانشگاه‌های دنیا، یعنی آکسفورد مشغول به ادامه تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی بود.

زندگی کاری

دونالد هال برای تدریس به شهر انبور رفت و در دانشگاه میشیگان مشغول به کار شد. او در آنجا با شاعری به نام جین کینون ملاقات کرد و در سال 1972 باهم ازدواج کردند. دونالد تنها سه سال پس از ازدواجش به مزرعه ایگل باند نقل مکان کرد  که در واقع مزرعه پدر بزرگش بود. او تا سال 1396 15 کتاب شعر خود را به چاپ رساند که می‌ـوان گفت تقریبا با استقبال بسیار خوبی از خوانندگان آمریکایی رو به رو شد. از مجموعه اشعار دونالد هال که محبوبیت خاصی بین خوانندگان دارد می‌توان به کتاب نخست رنگ شده که در سال 202 و کتاب بدون اشعار در سال 1998، اشاره کرد. این مجموعه اشعار در سومین سالگرد فوت همسر اون، یعنی جین کینون به چاپ رسیده است.

دونالد هال که بود؟

مضمون شعرهایی که در کتاب بدون اشعار به چاپ رسیده است، اشاره کاملی به بیماری و مرگ همسرش دارد. این میلیاردر شاعر به‌غیر از 15 کتاب خود، چندین مقاله نیز  منتشر کرده که از معروفترین آن‌‌ها می‌توان به “کار زندگی” اشاره کرد. دونالد هال یک کتاب داستان کودکان نیز به چاپ رسانده است که جایزه ادبی “Caldecott Medal” را از آن خود کرده است. دونال هال با اجرای چندین نمایشنامه توانسته بود لقب استادی در زمینه سرودن شعر را نیز از آن خود کند. از معروفترین جایزه‌های ادبی‌ای که دونالد توانسته آن‌ها را دریافت کند می‌توان به جایزه Guggen heim Fellowships و Robert Frost اشاره کرد. همسر دونالد نیز یکی از شاعران مشهور معاصر آمریکایی بود. جین کینون مه در سال 1947 به دنیا آمد و در سال 1995 در گذشت، علاوه بر شاعری در زمینه ترجمه نیز بسیار توانا بود. جین در ایالت میشیگان آمریکا بدنیا آمد و لیسانس خود را از دانشگاه میشیگان اخذ کرده است. ازدواج او با دونالد هال زمانی صورت گرفت که هر دو مدرس دانشگاه بودند و دونالد نزدیک 20 سال از جین بزرگتر بود. دونالد و همسرش به حرعت یکی از ثروتمندترین شاعران دنیا بودند که ثروتشان تا سال 2008 به 1.5 میلیارد دلار می‌رسید و در جایگاه 321امین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رفت.

تودی در سال جدید خدمات متنوع تری را ارائه کرده است از جمله سئو وردپرس، پشتیبانی وردپرس و طراحی سایت وردپرس و هم چنین تولید محتوای متنی برای دریافت این خدمات کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا